1
Vraag
2
Reacties
Urke

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Wifispots download certificaat niet zichtbaar

Hallo,

 

Ik heb de hele instructie om Wifispots op telefoon te zetten doorlopen.

De wifispots staat aan in MijnZiggo. Ik heb inmiddels mijn laptop hierop aangemeld, dat ging goed.

Bij mijn telefoon een Samsung A51 met Android 12 gaat het mis bij het selecteren van het certificaat.

Ik heb Wificertificaat voor Android 11 gedownload, aangezien 12 er niet is. (Volgens klantenservice is deze bruikbaar door Android 12). Wanneer is volgens de instructie dan naar instellingen ga, biometrie en beveiliging, Andere beveiligingsinstellingen, installeren uit apparaatopslag, Wifi certificaat, dan zijn er geen bestanden zichtbaar. Ik heb op interne opslag weggezet. Om te proberen ook bij SD kaart en Onedrive, bij geen van allen zijn er geen bestanden zichtbaar. 

Terwijl wanneer ik via "mijn bestanden" kijk bij Interne opslag, SD kaart of Onedrive, er wel de download van Wifispots certificaat Android zichtbaar is. het is een bestand extensie .crt, groot 1,35 kb. 

Rara waarom is het dan niet zichtbaar bij zoals ik hierboven heb omschreven? 

Ik kan het bestand ook niet installeren door erop te klikken: dan krijg ik: Kan CA certificaten niet installeren. Dit bestand moet worden geinstalleerd via instellingen. Dat zou ik graag willen doen.... wanneer het bestand daar zichtbaar zou zijn bij mijn telefoon.

Weet iemand wat te doen? 

Ik heb via Chat van Ziggo alles al doorlopen, maar geen oplossing gevonden.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Urke
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Inmiddels heb ik alle stappen doorlopen op telefoon van mijn dochter Samsung A52, ook Android 12. Daar lukt het in 1 keer vlekkeloos.

Waarom dan bij mij het WiFi certificaat niet zichtbaar is bij het installeren, geen idee.

Maar aangezien WiFi spots voor 2 apparaten is, en we nu op 2 apparaten hebben geactiveerd, is het voor mijn telefoon sowieso niet meer te installeren. 

Probleem dus niet opgelost, maar niet meer nodig

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Urke
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Bert,

Nee dat is niet mijn vraag.

Ik kom zover niet eens. Ik kan niet aanmelden omdat het download bestand, het wifi certificaat niet zichtbaar is waar ik het toe moet voegen. Geen idee waarom dat zo is

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik heb zojuist het certificaat kunnen downloaden en installeren op een Nokia X20 met Android 12 vanaf deze stappen via de QR code: Wifispots instellen | Klantenservice | Ziggo

hadeha

Level 10
  • 436Posts
  • 10Oplossingen
  • 73Likes

ik heb het net gedaan met de link die Bert gaf en het is gelukt 

Urke
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Helaas, ik heb alles zoals staat in de link die Bert geeft al eerder gedaan. Ik kom niet verder als qat ik beschrijf, het bestand van wifi certificaat is niet zichtbaar.

Ik heb alle hulp online al gedaan, die kan ik ook vinden 🙂

Net als de medewerkers van Ziggo. Ik heb ook al de topics gelezen, zijn niet op mijn situatie van toepassing helaas. 

Ik weetniet waarom het bestand WiFi certificaat niet zichtbaar is, terwijl het er wel staat, blijkt wanneer ik middels "verkenner" kijk. Ik hoop op een tip die niet al online op Ziggo is te vinden. 

Urke
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Helaas, ik heb alles zoals staat in de link die Bert geeft al eerder gedaan. Ik kom niet verder als qat ik beschrijf, het bestand van wifi certificaat is niet zichtbaar.

Ik heb alle hulp online al gedaan, die kan ik ook vinden 🙂

Net als de medewerkers van Ziggo. Ik heb ook al de topics gelezen, zijn niet op mijn situatie van toepassing helaas. 

Ik weetniet waarom het bestand WiFi certificaat niet zichtbaar is, terwijl het er wel staat, blijkt wanneer ik middels "verkenner" kijk. Ik hoop op een tip die niet al online op Ziggo is te vinden. 

Urke
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Inmiddels heb ik alle stappen doorlopen op telefoon van mijn dochter Samsung A52, ook Android 12. Daar lukt het in 1 keer vlekkeloos.

Waarom dan bij mij het WiFi certificaat niet zichtbaar is bij het installeren, geen idee.

Maar aangezien WiFi spots voor 2 apparaten is, en we nu op 2 apparaten hebben geactiveerd, is het voor mijn telefoon sowieso niet meer te installeren. 

Probleem dus niet opgelost, maar niet meer nodig

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic