A-B

Level 8
  • 206Posts
  • 6Oplossingen
  • 75Likes

Wifispots op Android Google TV box

Binnenkort ga ik verhuizen en wil tijdelijk tv kijken via de Ziggo app op een Android box met wifi spots. Dit omdat Ziggo erg creatief is met internet verhuizen en daarbij tijdelijk 2 aansluitingen te geven (niet dus). 

 

Mijn Androidbox vindt de Ziggo Wifispot maar maakt geen verbinding. Cetificaat installeren lukt niet, ik kom continu in dezelfde loop van de website van de installatie:

Ga naar: ziggo.nl/certificaat

Kies Android versie

En dan kom ik weer op de pagina om naar Ziggo.nl/certificaat te gaan.

 

Is er een manier om de Ziggo wifispots op de Android box (Nokia 8000) werkend te krijgen?

30 Reacties 30
MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

als ik android selecteer krijg ik gelijk een download link dat is de volgende

 

https://ziggo-main.aem.aws.ziggo.io/content/dam/ziggo/klantenservice/wifispots-certificaten/android/...

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Deze box zal androidtv als besturingssysteem hebben, dat is niet hetzelfde als android.

 

Dit is alleen beschikbaar op een vaste ziggo internet verbinding Wifispots vallen daar niet onder.

 

Tweede tv en Ziggo GO: zo kijk je tv

 

Veelgestelde vragen

 

Waarom kan ik mijn Apple TV, Android TV of Amazon Fire Stick ontvanger niet meenemen buitenshuis en op vakantie in de EU?
Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op smart-tv’s vallen niet onder de 'Content Portabiliteit wetgeving' van onlinediensten en is daarom geen open internetdienst. Wij moeten ons daarom houden aan de gemaakte afspraken met de contentpartijen. De Apple TV, Android TV, Amazon Fire TV app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Het is een vervanger van een extra tv-ontvanger en we bieden, zoals afgesproken met contentpartijen, alleen aan via ons eigen netwerk. Om deze Ziggo GO app te kunnen gebruiken heb je dus ook een internetverbinding van Ziggo nodig.

 

 

A-B
Topicstarter
Level 8
  • 206Posts
  • 6Oplossingen
  • 75Likes

Wat wordt hiermee bedoeld in normaal Nederlands? Ik wil alleen de Wifispot gebruiken juist om op het Ziggo netwerk te komen

A-B
Topicstarter
Level 8
  • 206Posts
  • 6Oplossingen
  • 75Likes

deze link doet helaas niets op de Android tv box

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

@A-B  schreef:

Wat wordt hiermee bedoeld in normaal Nederlands? Ik wil alleen de Wifispot gebruiken juist om op het Ziggo netwerk te komen


Dit is alleen beschikbaar op een vaste ziggo internet verbinding. Wifispots vallen daar niet onder.

 

Dus, kan niet.

A-B
Topicstarter
Level 8
  • 206Posts
  • 6Oplossingen
  • 75Likes

Erg vreemd die "uitleg". Volgens mij geeft het niet het antwoord waarom ik geen internet mag oppakken vanuit de Wifispots. Wat is een wifispot anders dan wifi? Maar daar zullen vast mensen over nagedacht hebben.

Ik pak de wifispot wel op met mijn telefoon en cast naar het kastje. Dan gaan we dat maar doen. 

Maar waarom de wifispots niet mogen werken op een Android TV blijft voor mij een raadsel. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@A-B je kan er mogelijk wel mee verbinden hoe durf ik niet te zeggen. Wat Steef bedoeld dat al kan je ermee verbinden de Ziggo Go TV app via de box zelf niet zal werken, andere apps wel. Je kan de Ziggo Go app wel vanaf een ander toestel naar de Nokia casten middels de ingebouwde Chromecast dat zal bekend zijn.

 

Het moeten installeren van een certificaat is al vreemd maar dat zal aan mij liggen.

 

Probeer eventueel deze instellingen handmatig in te voeren te vinden bij overig.

Screenshot_20220703-191238~2.png

 

 

A-B
Topicstarter
Level 8
  • 206Posts
  • 6Oplossingen
  • 75Likes

De ZiggoGo app werkt gewoon op de box. Dat is het probleem niet. Ik heb alleen internet nodig. De box wil geen verbinding met de Ziggo wifispots maken. Wel met mijn huis wifi waarna ik tv kan kijken via ZiggoGo.

De instellingen bij "Overig" invoeren gaat niet lukken. Niet te vinden deze optie.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@A-B  niet de Ziggo Go en de Ziggo Go TV app verwarren deze laatste werkt namelijk enkel via een 'gewone' Ziggo verbinding dus klopt het dat deze via uw huis wifi werkt, echter gaat dat niet via de WiFi spots, dat is een ander IP bereik dat lust die Android TV variant niet.

 

Met 'overig' bedoelde ik overig bij de besturingssystemen op de wifi spots pagina.

Kan je dit niet handmatig instellen als je met de ssid Ziggo probeert te verbinden?

Als het goed is heeft de Nokia een browser kan je via die browser dat certificaat niet installeren? 

Als je bij ca selecteren niet valideren kiest lukt het dan wel om te verbinden?

Screenshot_20220703-220426_Settings~2.jpg

A-B
Topicstarter
Level 8
  • 206Posts
  • 6Oplossingen
  • 75Likes

Ik ben de draad volledig kwijt. Ik kan nergens het certificaat downloaden laat staan ergens selecteren.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

wat gebeurt er dan als je deze aanklinkt in een web browser op de android box zoals google chrome

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat laatste zie je bij de netwerk instellingen als je met het Ziggo SSid verbind.

A-B
Topicstarter
Level 8
  • 206Posts
  • 6Oplossingen
  • 75Likes

Er gebeurd helemaal niets wanneer ik op bovenstaande link klik op de Android TV box. 

A-B
Topicstarter
Level 8
  • 206Posts
  • 6Oplossingen
  • 75Likes

Helaas kan ik de netwerkinstellingen niet benaderen. Allen "Verbinding maken" of "netwerk vergeten" kiezen.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

heb je de mogelijkheid om

het Cetificaat via een laptop te downloaden en dan met een usb stick op de Android tv installeren

A-B
Topicstarter
Level 8
  • 206Posts
  • 6Oplossingen
  • 75Likes

ja dat kan, USB stick wordt herkend. Ik kan ook de file benaderen. Daar stopt het voor mij. Geen idee hoe dit te installeren. En is het certificaat in de link wel de juiste? Volgens mij is deze alleen voor Windows.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
A-B
Topicstarter
Level 8
  • 206Posts
  • 6Oplossingen
  • 75Likes

Niet in de Androidbox, wel in de Chrome OS zie ik de instellingen. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

Uitgelicht topic