Het lijkt net alsof de pods een ander netwerk hebben opgepakt nadat ze van de stroom zijn geweest. Dit zou niet mogen gebeuren, aangezien ze al lang in gebruik waren. Klantenservice kan er niet bij omdat hun applicatie niet werkt.
Ik heb het modem op advies van de klantenservice opnieuw naar fabrieksinstelling gereset. Ik mag nu niets veranderen aan de instellingen, in de hoop dat er ergens een traag proces is wat ik anders verstoor?
Na een uur kan ik nog eens proberen in te loggen in de smartwifi app (ik ben nu helemaal uitgelogd). En dan hopen dat ik op z'n minst het modem weer kan benaderen. Overigens houdt de klantenservice vol niet te horen dat er veel problemen met de app zijn.
Het lastige voor nu is dat ik dus op heel veel apparaten thuis de wifiverbinding moet instellen naar de fabrieksverbinding van het modem.
De klantenservice opperde nog om een mail te sturen naar een andere afdeling om de pods toewijzing ongedaan te maken. Maar zonder app kan ik dan nog niets.
Als de software bij de klantenservice weer werkt, kunnen zij op afstand de pods weer instellen. Maar dat kan nog dagen duren.
Er werd me ook aangeboden om de deco-pods toe te sturen. Dan ben ik niet meer afhankelijk van de app. Maar dat brengt weer allemaal nieuwe problemen mee (andere manier van installeren, plek vinden om die apparaten neer te zetten etc).
Ik heb voor nu maar weer het oude accesspoint uit de kast gehaald en geïnstalleerd. Voor nu dus even geen smartwifi en slechtere ontvangst in huis. Ik hoop dat de ontvangst goed genoeg is voor de kinderen om hun schoolwerk te kunnen doen op hun kamer.