1
Vraag
2
Reacties
vasty

Level 6
  • 104Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Wifispots doet het plotseling niet meer! alles al geprobeerd,Ziggo geeft niet thuis

Hallo, ik heb sinds een paar weken dat ik niet kan verbinden met wifispots, ik kwam erachter dat je daarvoor je modem in router stand moest hebben, dat heb ik gedaan weer niks, alle instellingen nagelopen!zelfs tot certificaat installeren toe terwijl dit niet eens perse nodig zou moeten zijn, ook afstand geprobeerd maar in principe moet je via je eigen modem ook kunnen aanmelden erop!

Ik weet niet meer wat ik ermee aan moet, wat ik ook probeer hij doet het niet, en volgens ziggo zou aan hun kant alles goed staan,maar er moet iets niet in orde zijn! ik heb het nu op meerdere apparaten geprobeerd al en ben er op zijn zachts gezegd niet blij mee!

En ik wil heel snel een oplossing!want ik kan geen mobiel internet betalen!

erg frustrerend!

40 Reacties 40
vasty
Topicstarter
Level 6
  • 104Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

hier de screenshots van wat ik in de modem zie!met name de tweede foto daarop kun je zien dat er functies/ instellingen foetsie zijn!

Hij staat dus volgens de status pagina in routermode! maar je kan alleen inloggen via 192.168.100.1?? terwijl dat dus 192.168.178.1 zou moeten wezen...!

wat ik nu dus zie in de browser is http://192.168.100.1/?home&mid=Home ...

Is in firefox en opera browser getest!

 

modem heeft;

hardware versie 10

software versie 9.1.2109.200 ?

config= bac1020001061835d13294a3

modem signalen zijn goed

alleen wel enkele T3! met enige regelmaat maar dat mag niks invloed hebben op de instellingen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@vasty Heb je de restknop achterop al een keer 30 seconden ingedrukt gehouden?

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @vasty, ik snap dat je geduld inmiddels helemaal op is! Je hebt er al flink wat tijd en energie inzitten en al het nodige geprobeerd. Ik zie dat @Bert al goed meegekeken heeft. Helaas zie ik het huisnummer nog niet in je Ziggo Community profiel staan, wil je deze toevoegen? Dan ga ik een aantal dingen nalopen om erachter te komen waar het probleem precies zit. 

 

Het is zoals @Bert en @MR_CHIP al aangeven, niet mogelijk om gebruik te maken van de wifispots wanneer je modem in bridge modus staat. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

mijn ubee modem staat in bridge modus met gewoon wifispots 

is daar een uitzondering op dan

 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@MR_CHIP Dat klopt, jouw modem heeft zelf geen mogelijkheid om via de wifi verbinding te maken. Het modem van de TS heeft deze mogelijkheid wel. 

vasty
Topicstarter
Level 6
  • 104Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Ja wat Robin hierboven zegt dat had ik dus ook!en een week geleden hield het ineens ermee op de wifispots en daarna is het gedoe met modem begonnen...

vasty
Topicstarter
Level 6
  • 104Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Hallo Lotte ik zal je een PM sturen met mijn Ziggo klantnummer enz mvg!

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

mijn wifispots doen het prima hoor

vasty
Topicstarter
Level 6
  • 104Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Oh? nou bij mij was het ineens dat je niet meer kon verbinden ermee, ik kreeg allerlei foutmeldingen,authenticatie probleem,ip kon die niet meer geven was echt wel raar, maar ik weet nu nog niet hoe het kan dat ik al die tijd in bridgemode modem gewoon wifispots had en nu ineens niet meer...hoe kan dat dan?want ik heb de wifispots ook niet dat je zegt buitensporig gebruikt zoals dat je bijv met gaming doet of downloaden etc, ik heb alleen met enige regelmaat marktplaats bekeken of ik iets verkocht zou hebben en kijken of er belangrijke email was en dan praat je over misschien maximaal een uur gebruik per dag maar meestal minder nog!

En ja ik weet niet hoe anderen dat zien maar als ik op marktplaats zit dan ga je al gauw even erop kijken of je nog iets ziet wat je kan kopen of ruilen?en dan zit al snel een uur erop!

vasty
Topicstarter
Level 6
  • 104Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Weet zo niet de afkorting TS welke modem daarmee bedoeld wordt?ik weet alleen dat ik op dit moment de Connect Box heb ofwel de smartwifi modem!

Normaal maakte ik ook altijd gebruik van de bridgemode omdat ik zelf een router erop had voor netwerk, dus ik wil wel graag een modem behouden die deze functie heeft en daarom had ik ook de Connect Box tenminste dat was toen zo dat deze als enige die bridgemodus had!misschien dat er nu meer modems zijn met bridge modus, maar ik vind het gewoon jammer dat je de wifispots niet kan behouden!zoals in mijn geval ik kan geen mobiel internet betalen,maar het is gewoon handig als je eens onderweg bent dat je nog even de smartphone of tablet kunt updaten!en daarvoor gebruikte ik dan even de wifispots..

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik heb een modem zonder wifi welke een speciaal configuratie heeft waardoor ik wel wifispot in bridge mode kan gebruiken

vasty
Topicstarter
Level 6
  • 104Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Maar zoals dan al eerder paar keer vermeld, is het wel apart dat mijn modem nu kuren heeft?!En dat gaan jullie van Ziggo hopelijk voor mij oplossen mvg!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@vasty heb je je huisnummer al in je profiel staan?

of je klantnummer naar Lotte per PM gestuurd?

vasty
Topicstarter
Level 6
  • 104Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Hallo, ja alleen niks gehoord nog!

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 676Likes

@vasty dank voor je PM aan Lotte. Die is in goede orde ontvangen. 

Sinds enkele dagen zien wij meldingen van Wifispots klanten waarbij klanten geen IP adres meer krijgen en wordt onderzocht. Voor het onderzoek zijn we nog op zoek naar meer voorbeelden, kunnen jullie dit aanleveren?

Smartphone/tablet/laptop merk/type:
Android/iOS system + versie:
Mac addres:
Welke foutmelding:

@MR_CHIP werkt het bij jou? 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

mij werkt het al jaren dikke prima

zal het eens wat intensiever gaat testen de komende tijd mocht ik wat te melden hebben kom ik weer hier langs 

vasty
Topicstarter
Level 6
  • 104Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Oh dus toch wel?ja ik heb op dat gebied diverse soortgelijke meldingen gehad!maar ik ben momenteel even druk met iets anders, trouwens de modem krijg ik niet in routermode ik heb hem nu diverse malen gereset al!

vasty
Topicstarter
Level 6
  • 104Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Heb nog niks gemerkt dat het gefixed is? hoe staan de zaken er nu voor met de wifispots en het modem??vindt het wel lang duren, ook geen antwoord meer gehad van Lotte of Jos hierover!

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@vasty, kun je eens antwoord geven op deze vragen: 
Smartphone/tablet/laptop merk/type: 

Android/iOS systeem + versie: 
Mac adres: 

Welke foutmelding: 

Dan zetten we dit individueel door, want het probleem zou al opgelost moeten zijn. 

vasty
Topicstarter
Level 6
  • 104Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Hi, bedankt maar de wifispots doet het weer! ik moet alleen nog even de modem testen of die nog in zowel bridgemode als routermode kan zetten.

Samsung galaxy light een oude tablet, en een blackview smartphone maar de smartphone gebruik ik het meeste de tablet is alleen voor de navigatie,dus die update ik alleen even voor ik ga!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic