En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Foto is bijgevoegd onder de naam entree.jpg. Een Ziggo monteur had de coax-opbouw-doos bevestigd bij het entreepunt van de groene kabel. Dit heeft hij gedaan na ik de kabel niet had kunnen vinden en de hulplijn gebeld had om te vragen waar ik de kabel kon vinden. De monteur vertelde erbij dat de kabel vrijwel altijd ergens in de voorgevel zit. Hij had er ook een splitter op gezet voor TV. Deze splitter ligt los op de grond in de foto gezien ik de splitter wilde uitsluiten als oorzaak van het aanhoudende probleem.
Voor de volledigheid, zoals ik al in de eerste post heb verteld: na een tweede belletje (nog voor ik deze post maakte) was er weer een monteur langs gekomen om te kijken wat het probleem was na ik had verkondigd tegen de hulplijn veel critical errors te ondervinden in de log. De monteur had zelf geen nieuw modem bij zich - daarvoor moest ik wederom de hulplijn bellen om (met de notitie van de monteur in het Ziggo systeem) een nieuw modem opgestuurd te krijgen. De monteur zei dat ik een Compal modem moest hebben, gezien de Arris (het modem dat ik na een verhuizing heb meegenomen) veel problemen zou geven. Dus ik tegen de hulplijn vertellen dat ik een Compal nodig had, maar toch kreeg ik een nieuwe Arris modem.
Laat je weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek?
De monteur is net vertrokken. Hij zei dat het gebruikelijk is om in oudere wijken ruis op de kabel te hebben. Dit komt volgens hem vanwege het uploaden van data, wat niet de oorspronkelijke gebruiksfunctie was van de kabel.
Deze monteur hing grotendeels hetzelfde verhaal op als de vorige monteur: de Arris moest vervangen worden voor een Compal. Daarbij vertelde de monteur dat het signaal nogal hoog was. Precies weet ik niet wat dit betekent, maar hij heeft tussen de kabel en het modem demper gezet (zoals te zien is in de foto demper.jpg). Hij zei dat het probleem nu verholpen moet zijn voor zover mogelijk; het kan nog wel gebeuren dat het internet er af en toe uit ligt, maar misschien eens in de twee weken en in ieder geval niet meer zo vaak als het geval was.
Bottom line heeft het van 26 februari (eerste belletje) tot vandaag 10 maart (tweede monteurbezoek) geduurd, waaronder nodig is geweest: deze thread, twee belletjes en twee monteur bezoeken. Er is veranderd: Arris modem voor een Compal modem en een demper toegevoegd.
Het lijkt er beter uit te zien in verhouding met de eerste post: de log geeft geen critical errors meer aan, de T3-T4 errors zijn verdwenen en de post RS errors zijn een stuk lager dan voorheen. Mocht het internet er weer regelmatig uit gaan vallen zal ik, indien mogelijk, het in deze thread plaatsen.
Voor de volledigheid heb ik de huidige upstream en downstream netwerk status toegevoegd.
@Paul @Bert hartstikke bedankt voor de snelle reacties en het inplannen van het monteur bezoek, de problemen lijken verholpen.
** Aangepast door moderator (Mark) **
Bericht hersteld.