Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
p.versteeg231
Level 4

Wifispots instellen

Hallo,krijg de installatie voor de wifispots niet voor elkaar op mijn laptop,Windows 8.1,ik kom tot stap 19(samen met een medewerker van ziggo)stap 20 lukt niet omdat ik een ander scherm krijg met daarop:er bestaat al een netwerk met de naam Ziggo(met 2 opties)
1 het bestaande netwerk gebruiken
Open het dialoogvenster'netwerkverbinding maken'zodat er een verbinding kan worden gemaakt.
2 een andere naam selecteren, ga terug naar de installatiepagina en selecteer een andere naam

Ais ik 1 doe dan kom ik weer terecht bij stap 18 en blijf de cyclus zich herhalen.
Bij 2 kan al helemaal niet omdat ik de naam Ziggo moet gebruiken.
Eeerder nooit geen pogingen gedaan om de ziggospots te registeren, de medewerker van
Ziggo wist het ook niet hoe verder te gaan ,en heeft mij deze community aan bevolen.
Mnu P.versteeg
0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DennyW
Level 17
Steefb wrote:
Weet je dat wifispots niet werken op je eigen modem?

p.versteeg231
Als je thuis bent is het door je eigen modem gegenereerd Wifi-spot-signaal het dichtstbijzijnde en daarom het sterkste signaal dat jouw laptop ontvangt. Verbinden met die Wifi-spot faalt omdat het modem jouw laptop om (het MAC-address van de draadloze kaart) op een black-list heeft gezet. Het modem doet dat met alle apparaten die ooit met het Wifi-gedeelte verbinding hebben gehad.

Om de cirkel te doorbreken zijn er een paar mogelijkheden:
-Zet eigen modem uit tijdens het instellen;
-Ga wat verder van huis om de instellingen te voltooien;
-Reset modem naar fabrieks-instellingen (schoont de lijst op);
-Log in bij modem en schoon zelf de black-list op (kan in ieder geval bij mijn Ziggo-modem).

Bekijk in context

3 Reacties 3
Meldingen
Aan Uit
Steefb
Level 20
0 Kudos
DennyW
Level 17
Steefb wrote:

p.versteeg231
Als je thuis bent is het door je eigen modem gegenereerd Wifi-spot-signaal het dichtstbijzijnde en daarom het sterkste signaal dat jouw laptop ontvangt. Verbinden met die Wifi-spot faalt omdat het modem jouw laptop om (het MAC-address van de draadloze kaart) op een black-list heeft gezet. Het modem doet dat met alle apparaten die ooit met het Wifi-gedeelte verbinding hebben gehad.

Om de cirkel te doorbreken zijn er een paar mogelijkheden:
-Zet eigen modem uit tijdens het instellen;
-Ga wat verder van huis om de instellingen te voltooien;
-Reset modem naar fabrieks-instellingen (schoont de lijst op);
-Log in bij modem en schoon zelf de black-list op (kan in ieder geval bij mijn Ziggo-modem).
p.versteeg231
Level 4
Topicstarter
Bedankt steefb,ga ik proberen,je hoort het nog van mij,gr
0 Kudos