fred_66

Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Wifispots niet in te stellen

Het is ineens onmogelijk om je wachtwoord terug te halen voor gebruik wifispots. 

Moet nu een app downloaden waar ook hier niets is in te stellen.

 

ik maak gebruik van oa linux met een wifi usb stick. Normaal vul je bij "ziggo" netwerk je gegevens in met wachtwoord. Omdat ik mij wachtwoord niet meer weet, kan ik dus niets meer.

 

Werkt nergens meer op, ook niet op mijn nieuwe android 11 phone.

certificaat gedownload, app geprobeerd (in app > wifispots), wat ik ook doe of probeer, GEEN verbinding te krijgen met wifispots.

 

Het was ooit simpel, inloggen, bij "mijn ziggo" naar internet, wifispots en hier je gegevens vandaan halen.
Nee, nu met een app die niks kan.

 

Dus hoe stel ik nu mijn wachtwoord in ?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
fred_66
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Ongelofelijk maar waar...heb het werkend op de phone, via een ander topic >> https://community.ziggo.nl/t5/Internet/WifiSpots-Android-11/td-p/965984

 

Het enige wat ik moest doen is bij domeinnaam > Ziggo veranderen in Wifispots....

Bekijk in context

20 Reacties 20
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Niet, je kunt er nu niet bij en niemand kan er al weken meer bij.

Mogelijk kan een Ziggo moderator je vertellen wanneer dit weer te zien is.

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@fred_66 welkom hier, goed dat je het even vraagt.

Ik snap je punt hoor, dit is inderdaad echt even zuur en irritant. We hebben dit ook meer geconstateerd. Er wordt aan een update gewerkt. Wanneer deze live gezet wordt, is nog niet bekend. Excuus!

fred_66
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

3 weken verder en het werkt nog steeds NIET!!!!

Heb nu een duur abonnement moet aanschaffen op plek waar ik eerst gebruik kon maken van wifispot.

 

Wat een slechte service

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Begrijpelijk @fred_66 , dat is ook ontzettend balen! Helaas heb ik nog geen update, maar zodra er meer bekend is laten we dat hier natuurlijk weten.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@fred_66 Ik zie nu dat er mogelijk meer informatie nodig is om verbinding te maken:

 

Download de SmartWifi app, log in met de Mijn Ziggo login gegevens en druk onderin op Wifispots.

Volg de stappen en als alles geïnstalleerd is, ga naar de wifi/internet instellingen van je smartphone, zie de lijst van wifizenders in je omgeving en tik op Ziggo Beschikbaar via SmartWifi, dan zou je verbinding moeten krijgen met de Wifispots.

fred_66
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

@Bert alles geprobeert, werkt niet, die hele smartwifi app is een lachertje en werkt totaal niet. Op diverse phones (9 stuks waarvan 2 os) niet werkend te krijgen. En ik maak gebruik van oa. linux, daar is geen app voor. De oude manier werkte perfect. Na al die updates werkt er niets meer. En testen is een makkie, ik woon in een flatrijke omgeving. Als ik een wifiscanner opstart zie ik 60+ verbindingen in de 2.4 band (in de 5.6 band maar een stuk of 10). Dus wat ik doe is de router loskoppelen(spanning er af) dus geen vaste verbinding meer. Dan de app opstarten en verbinding laten maken met het ziggo netwerk. Doet ie niet !!!.. Op de oude manier, via de wifi instellingen, moet ik een wachtwoord invoeren, en die weet ik niet meer...De oude manier werkte ooit perfect. Heb nu een duur abonnement moet afsluiten bij kpn omdat ziggo op de plek waar ik het nodig heb geen internet kan leveren.

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Begrijp ik het goed dat je de Wifispots thuis wilt gebruiken @fred_66 , omdat het bereik van je thuisnetwerk niet overal beschikbaar is in je woning? Ik ben benieuwd waar in huis het bereik dan slecht is, want dat is vast op te lossen met onze smart wifi pods of boosters!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@fred_66 Zie de lijst van wifizenders in je omgeving op je smartphone: Ziggo Beschikbaar via SmartWifi?

fred_66
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

@Renata  lees eens goed....ik haal de spanning van de router/modem af, dus de vaste verbinding van ziggo is dan weg. Ik weet ook wel dat als deze aan staat wifispots niet werkt. Dus na uitzetten modem zou je verbinding moeten krijgen via ziggo netwerk. Op de oude manier werkte dit prima (op een oude phone die ik nog heb liggen werkt dit nog steeds), maar via die app niet werkend te krijgen. Ik kan helaas het wachtwoord niet uit de oude phone halen anders had ik dit al lang gedaan. Verder duurt het zo'n 5 minuten voordat die app eens iets gaat doen (oranje/zwart bolletje die om elkaar draaien) dan begint ie te zeuren over allerei instellingen die ik niet nodig heb...onderaan zit een optie wifispots, als je hier op drukt krijg je de omgeving te zien met heel veel oranje bolletjes (wat ik al melde, flatrijke omgeving hier). Geen idee wat ik verder met die app moet doen maar krijg geen verbinding met ziggo netwerk.

fred_66
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

@Bert ik zie een legio van ziggo namen hier in de wifi instellingen..maar de ziggo die je dan nodig hebt blijft vragen om een wachtwoord. of ik die app nu open heb staan of niet. die app doet helemaal niets, baterijen vreten daar ben ik al wel achter gekomen. Heb een 5Ah bat in mijn phone na minuut of 10 die app open en er ging al 2% af.. Wat ik al eerder schreef, op diverse phone's getest, niet werkend te krijgen. Ook getest op andere locatie, niets...

fred_66
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

@Bert Heet dat netwerk echt zo: Ziggo Beschikbaar via SmartWifi ?....Die zie ik niet in de lijst, wel een ziggo zonder iets erbij. Dit is die ik normaal aanklik en waar ik dan de op de oude manier de gegevens in moet vullen. Die ik ook gebruik(te) via een wifistick op linux.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als je de Wifispots in de SmartWifi volledig hebt kunnen installeren, dan komt er in de Wifilijst op mijn Android smartphone te staan: Ziggo Beschikbaar via SmartWifi

Ziggo op zichzelf is niet meer te zien.

fred_66
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

@Bert Dus je start de app op, dan kijken in de wifi verbindingen en dan zou die 'Ziggo Beschikbaar via SmartWifi'er moeten staan' ?... we hebben dit zojuist weer op 4 phones getest, waarvan 1 iphone, niks te zien. Die hele app en  inloggen werkt voor geen meter... Heb mijn oude phone (android 8.1), waar ik nog op de oude manier verbinding mee kan maken bij een van onze programmeurs afgegeven die had eventueel een truukje om wachtwoord te voorschijn te krijgen. iets met rooten  oid... Heb het eigenlijk al opgegeven met heel die wifispots...

fred_66
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

@Bert ..Een wonder, 2dingen...ik moest wat 3d printen (al hele tijd niet gebruikt)..Nu heb ik op dit pc-tje nog alle info mbt. wifispots staan...Dus certificaat geinstalleerd, username, wachtwoord (yessss)..en werken, gewoon op de oude manier..ook op de linux pc werkt het weer (kan ik kpn weer gaan opzeggen)... 2e, mijn collega heeft ww ook uit mijn oude phone weten te halen, en blijkt gelukkig nog zelfde te zijn als die ik tegenkom op mijn 3d print pc-tje....

fred_66
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Helaas, te vroeg gejuigt....op de win- en linux pc werkt het. Op mijn andoid 11 phone niet aan de gang te krijgen...die app doet niets, via oude manier met certificaat, naam, ww niet werkend te krijgen op mijn phone. Certificaat is steeds verdwenen na diverse pogingen om verbinding te maken met ziggo netwerk. En dan lees ik zojuist dat ze prijs omhoog doen, ja lekker nog duurder voor "rommel" die slecht werkt...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@fred_66 " Dus je start de app op, dan kijken in de wifi verbindingen en dan zou die 'Ziggo Beschikbaar via SmartWifi'er moeten staan' ?"

 

De app hoef je niet meer te openen, nadat je de Wifispots via de SmartWifi app hebt geïnstalleerd, door onderin op Wifispots te tikken en de paar stappen te volgen.

De SmartWifi app haalt alle gegevens op en installeert de Wifispots op je smartphone.

Daarna heb je de app niet meer nodig.

Een schermafbeelding zonder de app:

 

Bert_0-1679088083804.png

 

HBO Fan

Level 12
  • 729Posts
  • 9Oplossingen
  • 565Likes

Werkt misschien op mobile device, maar niet op laptop/ desktop. 

De Ziggo instructies laten zien hoe het werkt, welke stappen je moet doorlopen, maar veder dan stap 2: inloggen mijn ziggo, kom je niet. Want dan krijg je volgend plaatje, en dat bestaat niet meer:

 

HBOFan_0-1679089529048.png

 

fred_66
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

@HBO Fan heb het hier werkend op linux, en win 7 pc via een wifistick. Hoef niet veel te doen, wat instellingen die ik van ziggo site heb en dan gebruikersnaam en wachtwoord (die ik nu dus weer heb) in te vullen. Werkt weer als vanouds... Via mijn mobile foon, krijg ik het NIET werkend. Afgelopen vrijdag nog met wat collega's aan de gang geweest en op een 4 tal phone's die app geinstalleerd. NIET werkend te krijgen. Ik zie dat @Bert een screenshot heeft geplaatst. De ziggo die er staat krijg ik niet te zien, alleen een ziggo zonder toevoegingen. Dat is die je nodig hebt via de "oude" manier. Het werkt dus NIET op de phone.. Screenshot is van mijn win10 pc, via wifistick (even vast eraf)..gegevens ingevuld en ook verbinding op oude manier..

fred_66
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Ongelofelijk maar waar...heb het werkend op de phone, via een ander topic >> https://community.ziggo.nl/t5/Internet/WifiSpots-Android-11/td-p/965984

 

Het enige wat ik moest doen is bij domeinnaam > Ziggo veranderen in Wifispots....

Uitgelicht topic