1
Vraag
2
Reageer en help mee
Mollebol

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wifispot werkt niet - Android 8

Hoi
Ik heb altijd wifispot gehad op 3 smartfoons en 3 tablets. En ja, ik weet dat er maar maximaal 5 op wifispot kunnen maar zijn nooit allemaal tegelijk actief geweest. Dit heeft altijd gewerkt. Ook nooit problemen gehad met instellen. Gewoon thuis ingesteld op eigen modem met alleen gebruikersnaam en wachtwoord. Nooit geen certificaat hoeven downloaden of iets dergelijks. Nooit geen problemen gehad. Echter 2 weken geleden een nieuwe telefoon aangeschaft. Deze helemaal ingesteld en gegevens overgezet, toen kwam het probleem om de wifispot in te stellen. Vanalles geprobeerd en toch maar Ziggo gebeld hoe dit kon. Er werd mij voorgesteld om het modem te resetten vanuit Ziggo en dat werd dus ook gedaan ondertussen dat we in gesprek waren (met vaste telefoon), met het gevolg dat het gesprek wegviel, was niet zo slim van de medewerker. Dus toen het modem weer opgestart was heb ik weer terug gebeld en dan krijg je andere medewerker aan de telefoon. Verhaal weer opnieuw gedaan en hij vertelde me van het stappenplan (wat ik al meerdere malen geprobeerd had). Dit moest ik nog maar eens proberen want het was 22.00 uur en als het niet lukte moest ik terugbellen. Dus dag erna weer terug gebeld en weer probleem voorgelegd en deze medewerker zei me dat bij Ziggo alles goed stond ingesteld. Dit kan ik ook begrijpen want 3 tablets en 2 smartfoons werkten gewoon erop, alleen de nieuwe telefoon niet. Deze medewerker stelde voor om modem naar fabrieksinstellingen te zetten en toen begon het probleem alleen maar groter te worden. Nu kan ik op geen enkel apparaat meer gebruik maken van de wifispots. Ook bij andere mensen thuis geprobeerd in te loggen maar krijg nergens meer verbinding. Ondertussen een keer of 6 a 7 keer contact met Ziggo gehad. Oplossing zou zijn certificaat te downloaden. Dit op alle apparaten geprobeerd maar zonder resultaat. Bij Ziggo medewerkers vanalles geprobeerd, ook samen stappenplan doorlopen maar niks helpt, de laatste medewerker die ik aan de telefoon had zou het door sturen naar een speciale afdeling van Ziggo die hier naar gingen kijken. Ik werd gebeld door deze afdeling en ze hebben gekeken dat alles goed stond maar volgens hun lag het niet bij Ziggo. Nu is het probleem dus nog niet opgelost. Als het probleem nu alleen bij de nieuwe telefoon was zou ik denken dat het aan de instelling van de telefoon zou liggen. Maar dat is dus niet het geval, vanaf dat het modem naar fabrieksinstellingen is gezet is dus nergens geen wifispots meer op en krijg het nergens meer terug, ook niet met certificaat downloaden. Ik wil toch graag gebruik willen maken van de wifispot buitenshuis. Wie kan helpen??
5 Reacties 5
Mollebol
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vanuit Ziggo hebben ze ook mijn wifi nog de 5GHZ erbij gezet. Dit had ik van te voren niet. Zou dit er ook iets mee te maken kunnen hebben dat ik geen wifispots meer heb?
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Voor zover ik weet, kun je géén gebruikmaken van je eigen wifi spot. Ik vermoed dat je een aantal zaken door elkaar haalt en je eigen wifi netwerk bedoelt.
Dit is echter niet bepaald mijn ding, en laat het daarom graag aan een ander, met meer specifieke kennis, over om je verder te helpen.
Mollebol
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee ik haal dat niet door elkaar. Als je thuis je eigen wifi even op vergeten doet dan zou je gewoon op wifispot kunnen inloggen. Zo heb ik dat altijd gedaan en dat heeft een Ziggo medewerker ook gezegd dat het dan wel kan. Maar het gaat dus alleen om de wifispot en niet de gewone wifi.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Mollebol, welkom hier!

Op welke apparaten heb je nu de Wifispots ingesteld? Even voor het overzicht.
Mollebol
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Probleem is opgelost. Vandaag bij Vodafone winkel geweest en daar konden ze me wel helpen. Stappenplan van Ziggo klopt niet met downloaden voor android 8
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic