RvdS1

Level 2
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Wifispots installatieprobleem: Gegevens niet te vinden

Om wifispots te installeren is een gebruikersnaam en wachtwoord nodig die ergens in de procedure moeten worden ingevoerd. Deze informatie zou te vinden moeten zijn in Mijn Ziggo onder Producten en Internet.
Echter, zoals op de bijlage is te zien zijn genoemde gegevens niet ingevuld op deze pagina. De knop Resetten kan wel worden ingedrukt maar vervolgens gebeurt er niets. 
 
De opmerking Stel wifispots opnieuw in geeft alleen de handleiding hoe men dit kan doen. Maar dan heb ik nog altijd niet mijn gebruikersnaam en wachtwoord. 
 
Hoewel er staat dat Wifispots is ingeschakeld krijg ik de foutmelding in de Smartwifi app dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de server. Daarom wil ik het geheel resetten maar zonder gebruikersnaam en ww gaat dat niet.
 
Iemand een oplossing? 
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
RvdS1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Na contact met Ziggo via messenger is er een gedeeltelijke oplossing, te weten dat ik nu een knop Aan/Uit zie om Wifispots aan of uit te zetten. Verder probeer ik via messenger een volledige oplossing te krijgen.

Bekijk in context

RvdS1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Gisteren is Wifispots dan eindelijk geactiveerd. Er bleek bij Ziggo wel iets te zijn klaar gezet maar niet voldoende geactiveerd.

Nadat dit alsnog was geactiveerd kreeg ik na enige tijd een Aan/Uit knop te zien evenals een Gebruikersnaam en wachtwoord. 

Ook kon ik hierna Wifispots op mijn mobiel installeren.

Probleem opgelost! 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Heel vreemde situatie.

Als je het modem even 30 seconde van de stroom haalt en vervolgens weer opnieuw opstart, na 10 minuten je inlogt op Mijn Ziggo en je daarna naar Producten en vervolgens tabblad Internet gaat, staat hij er dan wel tussen.

 

Anders even de cookies wissen en het nog een keer proberen, hopelijk lukt het dan wel.    

 

Let wel op, je kan niet op je eigen wifi spot internetten, wel op andere Ziggo Wifispots maar niet op die van jezelf.

RvdS1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Bovenstaande geeft niet het gewenste resultaat. Gisteren had ik ook contact via de chat met de klantenservice. Na enig zoeken bleek dat er nog iets 'aan' gezet moest worden. Dan zou het 24 uur duren voordat het zichtbaar zou zijn. Maar nog altijd geen Gebruikersnaam en Wachtwoord zichtbaar. En de resetknop kan wel worden ingedrukt maar vervolgens gebeurt er niks. 

Ik begrijp dat ik niet via Wifispots kan internetten maar op dit moment kan ik Wifispots niet installeren op mijn mobiel. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@RvdS1 reset in je modem is niet nodig.

Vanuit mijn Ziggo behoor je de wifi spots aan te zetten, dan krijg je wachtwoord en code in cijfers. Het duurt wel 15 tot 30 minuten voor dit actief is en je krijgt een mailtje dat ze aanstaan.

 

Nu komt het punt, als je buren de Ziggo wifi Spots hebben aanstaan dan log je in op de naam Ziggo in wifi lijst, maar je kan niet op je eigen wifi spot inloggen, wel die van een ander. Je stelt hou wifi spot voor een ander open, en een ander doet dit voor jou.

 

Maar staat in Mijn Ziggo > Producten > Internet > scrollen Wifi Spot aanzetten helemaal geen optie deze aan te zetten, ook niet met ververs pagina F5 toets

RvdS1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Dit alles is helder. Er zijn 2 problemen. 

1. In Mijn ziggo zijn geen gebruikersnaam en wachtwoord zichtbaar. Toen ik enkele dagen geleden voor het eerst contact had met de klantenservice is vanuit hun Wifispots aangezet. In Mijn Ziggo staat alleen gemeld dat de Wifispots aan staan. Er s geen mogelijkheid om ze aan of uit te zetten (zie de bijlage) en de resetknop werkt niet. 

 

2. Wifispots moet voor gebruik op mijn mobiel worden geïnstalleerd. In de app Smartwifi dien ik vervolgens te gaan naar Toegang verkrijgen en dan Installeer profiel. Bij dit laatste blijkt de installatie mislukt en krijg ik continue de foutmelding 'Er is een serverfout opgetreden. Probeer het over een paar minuten opnieuw.

RvdS1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Na contact met Ziggo via messenger is er een gedeeltelijke oplossing, te weten dat ik nu een knop Aan/Uit zie om Wifispots aan of uit te zetten. Verder probeer ik via messenger een volledige oplossing te krijgen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Laat het even weten de terugkoppeling, dat lezen we dan graag @RvdS1 😊

RvdS1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Gisteren is Wifispots dan eindelijk geactiveerd. Er bleek bij Ziggo wel iets te zijn klaar gezet maar niet voldoende geactiveerd.

Nadat dit alsnog was geactiveerd kreeg ik na enige tijd een Aan/Uit knop te zien evenals een Gebruikersnaam en wachtwoord. 

Ook kon ik hierna Wifispots op mijn mobiel installeren.

Probleem opgelost! 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Dank je wel voor je terugkoppeling, altijd goed te weten ook voor de medewerkers, en dat nu is opgelost. 😊

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@StinkBedrijf blijkbaar bent u nog niet zo lang op dit forum en weet u nog misschien nog niet goed hoe het hier werkt?

Als iemand een topic start omdat diegene een probleem heeft of een vraag en geeft aan dat zijn of haar probleem is opgelost, dan is het probleem opgelost. Dat kunt u bovendien zien aan het groene balkje. Eigenlijk heel werkbaar en voor de meesten óók vrij simpel te begrijpen.
Als u zelf óók een probleem heeft, en blijkbaar heeft u dat, dan kunt u het best zelf een topic starten en omschrijven wat uw probleem is. De kans is dan groot dat ook uw probleem wordt opgelost.

Zo werkt het.

Uitgelicht topic