1
Vraag
2
Reageer en help mee
Dbalgobind

Level 4
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Wifisignaal laag en snelheid traag

Beste,  zal wel al eens aanbod zijn gekomen maar zie nergens voor mij een geschikte oplossing (zover ik kan zien). Maar mijn Wifi signaal valt elke keer weg en volgens de diagnose van de connect box is het signaal ook laag. Ik zit misschien 4 meter van de box af met twee duren ertussen en ook op een niveau. Wat ik ook regelmatig hebt dat het signaal in het hele huis wegvalt en ik de boosters elke keer weer moet opstarten zodat het signaal weer actief is met Internet. Ik zie graag een reactie. Groet, Dennis

 

9 Reacties 9
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

kun je een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) maken

en een printscreen van de down en upstream

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen @Dbalgobind,

Frustrerend dat de wifi vaak wegvalt en snelheid niet goed is!
Goed dat je hierover een topic hebt gestart.

Doorgaans beginnen we bij de basis.
Kun je de gevraagde foto delen? Ook samen met de  down en upstream?
Wie weet krijg je aan de hand daarvan een gouden tip 🙂

Dbalgobind
Topicstarter
Level 4
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Dag Erik, ik kan even alleen de channel info aanleveren. Een foto vd aop zal ik later toevoegen.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
Dbalgobind wrote:

Dag Erik, ik kan even alleen de channel info aanleveren. Een foto vd aop zal ik later toevoegen.

kun je ook een printscreen van het onderste gedeelte van de downstream maken waar de fouten voor en na RS staan

en ook een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt)

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @Dbalgobind , is het nog geluk om een foto te maken van de AOP? En de gevraagde informatie van @anoniemforum? Dan kunnen we je verder helpen 🙂 

Dbalgobind
Topicstarter
Level 4
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Excuus - hierbij de extra screenshots.

 

Groet,

Dennis

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

De AOP lijkt zo goed als nieuw en de splitter is ook goed.


Dit kan u zo-wie-zo doen: Hoe verwijder je het witte kapje van de splitter?

 

Er zijn wel veel T3 errors en veel 'Fouten na RS’ maar dat is soms normaal.

Mocht het verwijderen van het kapje geen oplossing zijn, dan kan misschien een Ziggo mod de lijn controleren.

Dbalgobind
Topicstarter
Level 4
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Beste, wat is nu concreet de vraag? Wat wil je nu precies zien?Ik weet niet of dit ontstaan is door de overgang naar Giganet. Want het lijkt er wel op dat het daarna intensiefer is geworden (uitval). Daarvoor had ik het zeldzaam. Maar dus ook nog steeds de vraag waarom het signaal op de devices zo laag is terwijl je er een paar meter vandaan zit. Ik hoor het graag. Groet, Dennis

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

 

Dbalgobind wrote:

Beste, wat is nu concreet de vraag? Wat wil je nu precies zien?….

 

Oké, laat ik beginnen zoals eerste ‘reageerder’ had moeten beginnen:


...dit is een openbaar Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators/medewerkers ( zij hebben “_Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.


Eerst e.e.a. stabiel krijgen, daarna verder met wifi….

Dit zou ook uw problemen kunnen veroorzaken: Hoe verwijder je het witte kapje van de splitter?

Als u het kapje hebt verwijderd en de splitter goed hebt terug geduwd, is internet dan nog steeds instabiel?

Zo ja, dan moet u wachten op een Ziggo mod, die de lijn.verbinding naar uw huis moet controleren.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic