1
Vraag
2
Reageer en help mee
JBL1

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wifispots windows 11 werkt niet

Het verbinden van wifispots op windows 11 lukt mij niet (wel op android, dus de settings van het account zijn goed) De tutorial van Windows 10 (inclusief het certificaat) eindigt met 'kan niet verbinden'.  Windows 11 is ondertussen al dusdanig lang uit dat ik verwacht dat er al wel 'workarounds' zijn gedefinieerd die werken. Heeft iemand die? 😉

3 Reacties 3
Karel.

Level 16
  • 1461Posts
  • 168Oplossingen
  • 911Likes

Hallo,

Als het om het Wifi hotspots gaat (dus niet smart wifi pods) met het wifi netwerk ZIGGO als SSID het volgende:

Het ligt eraan of de windows machine al eens verbinding heeft gehad op het modem met de normale wifi verbinding ipv van de Ziggo Wifi hotspot. Dan is de windows machines MAC adres namelijk al bekend in het modem en zal een verbinding weigeren.

Het zou wel moeten werken op Ziggo Wifi Hotspots van andere klanten. Om dat te testen zal je het eigen modem even uit moeten zetten zodat je windows niet probeert een verbinding te maken op de “eigen” wifi hotspot, die thuis natuurlijk een sterker signaal heeft dan die van de buren.

Het heeft ook niet zoveel zin om thuis van Ziggo wifi hotspot gebruikt te maken, trager en beperkter in mogelijkheden. Dat is ook de reden dat het thuis geblokkeerd wordt en je thuis niet automatisch “per ongeluk” aan de tragere en beperktere wifi wordt verbonden.

Op volgend pagina kan je stappen plan volgen voor Windows11, met downloaden van certificaat. https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/wifispots/instellen#/ga-verder/ga-verder/windows/

Het kan natuurlijk ook een totaal andere reden hebben dat het niet wil werken.

JBL1
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Karel,

Bedankt voor je reactie. Mooi om te zien dat Windows 11 er nu wel tussen staat. Helaas krijg ik na het letterlijk opvolgen van alle stappen (en inderdaad op een locatie buitenshuis waar ik nog niet eerder op de wifi ben geweest), alsnog de fout 'kan niet verbinden met het netwerk'. Is er nog een logische mogelijke oorzaak daarvoor? 

Groet!

Karel.

Level 16
  • 1461Posts
  • 168Oplossingen
  • 911Likes

@JBL1 

Wat de oorzaak is geen idee. Misschien het certificaat of een of andere instelling net iets anders als in het stappenplan. Onder linux was bijvoorbeeld o.a. het certificaat in een “verkeerd” formaat. Heb zelf hier te weinig middelen en ervaring mee om een diagnose te stellen.

Je zou kunnen proberen of je het Ziggo wifi netwerk kan “vergeten” onder Windows11 en daarna de stappen voor het instellen opnieuw uitvoeren.

Op https://geekgeeky.com/nl/een-netwerk-vergeten-in-windows-11 wordt uitgelegd op verschillende manieren hoe je een wifi netwerk kan “vergeten”.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic