Ik heb al langere tijd probleemloos de zeshoekige wifipods.
Vanmorgen zijn het modem en de pods van de stroom geweest.
Helaas hebben nu de pods opeens een ander wifisignaal te pakken. Ze zenden plotseling onder een andere naam uit en ik kan niet meer verbinden.
Een van de pods is bekabeld verbonden met het modem.
Dw smart wifi app maakt geen verbinding meer met mijn modem (app al opnieuw geïnstalleerd op 2 verschillende apparaten, modem gereset naar fabrieksinstellingen).
Ziggo gebeld. Zijn zien geen probleem in het modem. De wifipod kunnen ze niet bereiken om te resetten. De applicatie die ziggo klantenservice gebruikt zou momenteel niet werken. En omdat het weekend is wordt dat probleem pas hersteld op dinsdag?!
Iemand nog een suggestie?
Mijn kinderen hebben het internet hard nodig voor school. Alles gaat via de ipad tegenwoordig.
De smartwifi app zou volgens ziggo moeten werken, maar het regent overal klachten.
Hoe kunnen 2 pods opeens een ander netwerk uitzenden?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@RoWi. schreef:In aanvulling hierop geen CCA kabels dat is koper om een aluminium kern.
CU volledig koper kost iets meer maar is wel aan te bevelen. Cat5e of cat6 is dan eigen keuze.
Toch minimaal Cat6 !!
@Pasi schreef:
.....
Anders eens hier kijken.
Kabels voor hogere snelheden dan 1Gbit/s is waarschijnlijk niet nodig, maar soms kan extra afscherming ( SFTP of SF/FTP ) wel noodzakelijk zijn. Legt u kabels met het oog op de toekomst, dan vooral daarop niet bezuinigen ( koper en SF/FTP ). Het kost dan misschien wel wat extra, maar gezien over de jaren dat u ze gaat gebruiken.....
Cat 6 dan vanwege de hogere bandbreedte over de kabel zelf, daar ga ik wel in mee. Cat5e voldoet hier nog prima. Wellicht in een andere woning dat het anders wordt.
@RoWi. en @Pasi , wat fijn dat jullie zo mee denken. Ik heb weer heel wat bijgeleerd.
Het zou mooi zijn als ik inderdaad aan 2 Deco's in huis genoeg heb.
Ik begrijp dat ik in elk geval moet letten op 100% koper en bij voorkeur geen UTP meer omdat dit geen afscherming heeft. In de webshop van ziggo staan Cat6 kabels, maar zonder verdere beschrijving over CCA of koper en UTP of (S)FTP.
Nu wachten tot woensdag de Deco's geleverd worden.
Update:
Opnieuw een tegenvaller.
Tot mijn schrik ontdekte ik in de mailbox 2 bestellingen (tussen de mailtjes zit 10 minuten). 1x pods en 1x Deco's. Een medewerker heeft blijkbaar ongevraagd vervangende pods genoteerd, die ik niet wilde hebben (immers ik kan ze niet installeren).
Ik heb eerst een bestelbevestiging voor pods, dan een stopzetting van de huur van pods en dan een bestelbevestiging van de decos.
Nadat ik vandaag de track en trace van post nl ontving, ontdekte ik dat deze gelinkt is aan de ongewenste pods?!
Zojuist met ziggo gebeld. De pods zijn nu afgestuurd. Eerst moet die bestelling geweigerd worden aan de deur, voordat de Decos gestuurd worden.
Fijn dat dat ook ergens te lezen valt?!
Reden: pods en deco kunnen niet tegelijk op het systeem.
Ok dat begrijp ik. Maar ik heb de pods niet gevraagd. Ze worden ongewenst toegestuurd. Dus waarom kan er dan nu telefonisch niet geregeld worden dat de decos al verstuurd worden? Antwoord: nadeel van geautomatiseerde processen, inbreken/overrulen door menselijk handelen is niet mogelijk.
Ik ben er nu dus van afhankelijk hoe snel Post NL handelt met retourmelden etc en hoe snel dan Ziggo dat weer verwerkt en de deco's afstuurt.
De medewerkers aan de telefoon zijn heel vriendelijk en willen best helpen. Maar dit is al de 2e keer in nog geen jaar tijd dat mij ongevraagd iets wordt toegestuurd nav een telefonisch contact, waarvan ik zelfs in dat gesprek aangeef het niet te willen.
(En dan vanmiddag van Ziggo heel optimistisch een SMS ontvangen "Goedemiddag, als het goed is werkt internet weer zoals het hoort....". Ook dit zal weer een automatisch proces zijn, maar is onder de huidige omstandigheden knap irritant)
Goedemorgen @Ankover en een warm welkom op de Community,
Super dat je jouw weg gevonden hebt naar dit forum! Zo te zien hebben de hier aanwezige experts je al een eind op weg geholpen m.b.t. jouw vraag. Ik begrijp alleen uit je laatste bericht dat het allemaal niet van een leien dakje gaat voor wat betreft de activering van de juiste Wifiboosters (TP Link Deco's). Ik zie dat je hierover al contact hebt gehad en dat nu de TP Link Deco's geactiveerd zijn. Laat je onder dit topic weten of het allemaal lukt? Anders helpen wij je hier graag verder.
@Paul wat bedoel je met dat de deco's geactiveerd zijn?
Voor zover mij gisteren is verteld is er vandaag een pakket met de zeshoekige pods onderweg.
Mijn gezin heeft de opdracht deze te weigeren. Pas dan gaat er bericht van post NL naar jullie en worden de Deco's afgestuurd.
Kun je zien wat er nu echt in het pakket zit?
@Ankover Er zijn zo te zien meerdere mensen mee bezig geweest. Ik kan mij dus voorstellen dat het overzicht nu zoek is. Ik heb ter verduidelijking even een privebericht gestuurd zodat voor jou nu helder is wat er precies naar jou onderweg is (incl. track and trace nummers) zodat je het juiste pakket aan de deur kunt accepteren & weigeren. Laat het gerust weten als je hierover nog vragen hebt.
Bedankt @Paul!
@Ankover Heel graag gedaan. 😉
@Paul de Decos zijn goed aangekomen, waarvoor dank.
De zeshoekige Pods hebben we bij het afhaalpunt direct retour laten sturen. Ik hoop dat deze goed zijn aangekomen?
Nog een vraag: onze oude Pods waar het probleem mee ontstond moeten ook retour. Krijg ik hiervoor nog een retourbox oid toegestuurd?
@Pasi ik heb de Decos even kort aan gehad. Het lijkt erop dat 2 Decos inderdaad voldoende is. Bijzonder is wel dat de deco op de begane grond recht onder het buro op de 1e verdieping amper bereik heeft bij dat buro. De deco op de 2e verdieping op grotere afstand heeft veel sterker signaal.
Ik heb de deco's parallel aangesloten op het Compall modem.
Voor nu alles weer even losgehaald. En dit weekend uitgebreid testen met iedereen tegelijk thuis.
Wat mij opviel is dat het 2.4GHz signaal heel breed is en daarmee dus veel kanalen overlapt. Lijkt me voor de buren niet fijn. Ik kan nergens de instelling vinden om dit aan te passen (Decos staan in APmode). Weet jij of dit kan? Of kan dat alleen in routermode?
@Ankover Super dat de TP Link Deco's binnen zijn! Is het allemaal ook gelukt met het aansluiten en installeren? Op deze pagina vind je heel veel handige info over de TP Link Deco's waar je mogelijk iets aan hebt.
Wat betreft deze vraag:
De zeshoekige Pods hebben we bij het afhaalpunt direct retour laten sturen. Ik hoop dat deze goed zijn aangekomen?
Ik heb dit even nagekeken en de WifiPods zijn inderdaad retour gekomen.
Nog een vraag: onze oude Pods waar het probleem mee ontstond moeten ook retour. Krijg ik hiervoor nog een retourbox oid toegestuurd?
Hiervoor heb ik direct een retourdoos opgestuurd. Hierin kun je de oude WifiPods retourneren. Vergeet niet om het afgiftebewijs te bewaren. Tip: maar hiervan een foto met je smartphone of camera.
Laat je het weten als wij verder nog iets voor je kunnen betekenen? Alvast een prettig weekend!
@Ankover schreef:......Het lijkt erop dat 2 Decos inderdaad voldoende is. Bijzonder is wel dat de deco op de begane grond recht onder het buro op de 1e verdieping amper bereik heeft bij dat buro. De deco op de 2e verdieping op grotere afstand heeft veel sterker signaal.
Ik heb de deco's parallel aangesloten op het Compall modem.
Voor nu alles weer even losgehaald. En dit weekend uitgebreid testen met iedereen tegelijk thuis.
Wat mij opviel is dat het 2.4GHz signaal heel breed is en daarmee dus veel kanalen overlapt. Lijkt me voor de buren niet fijn. Ik kan nergens de instelling vinden om dit aan te passen (Decos staan in APmode). Weet jij of dit kan? Of kan dat alleen in routermode?
Misschien heeft de vloer van de 1ste etage iets meer beton ijzer, dan die van de 2de verdieping ?
AccessPoint is de beste optie en tevens verplicht bij parallel aansluiten, welke vaak de snelste down-/up-load geeft. Maar dat hebt u vast al gelezen in de leidraad.
Het is met de Deco set niet mogelijk, om o.a. de bandbreedte in te stellen. Veel wifi sets gebruiken die methode en aangezien 2,4GHZ maar 13 kanalen heeft, zijn die zo-wie-zo snel bezet. Maar e.e.a. wordt wel verbeterd, doordat u maar 2 station gebruikt, want ieder onnodig wifi station, is in feite een stoorzender voor de rest.
Mocht tijdens het testen, de resultaten spontaan wegvallen, dan de zaak even resetten :
-Verwijder alle Deco stations in de app, de master als laatste.
-Reset ieder station handmatig m.b.v. de resetknop op het station. Wacht totdat deze weer ready komt ( blauwe knipper led ) en dan uitzetten.
-Controleer of de netwerkkabel van het 1ste station ( = de master ) goed is aangesloten op de Ziggo Modem/Router.
-Zet de master aan, start de app, maak een nieuw Deco netwerk aan en voeg het station toe.
-Zet nu ( indien gewenst ) het zojuist gemaakt Deco netwerk in AccessPoint mode.
-Plaats het volgende station op de uiteindelijke plaats, sluit deze eventueel aan, zet deze aan en voeg deze ( vanaf de master ) toe tot het Deco netwerk.
-Herhaal de hier bovenstaande regel, totdat alle stations zijn toegevoegd.
@Pasi @Ik vermoed inderdaad dat het betonijzer de oorzaak is
De rest van je informatie had ik inderdaad in de leidraad gevonden, waarvoor hartelijk dank voor het uitwerken. De vele berichten onder de leidraad gaven extra informatie. Erg plezierig om daar alles terug te kunnen lezen.
Jammer van de bandbreedte, maar wat niet kan kan niet.
@Paul wederom bedankt!
Erg prettig om zo op de community informatie te vinden, hulp te krijgen en wie weet nog eens een ander te kunnen helpen. Werkt erg prettig.
Zoals je al kon lezen ga ik dit weekend verder testen met alles. De eerste indruk is dat het prima werkt (en ik het geluk heb dat ik alles parallel kan aansluiten). Kom ik toch iets tegen dan geeft de Leidraad van Pasi veel informatie. En anders meldt ik me zeker.
Fijn weekend.
@Ankover Ontzettend fijn om te lezen dat je zo tevreden bent over de hier geboden support! We wachten jouw bevindingen onder dit topic nog even rustig af.
@Ankover Ziggo heeft nu een iets betere oplossing dan dubbelzijdige tape.
https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/46088
Haha dat je er nog aan gedacht hebt @RoWi. Bedankt voor de tip. Dit is zeker een optie.
Voorlopig wacht ik nog even. Ik heb nu een testopstelling met 2 Deco's bekabeld. Dit draait nu een week en lijkt prima te werken. De pubers klagen opeens niet meer over haperende games op de ipad.
Ik heb voor de installatie gebruik gemaakt van de Leidraad van @Pasi . Ik moest eerst een nieuwe netwerknaam instellen. Nadat alles draaide heb ik het wifisignaal in het modem uitgezet en de netwerknaam van de Deco's aangepast naar onze gebruikelijke naam. Alle apparatuur schakelde probleemloos over naar de Deco's.
Ik zag wel dat afgelopen woensdag vroeg in de ochtend het modem spontaan opnieuw is opgestart. En ik zie diverse T3 meldingen in de netwerkhistorie, evenals oplopende postErrors. Ik vermoed niet dat dit met de Deco's te maken heeft, maar ben er niet zeker van. Het bijzondere is dat Ziggo donderdagochtend in de buurt gewerkt heeft aan verplaatsen van kabels en wijkkasten en dat ik daar niets van terugzie.
Ik heb wat screenshots van donderdag eind van de middag. Zijn daar dingen waar ik me zorgen om moet maken?
Ik zag ze laatst en moest meteen aan dat plakband verhaal denken.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.