1
Vraag
2
Reacties
A-B

Level 8
  • 206Posts
  • 6Oplossingen
  • 75Likes

Wifispots Chrome OS

In een andere draad probeer ik op een Android TV wifispots aan te krijgen. Helaas gaat dit niet erg voorspoedig ondanks alle geweldige hulp.

 

Nu krijg ik de wifispots ook niet aan op een Chrome OS. Ik ben opzoek naar het certificaat maar deze kan ik met behulp van de uitleg op Ziggo.nl niet vinden. Of weet iemand hoe dit wel werkend te krijgen?

 

Iemand een link naar het certificaat voor Chrome OS? Bij het verbinden met de ziggo spot krijg ik de melding:

Verificatiecertificaat lokaal geweigerd

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing

Dag @A-B ,

Ik heb het op mijn Chromebook zo ingesteld en het werkt prima:

Screenshot 2022-07-10 16.09.15.pngScreenshot 2022-07-10 16.09.12.png

Het moet werken zo!

Bekijk in context

32 Reacties 32
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

het zijn twee soortgelijke problemen graag vraag ik je in dit https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Wifispots-op-Android-Google-TV-box/td-p/1000212 verder te gaan zo houden we de community overzichtelijk 

A-B
Topicstarter
Level 8
  • 206Posts
  • 6Oplossingen
  • 75Likes

Het is een soortgelijk ja, maar toch echt heel anders. Android TV en Chrome OS zijn 2 verschillende besturingssystemen. Ze werken ook anders en moeten anders benaderd worden en staan op verschillende apparaten namelijk een Android box en een Chromebook. En als het hetzelfde is, waarom geeft Ziggo mij dan niet de oplossing?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

dat snap ik 

maar in beide gevallen gaat het over inloggen op de wifispots.

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/wifispots/instellen#/ga-verder/ga-verder/chrome-os...

A-B
Topicstarter
Level 8
  • 206Posts
  • 6Oplossingen
  • 75Likes

Dat is niet handig om het samen te voegen. Je eerste hulp vraag in de andere draad geeft al 2 verschillende antwoorden en de oplossing link die je geeft is niet helder of deze voor Android TV of Chrome OS is. Laten we er 2 draadjes van maken. Dit maakt het ook beter vindbaar wanneer iemand ook problemen met Chrome OS heeft.

Hopelijk is er iemand die de oplossing voor Chrome OS wel heeft (die niet werkt op Android TV).

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
A-B
Topicstarter
Level 8
  • 206Posts
  • 6Oplossingen
  • 75Likes

Ingeladen certificaat werkt helaas niet. Geeft beveiliging EAS aan en is verzonken. Kan ik niet wijzigen.

Verder gaat het verbinden nog steeds niet.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

kun je een printscreen of foto van de wifi instellingen maken

A-B
Topicstarter
Level 8
  • 206Posts
  • 6Oplossingen
  • 75Likes

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@A-B   Wat u wilt proberen gaat niet lukken, je kan niet op je eigen wifi spot van Ziggo, wel als de buren deze hebben aangezet, dan dien je hem zelf ook nog aan te zetten door naar www.ziggo.nl te gaan, inloggen in Mijn Ziggo rechter bovenhoek, kies dan voor Producten  daarna tabblad Internet

 

Dan krijg je optie Wifi Spot

 

Schermafbeelding 2022-07-09 om 12.16.33.png

Bij toeval door modem reset is hij aangesprongen, maar je neemt de Inlog en Wachtwoord die jou wifi spot in Mijn Ziggo geeft.

 

Dan is er nog een probleem, Je kan AndroidTV niet op een Ziggo Wifispot installeren, dit kan alleen op een werkende Ziggo Internet verbinding, dus heb je een andere provider, dan is dit niet mogelijk. Zie ook onderstaand topic

 

Ziggo GO TV voor Apple TV, Android TV en Amazon Fire TV 

Schermafbeelding 2022-07-09 om 12.24.19.png

 

A-B
Topicstarter
Level 8
  • 206Posts
  • 6Oplossingen
  • 75Likes

Mijn ziggo spot staat aan en ik probeer juist verbinding te maken met de buren door helemaal achterin de tuin te gaan staan waar mijn wifi geen bereik heeft Het betreft overigens een Chromebook met Chrome OS, geen Android TV.

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

ik probeer juist verbinding te maken met de buren door helemaal achterin de tuin te gaan staan waar mijn wifi geen bereik heeft”

 

dan is het handiger om een smartwifipod te huren

A-B
Topicstarter
Level 8
  • 206Posts
  • 6Oplossingen
  • 75Likes

Een wifismartpod gaat niet lukken, ik ben namelijk aan het testen voor de toekomstige verhuizing. Ik wil tijdelijk de wifispot  gaan gebruiken omdat Ziggo geen oplossing biedt om op 2 locaties internet tijdelijk aan te bieden.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

je zou wel op het nieuw adres een nieuwe abonnement kunnen aanvragen

en dan op het oude adres het abonnement nog tijdelijk actief laten

Verwijderd account
Niet van toepassing

Deze instellingen zouden moeten werken:

PEAP

Mschapv2

CA certificaat:niet valideren

identiteit: wifispots gebruiksnaam

Wachtwoord:wifispots wachtwoord

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

***Topic vermeld aan een Ziggo Medewerker*** wegens dubbele topic starten

Zie ook hier Wifispots op Android Google TV box 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@A-B  schreef:

Het is een soortgelijk ja, maar toch echt heel anders. Android TV en Chrome OS zijn 2 verschillende besturingssystemen. Ze werken ook anders en moeten anders benaderd worden en staan op verschillende apparaten namelijk een Android box en een Chromebook. En als het hetzelfde is, waarom geeft Ziggo mij dan niet de oplossing?


Ziggo bied geen oplossing omdat je geen internet verbinding hebt via Ziggo en je niet op een eigen hotspot kan werken. Dus vals je Telefoon en je Chrome OS al af, en Chrome is geen Android daar is geen certificaat voor. Jou Telefoon is een Nokia 8000 4G en die draait niet op Android maar op Nokia KaiOS, dit is ook een reden dat je geen verbinding krijgt. En 2 topic's gaan het niet worden, zijn zelfde probleem, beide apparaten dienen een Ziggo Internet verbinding te hebben om Ziggo GO TV af te spelen, maar ik betwijfel of je Telefoon Ziggo Go Proof is. 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Telefoon? En wie wil er op de eigen hotspot inloggen? Dubbel topic?

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

@youriy  @Dave! 

er is verwarring 

de Nokia 8000 4G is idd een telefoon.

de Nokia Streaming Box 8000 is wel een Android tv

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic