Nu eindelijk mijn modem goed werkt is het tijd om mijn twee nieuwe wifipods te installeren.
Het installeren en aanmelden is met behulp van Ziggo inmiddels gelukt.
Maar helaas... ze doen het omgekeerde: ze vertragen het internet en zorgen ervoor dat er af en toe helemaal geen wifi meer is.
Dan haal ik ze uit het stopcontact en functioneert alles direct weer prima ( en dat blijft dan de rest van de dag ook zo).
De smartwifi app is geeft vaak aan dat het modem niet bereikbaar is, deze app is trouwens ook instabiel en loopt vaak vast,
Kan iemand mij tips geven?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@ArnoldtenCaat Hartelijk dank voor je uitgebreide terugkoppeling! Vreemd dat het ook de monteur niet lukte de WifIPods bij jou werkend te krijgen. Maar fijn dat alles nu naar behoren werkt sinds de TP Link Deo M4 units door de monteur geplaatst zijn..
De monteur gaf aan dat de kosten van de pods en de TPlink evenhoog zijn en dat dit tegen elkaar wegvalt.
De volgende dag kreeg ik een mail van de bestelling met de vermelding dat het bedrag van mijn rekening zal worden afgeschreven, dan zou ik dus twee keer betalen. Kan het annuleren van deze betaling ook hier geregeld worden? En kan ik een retourdoos ontvangen voor het terugsturen van de wifipods?
Ik zorg ervoor dat je alleen voor de TP Link Deco's betaald. Dit zal binnenkort op je factuur worden verrekend. Hierover heb ik ook nog even een privébericht gestuurd.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoi @ArnoldtenCaat ,
Klinkt als een soort van netwerkloop.Hoe zijn ze aangesloten?Bekabeld of draadloos?
Die App werkt sowieso niet echt goed helaas.
Persoonlijk ben ik meer fan van de TP link deco M4 booster, 3 stuks kosten 2.50 per maand.Hetzelfde als je smartwifi pods.Die App alleen al werkt gewoon veel beter.
Draadloos uiteraard
Stel je doet er maar een van de twee in het stopcontact, werkt het dan wel?
Hey @ArnoldtenCaat
We hadden elkaar al even gebeld i.v.m. je andere topic en gelijk de wifi pods even besproken. We gaan nog het een en andere testen en eentje daarvan is i.d.d. maar één pod aansluiten, op een UTP kabel in je kantoor, en dan kijken hoe het gaat. Dit ga je vandaag en morgen testen en dan horen we graag hoe het dan gaat.
De uitslag van de test is nu al duidelijk: ook nu wordt wifi heeeeeel traag en is uiteindelijk niet bruikbaar.
Als ik de pod uit het stopcontact haal is er direct weer een goede verbinding.
Dat maakt geen verschil
@ArnoldtenCaat Is de Wifi op elk apparaat in huis traag via de WifiPods en via het wifi signaal van het modem? Of zie je dat het op 1 specifiek apparaat niet goed gaat? Wat is de snelheid als je eens een aantal speedtest uitvoert op www.ziggo.nl/speedtest via zowel wifi als bekabelde verbinding?
Op alle apparaten traag trager en uiteindelijk snelheid nul
@ArnoldtenCaat Begrijp ik dan goed dat de snelheid nu dus weer in orde is op alle apparaten in huis?
Ja alleen als ik mijn wifipods niet aansluit dan gaat het goed binnen ca 10 meter van het modem.
omdat mijn huis groter is wil ik het gebied vergroten met de wifipods, dat lukt dus niet
@ArnoldtenCaat Dat is wel heel vreemd. Dus alleen zonder de WifiPods aangesloten te hebben merk je dat de verbinding beter lijkt te werken? Heb je bij het aansluiten van de SmartWifiPods wel het Wifi netwerk geoptimaliseerd via de SmartWifi app of via https://smartwifiweb.ziggo.nl/ ? In de SmartWifi app heb je namelijk de mogelijkheid om het wifi signaal te optimaliseren op je SmartWifi modem i.c.m. de Pods. Kijk daarnaast ook nog eens naar de tips op deze pagina om de draadloze verbinding verder te verbeteren.
Na twee weken eindelijk weer eens de moed verzameld om de wifipods in het stopcontact te steken: binnen enkele minuten is er totaal geen wifi verbinding meer bij mij in huis. Ik haal ze er weer uit en binnen 2 seconden werkt alles weer. Zonder de wifipods werkt alles al weken prima.
Volgens mij zijn er twee oplossingen:
- Ziggo zorgt voor goed werkende wifipods bij mij in huis bv door een (gratis) monteur langs te sturen of
- Ik krijg mijn geld terug omdat er een product is geleverd dat niet werkt en waar ik maar liefst 99 euro voor heb betaald.
Vraag mij niet meer om technische tevens, tests te doen of nietszeggende links naar standaard oplossingen, het werkt hier allemaal niet.
Ik ben helemaal klaar met de wifipods en met Ziggo.
@ArnoldtenCaat schreef:Nu eindelijk mijn modem goed werkt is het tijd om mijn twee nieuwe wifipods te installeren.
Het installeren en aanmelden is met behulp van Ziggo inmiddels gelukt.
Maar helaas... ze doen het omgekeerde: ze vertragen het internet en zorgen ervoor dat er af en toe helemaal geen wifi meer is.
Dan haal ik ze uit het stopcontact en functioneert alles direct weer prima ( en dat blijft dan de rest van de dag ook zo).
De smartwifi app is geeft vaak aan dat het modem niet bereikbaar is, deze app is trouwens ook instabiel en loopt vaak vast,
Kan iemand mij tips geven?
@ArnoldtenCaat Wat ontzettend vervelend dat het maar niet lukt om de WifiPods werkend te krijgen! Ik heb even een blik geworpen op jouw SmartWifi modem, en zo te zien zijn de WifiPods nog niet gekoppeld aan het modem. Heb je onlangs wel via de SmartWifiPod de WifiPods (opnieuw) ingesteld? Op deze pagina lees je hoe je de SmartWifi app en installeert en hier hoe je de WifiPods vervolgens koppelt. Hiermee zou het eigenlijk gewoon moeten lukken.
Uiteraard kan ik mij voorstellen dat je geduld onderhand opraakt en natuurlijk kan ik een monteur voor je regelen die je hiermee kunt helpen. Ik hoor in dat geval graag op welke data een afspraak dan het beste schikt.
Dat koppelen met de smart wifi app is al gebeurt.
De monteur kan langskomen op b.v. 30 januari vanaf 9 uur, dan ben ik de hele dag thuis.
@ArnoldtenCaat Hartelijk dank voor je reactie! Ik heb een afspraak met ene monteur voor je geregeld op maandag 30 januari 2023 tussen 12:00 en 18:00 uur. Mocht het dan toch niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo. Laat je weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek?
De monteur is geweest, de wifi pods installeren is hem ook niet gelukt. Hij heeft nu 3 keer de TPlink DECO M4 geïnstalleerd en dit werkt helemaal goed. Het probleem is dus opgelost. Dank voor de ondersteuning.
De monteur gaf aan dat de kosten van de pods en de TPlink evenhoog zijn en dat dit tegen elkaar wegvalt.
De volgende dag kreeg ik een mail van de bestelling met de vermelding dat het bedrag van mijn rekening zal worden afgeschreven, dan zou ik dus twee keer betalen. Kan het annuleren van deze betaling ook hier geregeld worden? En kan ik een retourdoos ontvangen voor het terugsturen van de wifipods?
@ArnoldtenCaat Hartelijk dank voor je uitgebreide terugkoppeling! Vreemd dat het ook de monteur niet lukte de WifIPods bij jou werkend te krijgen. Maar fijn dat alles nu naar behoren werkt sinds de TP Link Deo M4 units door de monteur geplaatst zijn..
De monteur gaf aan dat de kosten van de pods en de TPlink evenhoog zijn en dat dit tegen elkaar wegvalt.
De volgende dag kreeg ik een mail van de bestelling met de vermelding dat het bedrag van mijn rekening zal worden afgeschreven, dan zou ik dus twee keer betalen. Kan het annuleren van deze betaling ook hier geregeld worden? En kan ik een retourdoos ontvangen voor het terugsturen van de wifipods?
Ik zorg ervoor dat je alleen voor de TP Link Deco's betaald. Dit zal binnenkort op je factuur worden verrekend. Hierover heb ik ook nog even een privébericht gestuurd.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.