In een andere draad probeer ik op een Android TV wifispots aan te krijgen. Helaas gaat dit niet erg voorspoedig ondanks alle geweldige hulp.
Nu krijg ik de wifispots ook niet aan op een Chrome OS. Ik ben opzoek naar het certificaat maar deze kan ik met behulp van de uitleg op Ziggo.nl niet vinden. Of weet iemand hoe dit wel werkend te krijgen?
Iemand een link naar het certificaat voor Chrome OS? Bij het verbinden met de ziggo spot krijg ik de melding:
Verificatiecertificaat lokaal geweigerd
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
het zijn twee soortgelijke problemen graag vraag ik je in dit https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Wifispots-op-Android-Google-TV-box/td-p/1000212 verder te gaan zo houden we de community overzichtelijk
Het is een soortgelijk ja, maar toch echt heel anders. Android TV en Chrome OS zijn 2 verschillende besturingssystemen. Ze werken ook anders en moeten anders benaderd worden en staan op verschillende apparaten namelijk een Android box en een Chromebook. En als het hetzelfde is, waarom geeft Ziggo mij dan niet de oplossing?
dat snap ik
maar in beide gevallen gaat het over inloggen op de wifispots.
Dat is niet handig om het samen te voegen. Je eerste hulp vraag in de andere draad geeft al 2 verschillende antwoorden en de oplossing link die je geeft is niet helder of deze voor Android TV of Chrome OS is. Laten we er 2 draadjes van maken. Dit maakt het ook beter vindbaar wanneer iemand ook problemen met Chrome OS heeft.
Hopelijk is er iemand die de oplossing voor Chrome OS wel heeft (die niet werkt op Android TV).
Ingeladen certificaat werkt helaas niet. Geeft beveiliging EAS aan en is verzonken. Kan ik niet wijzigen.
Verder gaat het verbinden nog steeds niet.
kun je een printscreen of foto van de wifi instellingen maken
@A-B Wat u wilt proberen gaat niet lukken, je kan niet op je eigen wifi spot van Ziggo, wel als de buren deze hebben aangezet, dan dien je hem zelf ook nog aan te zetten door naar www.ziggo.nl te gaan, inloggen in Mijn Ziggo rechter bovenhoek, kies dan voor Producten daarna tabblad Internet
Dan krijg je optie Wifi Spot
Bij toeval door modem reset is hij aangesprongen, maar je neemt de Inlog en Wachtwoord die jou wifi spot in Mijn Ziggo geeft.
Dan is er nog een probleem, Je kan AndroidTV niet op een Ziggo Wifispot installeren, dit kan alleen op een werkende Ziggo Internet verbinding, dus heb je een andere provider, dan is dit niet mogelijk. Zie ook onderstaand topic
Ziggo GO TV voor Apple TV, Android TV en Amazon Fire TV
Mijn ziggo spot staat aan en ik probeer juist verbinding te maken met de buren door helemaal achterin de tuin te gaan staan waar mijn wifi geen bereik heeft Het betreft overigens een Chromebook met Chrome OS, geen Android TV.
“ik probeer juist verbinding te maken met de buren door helemaal achterin de tuin te gaan staan waar mijn wifi geen bereik heeft”
dan is het handiger om een smartwifipod te huren
Een wifismartpod gaat niet lukken, ik ben namelijk aan het testen voor de toekomstige verhuizing. Ik wil tijdelijk de wifispot gaan gebruiken omdat Ziggo geen oplossing biedt om op 2 locaties internet tijdelijk aan te bieden.
je zou wel op het nieuw adres een nieuwe abonnement kunnen aanvragen
en dan op het oude adres het abonnement nog tijdelijk actief laten
Deze instellingen zouden moeten werken:
PEAP
Mschapv2
CA certificaat:niet valideren
identiteit: wifispots gebruiksnaam
Wachtwoord:wifispots wachtwoord
***Topic vermeld aan een Ziggo Medewerker*** wegens dubbele topic starten
Zie ook hier Wifispots op Android Google TV box
@A-B schreef:
Het is een soortgelijk ja, maar toch echt heel anders. Android TV en Chrome OS zijn 2 verschillende besturingssystemen. Ze werken ook anders en moeten anders benaderd worden en staan op verschillende apparaten namelijk een Android box en een Chromebook. En als het hetzelfde is, waarom geeft Ziggo mij dan niet de oplossing?
Ziggo bied geen oplossing omdat je geen internet verbinding hebt via Ziggo en je niet op een eigen hotspot kan werken. Dus vals je Telefoon en je Chrome OS al af, en Chrome is geen Android daar is geen certificaat voor. Jou Telefoon is een Nokia 8000 4G en die draait niet op Android maar op Nokia KaiOS, dit is ook een reden dat je geen verbinding krijgt. En 2 topic's gaan het niet worden, zijn zelfde probleem, beide apparaten dienen een Ziggo Internet verbinding te hebben om Ziggo GO TV af te spelen, maar ik betwijfel of je Telefoon Ziggo Go Proof is.
Telefoon? En wie wil er op de eigen hotspot inloggen? Dubbel topic?
er is verwarring
de Nokia 8000 4G is idd een telefoon.
de Nokia Streaming Box 8000 is wel een Android tv
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.