1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
jessedalmeyer

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wijzigen van IPv6 naar IPv4

Goedemiddag,

Kan ik mijn ipv6 verbinding van mijn thuis netwerk wijzigen naar een ipv4 verbinding?

Poortforwardings werken namelijk nu niet.

Hoor het graag!

Groeten,

Jesse

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 770Likes

Vreemd zeg, @jessedalmeyer! Om dit alsnog op te lossen hebben we gister de IPV4 optie eruit gehaald en deze heb ik er net weer ingezet. Kun je in de loop van morgenmiddag- na een reset van het modem- checken of het daadwerkelijk ipv4 is? 

Ook als het port forwarding is gelukt, lezen we dat graag. In dit topic vind je daar overigens meer informatie over 🙂

Bekijk in context

7 Reacties 7
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78232Posts
  • 5291Oplossingen
  • 23311Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 92Oplossingen
  • 137Likes

Hoi @jessdalmeyer,
Welkom op de community van Ziggo. Het is zeker mogelijk om IPv6 te wijzigen naar IPv4. Ik zie dat @Bert je gelijk al het advies geeft om je profiel aan te vullen. Dankzij de gegevens in het profiel heb ik jouw gegevens erbij kunnen pakken. Ik heb direct het verzoek ingediend om IPv6 om te zetten naar IPv4. Deze wijziging zal binnen 24 uur plaatsvinden. Laat je weten of je na de wijziging gebruik kunt maken van portforwarding? 

jessedalmeyer
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Steven,

Moet ik hiervoor nog het modem herstarten? Ik heb namelijk nog ipv6 op dit moment.

Heb de gegevens vorige week al helemaal compleet ingevuld.

Groetjes,

Jesse

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2760Posts
  • 399Oplossingen
  • 976Likes

Het zou al moeten werken @jessedalmeyer! Wil je eens checken of een reset het oplost? 

jessedalmeyer
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Lotte,

Ik heb het modem stroomloos gemaakt en diverse keren herstart maar nog steeds is het ipv6.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 770Likes

Vreemd zeg, @jessedalmeyer! Om dit alsnog op te lossen hebben we gister de IPV4 optie eruit gehaald en deze heb ik er net weer ingezet. Kun je in de loop van morgenmiddag- na een reset van het modem- checken of het daadwerkelijk ipv4 is? 

Ook als het port forwarding is gelukt, lezen we dat graag. In dit topic vind je daar overigens meer informatie over 🙂

jessedalmeyer
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Erik,

Het werkt nu goed en ook de port forwarding! 

Bedankt voor jullie hulp!

Groet,

Jesse