1
Vraag
2
Reacties
A-B

Gedreven Raadgever
  • 90Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes

Wifispots Chrome OS

In een andere draad probeer ik op een Android TV wifispots aan te krijgen. Helaas gaat dit niet erg voorspoedig ondanks alle geweldige hulp.

Nu krijg ik de wifispots ook niet aan op een Chrome OS. Ik ben opzoek naar het certificaat maar deze kan ik met behulp van de uitleg op Ziggo.nl niet vinden. Of weet iemand hoe dit wel werkend te krijgen?

Iemand een link naar het certificaat voor Chrome OS? Bij het verbinden met de ziggo spot krijg ik de melding:

Verificatiecertificaat lokaal geweigerd

32 Reacties 32
RoWi.
Expert
Expert
  • 13859Posts
  • 607Oplossingen
  • 3910Likes

@A-B  schreef:

Een wifismartpod gaat niet lukken, ik ben namelijk aan het testen voor de toekomstige verhuizing. Ik wil tijdelijk de wifispot  gaan gebruiken omdat Ziggo geen oplossing biedt om op 2 locaties internet tijdelijk aan te bieden.

@A-B 

Ik neem aan dat je op het oorspronkelijke adres nog woont en slaapt, tot de verhuizing rond is. Welk praktisch nut heeft die internet verbinding op het nieuwe adres? Kan dat niet met een mobiele internet verbinding?

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 18798Posts
  • 855Oplossingen
  • 5202Likes

@anoniemforum  Ik zie nu de specificatie Android 10, maar TS @A-B  kan beter wachten tot de verhuizing en daar Ziggo nemen, dan heeft ie ook geen probleem meer met verbindingen. Hotspot van de buren misschien vragen als die Ziggo hebben of ze die willen aanzetten, lost vaak al een oplossing, ja je kan geen android gebruiken maar wel je Chromebook en via Ziggo Go kan je gewoon TV kijken.

RoWi.
Expert
Expert
  • 13859Posts
  • 607Oplossingen
  • 3910Likes

@Dave! Het probleem is het verbinden met de hotspot. Dus zelfs al is deze op het nieuwe adres via de buren aanwezig als het niet lukt daarmee te verbinden maakt het niks uit.

Vergeet de Ziggo Go TV app leg daar niet onnodig de nadruk op de echte vraag in beide topics gaat om het verbinden met de wifi spots.

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 18798Posts
  • 855Oplossingen
  • 5202Likes

@RoWi. 

Als de Hotspots probleem zijn, kan ie beter wachten tot hij verhuisd is, en misschien kan Ziggo hem een databundel aanbieden als moderator het topic in komt, dan kan hij evengoed nog een beetje op internet wat doen. Ik laat het voor wat het is. Hier kunnen we wel blijven discussiëren, het werkt niet en even geduld tot de verhuizing. Hopelijk is dat wel doorgegeven aan Ziggo anders kom je nog tot een verrassing te staan.

A-B
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 90Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes

@Dave! leer eens lezen. Melden dat het 2 dezelfde topics zijn is onzin, die discussie is al gevoerd. En het is geen telefoon de Nokia (die NIETS met deze draad te maken heeft). Hier, in dit topic, betreft het Chrome OS en wanneer je dit ook in een Android TV zet krijg je erg veel verwarring wat je nu al doet met al je antwoorden. Het gaat ook niet om de ZiggoGo app, ik heb namelijk ook Canaldigitaal. Het gaat om een internet verbinding die ik met de ziggospots wil maken met een Chromebook. Niets meer maar ook niets minder!

Ja, de verhuizing is doorgegeven, maar dat is totaal off topic. Ik zal half half verblijven op beide adressen. Op het nieuwe adres is geen Ziggo hotspot in de omgeving. Daarom zoek ik een oplossing. Ik dacht de ziggo aansluiting op het nieuwe adres te laten aansluiten en dan van de hotspots op mijn oude adres (van de buren)  te gebruiken. Maar dat ik mijn situatie uit moet leggen is niet de vraag en al helemaal niet relevant. Ik was ook van mening dat het wellicht voor toekomstige lezers handig is te weten of en hoe dit op Chorme OS werkend te krijgen.

@RoWi. dank voor je meedenken maar ik ga hier het antwoord helaas niet vinden. Er worden te snel conclusies getrokken door een aantal.

Sluit deze draad maar. Gaat hier niet lukken.

RoWi.
Expert
Expert
  • 13859Posts
  • 607Oplossingen
  • 3910Likes

Ik vrees inderdaad dat de Ziggo spots niet gaat lukken. Om welke redenen dan ook, de noodzaak voor die certificaten maakt het in mijn beleving zo lastig.

Maar @A-B waarom is op je toekomstige adres een verbinding nu al belangrijk? 

Ik zit zelf in een verhuisperiode en mijn verbinding gaat over 3 weken mee. Zodra ik volledig verhuisd ben heb ik pas internet en tv nodig. Tot die tijd is mobiel internet genoeg om zaken op te zoeken of te bestellen.  

A-B
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 90Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes

@RoWi. ik zal in het nieuwe huis ook blijven overnachten ivm de reisafstand. Vind het dan prettig om tv te kunnen kijken en te kunnen werken.

Visser_
Expert
Expert
  • 1001Posts
  • 33Oplossingen
  • 355Likes

Dag @A-B ,

Ik heb het op mijn Chromebook zo ingesteld en het werkt prima:

Screenshot 2022-07-10 16.09.15.pngScreenshot 2022-07-10 16.09.12.png

Het moet werken zo!

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 18798Posts
  • 855Oplossingen
  • 5202Likes

***laat topic aan anderen over ***

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 18798Posts
  • 855Oplossingen
  • 5202Likes

@A-B  schreef:

@Dave! leer eens lezen. Melden dat het 2 dezelfde topics zijn is onzin, die discussie is al gevoerd. En het is geen telefoon de Nokia (die NIETS met deze draad te maken heeft). Hier, in dit topic, betreft het Chrome OS en wanneer je dit ook in een Android TV zet krijg je erg veel verwarring wat je nu al doet met al je antwoorden. Het gaat ook niet om de ZiggoGo app, ik heb namelijk ook Canaldigitaal. Het gaat om een internet verbinding die ik met de ziggospots wil maken met een Chromebook. Niets meer maar ook niets minder!

Ja, de verhuizing is doorgegeven, maar dat is totaal off topic. Ik zal half half verblijven op beide adressen. Op het nieuwe adres is geen Ziggo hotspot in de omgeving. Daarom zoek ik een oplossing. Ik dacht de ziggo aansluiting op het nieuwe adres te laten aansluiten en dan van de hotspots op mijn oude adres (van de buren)  te gebruiken. Maar dat ik mijn situatie uit moet leggen is niet de vraag en al helemaal niet relevant. Ik was ook van mening dat het wellicht voor toekomstige lezers handig is te weten of en hoe dit op Chorme OS werkend te krijgen.

@RoWi. dank voor je meedenken maar ik ga hier het antwoord helaas niet vinden. Er worden te snel conclusies getrokken door een aantal.

Sluit deze draad maar. Gaat hier niet lukken.

Moet je beter communiceren dan hoeven we ook niet zoveel kwijt. Dus als jij duidelijk was geweest was de rest niet nodig, je kan wel alles op mij afschuiven, maar kijk eerst bij je zelf, er wordt 3 mensen gezegd wat je wilt gaat niet lukken, en maar door gaan en maar door gaan met zagen, dus wie leest er nu geen topic's.

A-B
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 90Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes

@Visser_ het is gelukt, dank je wel! Heb je screenshot letterlijk overgenomen met mijn eigen login.

Visser_
Expert
Expert
  • 1001Posts
  • 33Oplossingen
  • 355Likes

Super om te horen!

Ik moest destijds ook wel even klooien, maar het is gelukt!Visser__0-1657474929997.png

RoWi.
Expert
Expert
  • 13859Posts
  • 607Oplossingen
  • 3910Likes

@A-B  schreef:

@RoWi. ik zal in het nieuwe huis ook blijven overnachten ivm de reisafstand. Vind het dan prettig om tv te kunnen kijken en te kunnen werken.

Duidelijk, dan snap ik dat je een oplossing zoekt. Mobiel internet is dan handig maar geen echte oplossing tenzij je 'onbeperkt' data tot je beschikking hebt. TV kijken is mogelijk heel simpel op te lossen, als de ongecodeerde tv kanalen genoeg zijn.

Soms staat er nog signaal op de coax dan kunnen we netwerk ID 4444 instellen en zo TV kijken. Zie hier.

Verder begrijp ik dat de Tip en instellingen van @Visser_ ook hebben geholpen.

Het is jammer dat je diezelfde instellingen niet op de Nokia box kan invoeren.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.