Titus Rivas
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Wifispots op meerdere smartphones

Ik heb een nieuwe smartphone gekocht waarmee ik wel op internet kom maar nog geen wikispots kan gebruiken. In de praktijk wil dat zeggen dat ik buitenshuis geen verbinding krijg.

Nu heb ik geprobeerd om wikispots in te stellen op mijn nieuwe telefoon, en daarbij alle stappen gevolgd.

Er is een probleem als ik het wachtwoord intype. 

Ik lees dat dit wachtwoord uniek is voor een telefoon, zodat je het geen twee keer gebruiken.

Waar ik nu bang voor ben is dat ik mijn wikispots-instellingen verlies op de oude smartphone als ik een nieuw wachtwoord aanvraag.

Hoe kun je gebruik maken van wikispots op meerdere apparaten? Of moet je er een kiezen en kan het maar op een apparaat tegelijk geinstalleerd zijn?

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15260Posts
  • 635Oplossingen
  • 3414Likes

Ik ken Xiaomi wel heb zelf de Mi band 4 maar als je op wifi spots van Ziggo wil ga je naar www.ziggo.nl, log in de rechter bovenhoek op Mijn Ziggo > ga naar Producten> Ga naar Internet en scroll naar Wifi Spots en zet deze aan. Je krijgt standaar inlog en een wachtwoord. Schrijf hem op of screenshot en log in op een Ziggo wifispot.

Let op je kan niet inloggen op je eigen wifi spot. Gewoon even je buren vragen of ze hem aan willen zetten of bij vrienden.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47798Posts
  • 2894Oplossingen
  • 10538Likes

"Ik lees dat dit wachtwoord uniek is voor een telefoon, zodat je het geen twee keer gebruiken."

Waar heb je dit gelezen? ik ben dit nog nooit tegengekomen.

Titus Rivas
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb het niet letterlijk zo gelezen, maar ik las dat ik het geinstalleerde wachtwoord moest laten vervangen als het niet werkte. Het werkte niet op de nieuwe telefoon.

Vandaar dat ik dacht dat als ik hem zou wijzigen de oude telefoon geen gebruik meer kon maken van wifispots.

(Uiteraard hebben het we hier over wifipots, niet over wikispots, een rare typefout van me.)

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47798Posts
  • 2894Oplossingen
  • 10538Likes

wifispots zelfs 🙂 pods is ook weer iets anders bij Ziggo, om verwarring te voorkomen.

Welke nieuwe telefoon heb je?

Welke systeemsoftware draait er op met welke versie?

Titus Rivas
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ja, wifispots uiteraard. Als ik gefrustreerd ben, maak ik nogal eens rare typefouten, sorry. Geen idee wat pods zijn, behalve van een wasmiddel of zo 😉

Ik heb een  Xiamoi Mi 10T Lite met Androide 10 etc

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47798Posts
  • 2894Oplossingen
  • 10538Likes

Helaas ken ik de Xiamoi niet.

Hopelijk komt er snel iemand langs die je op de goede weg kan helpen.

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15260Posts
  • 635Oplossingen
  • 3414Likes

Ik ken Xiaomi wel heb zelf de Mi band 4 maar als je op wifi spots van Ziggo wil ga je naar www.ziggo.nl, log in de rechter bovenhoek op Mijn Ziggo > ga naar Producten> Ga naar Internet en scroll naar Wifi Spots en zet deze aan. Je krijgt standaar inlog en een wachtwoord. Schrijf hem op of screenshot en log in op een Ziggo wifispot.

Let op je kan niet inloggen op je eigen wifi spot. Gewoon even je buren vragen of ze hem aan willen zetten of bij vrienden.

Bekijk in context

Titus Rivas
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ga ik morgen uitproberen, dank je.

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15260Posts
  • 635Oplossingen
  • 3414Likes

Prima anders geef je een Tag op me naam door @ naam Dave! Te plaatsen

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 8214Posts
  • 677Oplossingen
  • 1762Likes

Goedemorgen @Titus Rivas en een warm welkom op de Community,

Top dat je dit forum gevonden hebt voor het stellen van je vraag. Zo te lezen geven experts @Bert en @Dave al de nodige handreikingen waarmee je verder kunt. Laat je onder dit topic weten of het met behulp van de adviezen gelukt is?

Op deze pagina vind je nog meer handige tips waarmee je problemen met WifiSpots eenvoudig op kunt lossen.

Titus Rivas
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Inmiddels heb ik de tips opgevolgd en zo Wifispots al op twee andere apparaten gezet, nl. mijn nieuwe

smartphone en een tablet. Het is even zoeken maar uiteindelijk biedt Ziggo de informatie wel aan. Uiteindelijk blijkt het in totaal 5 keer op een apparaat te kunnen worden gezet. Dus dat mag zeker meer aandacht krijgen.   @Dave! 

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15260Posts
  • 635Oplossingen
  • 3414Likes

@Titus Rivas  je mag maximaal 5 apparaten op de Wifi Spot van Ziggo gebruiken, omdat je op een wifi spot van een klant zit, en daar gelden dus regels van maximaal 5 apparaten.

Zie ook dit topic Alles over Ziggo Wifispots 

Titus Rivas
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Misverstand. Ik bedoelde dat 5 apparaten veel is, niet te weinig of zo. Ik bedoelde dat ik daar geen idee van had, en dat dat best meer aandacht mag krijgen. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 8214Posts
  • 677Oplossingen
  • 1762Likes

@Titus Riva Fijn om te lezen dat je er uitgekomen bent. En goed dat je ook laat weten dat we meer aandacht mogen schenken aan het feit dat er maximaal 5 apparaten per WifiSpot verbonden kunnen worden. Laat je het weten als wij verder nog iets voor je kunnen doen?

Uitgelicht topic