Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
bosch-meuter
Level 3

Wifispots Code

  • Wilde Wifispots aan melden op mijn nieuwe telefoon maar ben mijn wifi inlogcode kwijt geraakt. Wilde online even kijken wat de code was maar hier staat dat wifispots instellen niet mogelijk is kom later nog eens terug. Heb nu al bijna 1 maand gewacht maar er verandert niets. Ook de klanten service kan mij niet verder helpen! Hoe lang gaat dit nog duren?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
bosch-meuter
Level 3
Topicstarter

Schouder klopje voor Ziggo het heeft 3 maanden geduurd maar nu is het zover ik kan eindelijk mijn gebruikersnaam en wachtwoord zien! Nu kan ik weer zoals het vroeger ging inloggen op Ziggo Spots. Bedank!

Bekijk in context

23 Reacties 23
Meldingen
Aan Uit
puppie
Level 17

Hier zul je even tot na het weekend moeten wachten dan zijn de moderators weer terug van hun vrije weekend.

Zij kunnen jou dan verder helpen met dit probleem.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Een mogelijk andere weg.

 

Download dan de SmartWifi app en log in, op die manier kun je ook je Wifispots instellen, ik had er geen certificaat of wat dan ook voor nodig om het geïnstalleerd te krijgen.

0 Kudos
bosch-meuter
Level 3
Topicstarter

Heb geen smart wifi modem maar een TP link Deco M4 set. Met de Smart wifi app heb ik ook al eens geprobeerd maar daar kwam ik ook niet direct verder mee.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Vroeger werkte het niet goed in de SmartWifi app, maar de laatste tijd gaat het met een paar tikken op het scherm om de wifispot te installeren, alle gegevens worden gedownload en uit je Mijn Ziggo gehaald, dus je hoeft niets meer in te vullen.

0 Kudos
bosch-meuter
Level 3
Topicstarter

Heb net nog geprobeerd maar heb dus geen Smart wifi modem van Ziggo. Als ik de smarwifi app installeer en vervolgens verbinding probeer te maken met wifispots zegt hij bezig dit kan tot 3 minuten duren. Dan komt hij met de melding krijg geen verbinding met server. Heb paar keer geprobeerd maar steeds dezelfde melding. (Zal wel komen omdat ik geen Smart wifi modem heb van Ziggo)

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

@bosch-meuter Erg balen dat het instellen van de Wifispots niet wil vlotten! Het klopt inderdaad dat de gebruikersnaam en wachtwoord niet meer zichtbaar zijn in je Mijn Ziggo account. Instellen gaat voortaan via de SmartWifi App. Hierbij heb je geen username en wachtwoord nodig. Jouw modem is overigens geschikt in combinatie met je de App om de Wifispots in te stellen. 


Er is dus een reden waarom het niet lukt. Probeer je thuis te verbinden met de Wifispots? Welk toestel met welke besturingsversie gebruik je? Werkt het op andere apparaten wel? Mogelijk heb jij ook nog aanvullingen @Dave123?

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Vincent "Het klopt inderdaad dat de gebruikersnaam en wachtwoord niet meer zichtbaar zijn in je Mijn Ziggo account. Instellen gaat voortaan via de SmartWifi App."

 

@Vincent Komt de SmartWifi app dan ook beschikbaar voor Windows om de wifispots in te stellen?

Want in de SmartWifi web is er geen wifispot instellingen te vinden.

 

En deze pagina's mogen dan ook van de website af, want je kunt niet meer bij je inlog gegevens: Wifispots instellen | Klantenservice | Ziggo

0 Kudos
bosch-meuter
Level 3
Topicstarter

Wifi spots resetten en of aan en uitzetten gaat dus ook niet meer.

bosch-meuter
Level 3
Topicstarter

Werkt zeker. Het snelste werkt het gewoon met gebruiker naam en wachtwoord maar die ben ik kwijt geraakt. (En verder geen gedoe met een app die weer allerhande info over jezelf door stuurt)

bosch-meuter
Level 3
Topicstarter

Met mijn technicolor modem kan ik bij mijn weten niet de Ziggo smart wifi app gebruiken.

0 Kudos
bosch-meuter
Level 3
Topicstarter

Wat heeft Ziggo het weer slecht voor elkaar. Gooien de oude werkende website offline terwijl de nieuwe nog niet eens klaar is!

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@bosch-meuter Uiteraard snap ik dat dit ontzettend vervelend is! Het Technicolor modem is inderdaad nog geen SmartWifi modem, maar ik kan ervoor zorgen dat je kosteloos een SmartWifi modem van mij krijgt ter vervanging van het huidige modem. Zodoende kun je straks dan via de SmartWifi app alsnog je WifiSpot instellingen beheren. Laat maar weten of ik het modem kosteloos voor je mag omruilen. 

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Paul @bosch-meuter ,

De smartwifi app icm met non-smartwifi modems,  zoals dus bijvoorbeeld een technicolor , zou gewoon moeten werken voor wifispots instellen.Maar dingen zoals je netwerk inzien enz. niet.

Smartwifi web werkt echter helemaal niet met die modems,  ook niet voor wifispots instellen. 

Persoonlijk zou ik het technicolor modem behouden,  deze is gewoon van veel betere kwaliteit dan de smartwifi modems.

0 Kudos
bosch-meuter
Level 3
Topicstarter

Heb de vraag hoe lang het gaat duren eerdat ik weer de inlog codes kan inzien van de Ziggo Spots?

Mijn Technicolor modem ben ik zeer tevreden over en wil hem eigenlijk niet inruilen voor een Ziggo Smart Wifi Modem. Zeker niet als ze binnen 1 a 3  maanden de inloggegevens van Wifispots beschikbaar hebben.

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@bosh-meuter  Heb de vraag hoe lang het gaat duren eerdat ik weer de inlog codes kan inzien van de Ziggo Spots? 
Mijn Technicolor modem ben ik zeer tevreden over en wil hem eigenlijk niet inruilen voor een Ziggo Smart Wifi Modem. Zeker niet als ze binnen 1 a 3  maanden de inloggegevens van Wifispots beschikbaar hebben.

Op dit moment moet ik het antwoord hierop even schuldig blijven. Deze kwestie heb ik even intern neergelegd bij onze specialisten. Ik laat het weten zodra ik hierop een terugkoppeling heb. 




 

space340
Level 2

Ik heb het zelfde probleem, geen inlog gegevens voor de wifi spot en ik kan de smart wifi app niet downloaden omdat al mijn androidtelefoons en tablet lager dan android 8.0 hebben. Die inloggegevens moeten voor Ziggo medewerker toch simpel te achterhalen zijn lijkt mij!  Ik zie mensen die vorig jaar al vroegen hierom en vervolgens met een kluitje het riet in zijn gestuurd. Niet iedereen kan even een nieuwe telefoon of tablet gaan halen!

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@space340 Vervelend dat jij tegen hetzelfde probleem aanloopt! Zoals eerder door mij in het topic aangegeven heb ik dit probleem onder de aandacht gebracht zodat er gekeken wordt naar een oplossing voor de klanten die niet beschikken over een Android/ iOS device i.c.m. de SmartWifi app en/of een SmartWifi modem. Het is nu wachten op een terugkoppeling van de afdeling die hierover meer kan vertellen. 

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@bosch-meuter  Ten behoeve van het lopende onderzoek heb ik een aantal keer gebeld omdat we een aantal zaken met je willen testen. Omdat het mij niet gelukt is om je te bereiken heb ik jou een privébericht gestuurd met een aantal vragen. Zie je kans hierop een antwoord te geven? Aan de hand van jouw terugkoppeling kunnen dan de juiste vervolgacties ondernomen worden. Alvast hartelijk dank voor je medewerking. 

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@bosch-meuter Ontzettend fijn dat het nu gelukt is verbinding te krijgen met WifiSpots! 

Moet ik dus weer een extra Ziggo smart wifi app op de telefoon laten draaien. Mijn laptop die op Windows draait werkt ook op wifispots. Hoe moet ik deze dan aanmelden als ik ooit een nieuwe aanschaf? Geef mij maar liever gewoon gebruikersnaam en code om verbinding te maken met wifispots! Kan je me die niet geven want ik baal ervan dat ik de inlog gegevens van wifi spots ben kwijt geraak

Uiteraard snap ik deze feedback ook heel goed. Ik heb dit dan ook neergelegd bij de afdeling die hierover duidelijkheid kan verschaffen. Ik kom hier op terug zodra ik een antwoord van ze heb.