1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Aankondigingen
Snoopy1984

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wifispotcertificaat Android 9

Sinds ik mijn telefoon geupgrade heb naar android 9 werkt internet via wifispots niet meer. Is er een certificaat voor android 9 beschikbaar?

Ik zag dat er in meerdere draadjes aangeraden wordt om te proberen verbinding te maken zonder certificaat en ondanks dat ik dat niet wil gebruiken i.v.m. beveiliging heb ik dat ook geprobeerd. Ook zonder certificaat werkt het niet.

Graag ontvang ik een oplossing hiervoor, want de wifispots is waarom ik voor ziggo heb gekozen en het laat me nu in de steek.

Alvast bedankt
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6917Posts
  • 788Oplossingen
  • 2011Likes
Heb je het certificaat opgeslagen als Wifi en niet als VPN of andere apps?

Ik heb namelijk vanmorgen het certificaat geïnstalleerd.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Meldingen
Aan Uit
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6917Posts
  • 788Oplossingen
  • 2011Likes
Hoi,

Welke telefoon heb je precies? En welke melding krijg je als je met een wifispot wil verbinden?

Even voor de zekerheid, je kunt niet met de wifispot van je eigen modem verbinden.

Groet,
Evert
Snoopy1984
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Evert,

Ik heb een Note8 en ik krijg de melding dat ik het certificaat moet selecteren, maar krijg geen mogelijkheid om dat te doen. Dat terwijl ik het certificaat voor android 8 op mijn telefoon heb staan. Ik denk dat er een apart certificaat voor android 9 moet komen.

Ps. Ik ben niet in de buurt van mijn eigen modem.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6917Posts
  • 788Oplossingen
  • 2011Likes
Wanneer krijg je deze melding?
Ik kan het helaas nu even niet testen op mijn Note 9, maar ik zou voor de zekerheid het certificaat even verwijderen en daarna opnieuw downloaden, kies dan de andere letter (A of B ) dan je eerdere keuze en probeer dat certificaat.

Certificaat verwijderen: Instellingen > Biometrie en beveiliging > Andere beveiligingsinstellingen > Aanmeldgegevens wissen
Snoopy1984
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Evert,

Ik heb het andere certificaat ook geprobeerd, maar ik kom niet verder dan je hierboven ziet. Het certificaat wordt niet geregistreerd, denk ik.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6917Posts
  • 788Oplossingen
  • 2011Likes
Heb je het certificaat opgeslagen als Wifi en niet als VPN of andere apps?

Ik heb namelijk vanmorgen het certificaat geïnstalleerd.
Snoopy1984
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Evert,

Bedankt, dat zorgde er inderdaad voor dat ik het certificaat kon selecteren!
De verbinding wil nog niet lukken, omdat de aanmeldgegevens fout zouden zijn. Helaas gebeurt dit wel vaker, dat lost zich meestal na verloop van tijd vanzelf op. Geen idee waarom.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6917Posts
  • 788Oplossingen
  • 2011Likes
Hmm, opmerkelijk!
Hopelijk trekt dat snel weer bij!