meikman

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Wifispots gegeven achterhalen

  • ik kan mij wifispots gegevens niet vinden in mijn ziggo, ook niet via de app. zeer irritant dat je niet met een druk direct naar je wifispot gegevens kunt gaan. app verwijst naar mijn ziggo, mijn ziggo laat je in steek. erg frustrerend! 
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Wifispots kun je, op dit moment, niet aan- en uitzetten in Mijn Ziggo en je kunt niet de inlog gegevens bekijken.

Hopelijk is dit weer snel te zien in Mijn Ziggo.

 

Het enige wat je nu zelf kunt doen is, als de wifispots al aanstaan, de SmartWifi app gebruiken op een smartphone en daar Wifispots aantikken en dan de paar stappen volgen, alles wordt automatisch ge
installeert op je smartphone, je hoeft niets meer zelf in te vullen.

 

Laat hier weten of dat lukt of dat het niet lukt en waar het mis gaat.

Ziggo is op de hoogte en op zoek naar een oplossing.

Bekijk in context

22 Reacties 22
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Wifispots kun je, op dit moment, niet aan- en uitzetten in Mijn Ziggo en je kunt niet de inlog gegevens bekijken.

Hopelijk is dit weer snel te zien in Mijn Ziggo.

 

Het enige wat je nu zelf kunt doen is, als de wifispots al aanstaan, de SmartWifi app gebruiken op een smartphone en daar Wifispots aantikken en dan de paar stappen volgen, alles wordt automatisch ge
installeert op je smartphone, je hoeft niets meer zelf in te vullen.

 

Laat hier weten of dat lukt of dat het niet lukt en waar het mis gaat.

Ziggo is op de hoogte en op zoek naar een oplossing.

meikman
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Top, super bedankt!

Ik heb wifispot aan staan op mijn smartphone. Ik wou  op mijn smartwatch gebruiken en daarom had ik mijn gegevens ff nodig.

Nogmaals bedankt!

ps; wel vreemd dat Ziggo zelf dat niet aanmeld!

haagsittard

Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb hetzelfde probleem. Kan de inloggegevens voor de wifi hotspot niet terugvinden in Mijn Ziggo omdat ze al geruime tijd eraan zijn aan het werken. In Mijn Ziggo wordt verwezen naar de SmartWifi-app. Echter hierin vind ik geen stappenplan om de Wifi Hotspot gegevens te achterhalen in te vullen in het gedetecteerde Ziggo-netwerk. Het gaat om de volgende gegevens: identiteit, wachtwoord en domein wat ik moet invullen om de ziggo wifihotspot buiten te kunnen gebruiken.

Wie kan mij helpen?

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Dank voor je uitleg @Bert. Op dit moment is de gebruikersnaam en het wachtwoord inderdaad niet te vinden in de Mijn Ziggo omgeving. Hier staat een incident voor open. Dit wordt later geïmplementeerd in Mijn Ziggo maar er is nog geen zicht op een fixdate. Zoals @Bert aangeeft kun je via de SmartWifi App zonder gegevens in te vullen een verbinding opzetten @haagsittard

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@haagsittard Het enige wat je nu zelf kunt doen is, als de wifispots al aanstaan, is de SmartWifi app gebruiken op een smartphone en daar onderin de zwarte balk, Wifispots aantikken en dan de paar stappen volgen, alles (certificaten en wifispot inlog gegevens) wordt automatisch opgehaald bij Ziggo en geïnstalleerd op je smartphone, je hoeft verder niets meer zelf in te vullen of te downloaden of te installeren.

 

Krijg je een foutmelding dat de er geen verbinding is met de server, verwijder dan de SmartWifi app en installeer hem opnieuw, dat loste dat probleem op bij iemand anders.

haagsittard

Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Super bedankt Bert, na het opnieuw

instaleren van de app is mijn probleem opgelost👍👍👍

janar

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nog steeds staat de melding op mijn ziggo dat wifispot gegevens niet verkrijgbaar zijn. Wsch zal dit nog een aantal maanden duren. De medewerker had het over update in de toekomst. Op de telefoon (Poco F3) kom je niet verder met de smartwifi app. Je komt wel op een plattegrond met alle  wifispots maar verder kun je er niets mee. Onder de knop over bij Appinstellingen staat wel dat het wifispotsprofiel is geinstalleerd.

Navigatortje

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Die SmartWifi app werkt ook niet goed samen met Wifispots, ik moet deze steeds herinstalleren om verbinding te maken. Ik wilde wifispots weer eens gaan gebruiken omdat ik mijn databundel naar beneden heb bijgesteld.

Wanneer ik opnieuw wil verbinden met wifispots kom ik niet verder dan een kaart met mn locaties en wifipunten. Als ik daar op klik gebeurt er niks.

Android 12 Xiaomi 12T

PieterKreta

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Idem bij mij. De tab/link vanWifi is geheel niet aanwezig in mijn Ziggo. Ook niet via Ziggo smart app.

Groet. P.Talsma.

Cyberbuddy

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ze doen er wel erg lang over, om zelfs maar te maken dat je je inloggegevens voor Wifispots kunt inzien, of op je smartphone of tablet het bijbehorende certificaat te downloaden.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @Cyberbuddy

 

Helaas was de laatste WifiSpots certificaat niet beschikbaar voor Android 13.

De 2.33 versie is uitgerold, en inmiddels beschikbaar. Deze wordt nog niet aan jou als klant geforceerd. Maar je kan al wel via de app store de app upgraden naar deze versie waarbij Wifispots worden ondersteund.

Cyberbuddy

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dit topic staat als "Opgelost" vermeld omdat moderatoren vonden dat er een afdoende antwoord gegeven was, terwijl de aangestipte kwestie dat niet is.

 

Naast een tablet met Android 13 die ik net vandaag aan het installeren ben, ben ik ook bezig met een tablet uit 2019 waarop Android 11 draait. Ook daarop kan ik het certificaat voor Wifispots niet downloaden of de inloggegevens niet raadplegen. Kortom: er is niet bepaald alles opgelost.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Cyberbuddy Het tot nu toe meest effectieve antwoord staat nu bovenaan en is zeker geen oplossing, maar een mogelijkheid om de wifispots te kunnen laten werken in een Android toestel.

Zojuist hier geprobeerd op een Android 13 toestel en ik hoefde alleen de hieronder dikgedrukte stappen te volgen en ik kon verbinding maken met de SSID Ziggo wifispots, hier in de straat via de wifi instellingen van het toestel.

 

"Wifispots kun je, op dit moment, niet aan- en uitzetten in Mijn Ziggo en je kunt niet de inlog gegevens bekijken.

Hopelijk is dit weer snel te zien in Mijn Ziggo.

 

Het enige wat je nu zelf kunt doen is, als de wifispots al aanstaan, de SmartWifi app gebruiken op een smartphone en daar Wifispots aantikken en dan de paar stappen volgen, alles wordt automatisch ge
installeert op je smartphone, je hoeft niets meer zelf in te vullen.

 

Laat hier weten of dat lukt of dat het niet lukt en waar het mis gaat.

Ziggo is op de hoogte en op zoek naar een oplossing."

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Is het gelukt, @Cyberbuddy

Cyberbuddy

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nee. Het kan je alleen lukken als je je nieuwe modem hebt aangesloten, maar dat zit er voorlopig niet in.

Sjaak72

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is er een oplossing / workaround voor dit issue? Ik probeer mijn laptop gereed te maken voor wifispots.

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

helaas voor zover ik weet niet , dit speelt al weken

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Cyberbuddy  schreef:

Nee. Het kan je alleen lukken als je je nieuwe modem hebt aangesloten, maar dat zit er voorlopig niet in.


Ook met het nieuwe modem werkt het niet.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik lees links en rechts dat er al mensen zijn die weer wel de Wifispots kunnen zien in Mijn Ziggo en het Verbruik.

 

Maar nog niet iedereen en ik ook nog niet.

Uitgelicht topic