Sinds een paar weken heb ik een wifibooster (bedraad) bij ziggo gekocht. Om niet ieder keer handmatig het sterkste netwerk in te moeten stellen, heb ik de wifibooster dezelfde netwerknaam gegeven als het modem.
Mijn apparatuur pakt inderdaad het sterkste netwerk, maar wat opvalt is dat de reactiesnelheid sterk is teruggelopen. Het lijkt alsof beide netwerken elkaar tegenwerken.
hoe kan ik dit oplossen, zonder te gaan werken met verschillende netwerknamen?
Piet
Opgelost! Ga naar oplossing.
Niet ieder apparaat kiest soepel het sterkst beschikbare netwerk, maar dat heeft u nu zelf ervaren. Daarom blijft het mijn voorkeur de netwerken een verschillende naam te geven. Dat ik dan af en toe handmatig moet verbinden, neem ik dan maar voor lief.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Zitten de netwerken ook op hetzelfde kanaal? Dan kunt u interferentie krijgen.
Ik heb niets aan de kanalen veranderd. Uit de documentatie begreep ik dat de kanalen automatisch ingesteld worden. Ik ga dat veranderen en kijken wat het resultaat is. Dank voor je reactie
@piet53 ik ervaar hetzelfde als jou met de Ziggo wifi booster.
Kun je aangeven of het vastzetten van de kanalen voor jou een verbetering is geweest?
PetertjeBol,
ik heb dat nog niet geprobeerd (druk). Wordt waarschijnlijk dinsdag. Zal je over het resultaat informeren
Goedemorgen @piet53,
Allereerst welkom op de Community! 😄 Super dat je ons hebt gevonden voor ondersteuning!
Ik zie dat @Jan F. al te hulp is geschoten en dat @PetertjeBol benieuwd is naar de resultaten! Wij zijn ook benieuwd of je het probleem hiermee hebt getackeld. We zien daarom graag de resultaten verschijnen als je de tijd hebt gehad om hiermee aan de slag te gaan.
@Jan F. , @PetertjeBol en @Gianna Ziggo ,
ik heb voor beide frequenties op het modem en op de WiFi booster verschillende kanalen ingesteld (totaal dus 4 stuks). Het is wel iets beter dan de situatie met automatische kanalen, maar wel slechter dan bij 2 verschillende netwerken.
kortom dit is wat mij betreft niet de oplossing. Ik overweeg nu om een kant en klaar meshsysteem te kopen, maar ja, dat ik wel een prijzige oplossing
dank voor jullie hulp
Niet ieder apparaat kiest soepel het sterkst beschikbare netwerk, maar dat heeft u nu zelf ervaren. Daarom blijft het mijn voorkeur de netwerken een verschillende naam te geven. Dat ik dan af en toe handmatig moet verbinden, neem ik dan maar voor lief.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.