Update:
Opnieuw een tegenvaller.
Tot mijn schrik ontdekte ik in de mailbox 2 bestellingen (tussen de mailtjes zit 10 minuten). 1x pods en 1x Deco's. Een medewerker heeft blijkbaar ongevraagd vervangende pods genoteerd, die ik niet wilde hebben (immers ik kan ze niet installeren).
Ik heb eerst een bestelbevestiging voor pods, dan een stopzetting van de huur van pods en dan een bestelbevestiging van de decos.
Nadat ik vandaag de track en trace van post nl ontving, ontdekte ik dat deze gelinkt is aan de ongewenste pods?!
Zojuist met ziggo gebeld. De pods zijn nu afgestuurd. Eerst moet die bestelling geweigerd worden aan de deur, voordat de Decos gestuurd worden.
Fijn dat dat ook ergens te lezen valt?!
Reden: pods en deco kunnen niet tegelijk op het systeem.
Ok dat begrijp ik. Maar ik heb de pods niet gevraagd. Ze worden ongewenst toegestuurd. Dus waarom kan er dan nu telefonisch niet geregeld worden dat de decos al verstuurd worden? Antwoord: nadeel van geautomatiseerde processen, inbreken/overrulen door menselijk handelen is niet mogelijk.
Ik ben er nu dus van afhankelijk hoe snel Post NL handelt met retourmelden etc en hoe snel dan Ziggo dat weer verwerkt en de deco's afstuurt.
De medewerkers aan de telefoon zijn heel vriendelijk en willen best helpen. Maar dit is al de 2e keer in nog geen jaar tijd dat mij ongevraagd iets wordt toegestuurd nav een telefonisch contact, waarvan ik zelfs in dat gesprek aangeef het niet te willen.
(En dan vanmiddag van Ziggo heel optimistisch een SMS ontvangen "Goedemiddag, als het goed is werkt internet weer zoals het hoort....". Ook dit zal weer een automatisch proces zijn, maar is onder de huidige omstandigheden knap irritant)