Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Beste forum leden,
Het lukt mij maar niet om wifispots in te stellen op mijn windows 11 laptop. Wie kan mij helpen?
Er bestaat geen smartwifi app voor windows, dus via deze weg kan ik niet op wifi spots.
Ik heb van de pagina
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/wifispots/instellen#/ het volledige stappenplan (incl. installatie certificaat) al handmatig doorlopen om wifi spots te installeren.
Het lukt echter niet om verbinding te maken.
Volgens Ziggo zou er een probleem kunnen zijn met het wachtwoord, maar het is al 3 weken niet mogelijk om deze te resetten.
Weet iemand nog een andere manier om wifi spots te kunnen installeren op een windows laptop?
Ik krijg dit al 3 weken te zien:
Alvast bedankt voor het meedenken!
Bedankt voor alle meldingen in dit topic. We weten inmiddels wat er aan de hand is. Momenteel onderzoeken we de oorzaak.
dat gaan niet want die knop is er niet
stappenplan
werkelijkheid
en de smart wifi app kan je niet gebruiken voor pc in te stellen
@MR_CHIP hier een red abonnement met 100Gb nergens geen last van dat ze moeten sms-en
en door de combinatie ziggo en vodafone is het zelfs 200 Gb hier geen gebruik van interne wifi op wifispots.
ik heb red unlimited en dan kan je die wifi backup niet krijgen en moet je elke keer met 2gb bijjvullers smseen
Fijn om te horen dat er actie wordt ondernomen.
@Meindert schreef:Hallo @Edith2 , welkom op onze Community. Fijn dat je ons hebt gevonden wanneer je bezig met je laptop.
Om gebruik te kunnen maken van onze Wifispots moeten deze wel geactiveerd worden op je profiel. Als je deze niet hebt geactiveerd, kun je hierover ok geen inloggegevens vinden.
Het activeren en aanzetten van onze Wifispots is heel eenvoudig. Hiervoor hoef je alleen deze stappen te doorlopen. Ik ben ervan overtuigd dat je hierna zonder problemen gebruik kunt maken hiervan.
Mocht je aanvullende vragen hebben, stel deze gerust in dit topic. Onze Community leden zitten voor je klaar.
Dank je wel voor je welkomstwoord.
Gebruik maken van Wifispots is mij niet onbekend. Ik maak al jaren gebruik van Wifispots op de laptop waarop ik in het verleden gebruik maakte van Wifispots. Ook de locatie waar ik gebruik probeer te maken van Wifispots is niet veranderd. Het enige probleem is dat ik niet bij mijn aanmeldgegevens (gebruikersnaam en wachtwoord) kan komen. Zodra ik mijn aanmeldgegevens weer heb, zal het inloggen verder geen problemen opleveren.
@Meindert het probleem is juist dat dat niet werkt.
Zowel de gegevens zijn al meerdere weken niet beschikbaar via Mijn Ziggo als ook de mogelijkheid niet om de wifispots aan en uit te zetten.
Hallo, @Bert en @Stabu , helaas is het stappenplan dat ik hier eerder stuurde niet up to date.
Het is op dit moment niet mogelijk je inloggegevens in te zien. Wil je Wifispots gebruiken, download dan de SmartWifi app. Is deze app niet beschikbaar op je apparaat en beschik je niet over de inloggegevens, dan kun je daarop momenteel geen gebruik maken van de Wifispots. Sorry dat ik niet beter nieuws heb hierover.
Beste Meindert,
bedankt voor de de info. Maar weet je toevallig ook hoe lang dit gaat duren? één van de redenen om internet bij Ziggo te hebben is wegens het gebruik van wifispots. Vind het jammer dat dit nu ineens niet meer mogelijk is.
@Meindert schreef:
Hallo, @Bert en @Stabu , helaas is het stappenplan dat ik hier eerder stuurde niet up to date.
Het is op dit moment niet mogelijk je inloggegevens in te zien. Wil je Wifispots gebruiken, download dan de SmartWifi app. Is deze app niet beschikbaar op je apparaat en beschik je niet over de inloggegevens, dan kun je daarop momenteel geen gebruik maken van de Wifispots. Sorry dat ik niet beter nieuws heb hierover.
Dank je wel voor je reactie Meindert. Het is erg vervelend dat de inloggegevens op dit moment niet beschikbaar zijn. Kunnen jullie ook geen tijdelijke gebruikersnaam en wachtwoord naar de gebruikers sturen zodat ze alsnog gebruik kunnen maken van Wifispots? Het probleem dat de inloggegevens niet toegankelijk zijn speelt immers al enkele weken. Sommige gebruikers zijn namelijk afhankelijk van Wifispots en ze hebben juist voor Ziggo gekozen omdat Ziggo deze service aanbiedt.
Hi @Stabu en @Edith2
Het is zeker jammer dat het op dit moment niet te gebruiken is. Helaas hebben we nog geen idee hoe lang dit precies gaat duren maar we houden dit nauwlettend voor jullie in de gaten. Zodra er een update is, zal ik deze hier plaatsen.
Helaas is het niet mogelijk om tijdelijk een gebruikersnaam en wachtwoord te genereren, anders had ik dit graag geregeld. We moeten het echt afwachten allemaal.
@Jiri is er enig zicht op een update/oplossing ?
Hallo @MR_CHIP , helaas heb ik op dit moment nog geen update hierover. Zodra er meer bekend is, laten we het gelijk weten in dit topic!
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...