Suzanne01

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wifipods verwijderen lukt niet

Ik heb wifiboosters ontvangen van Ziggo (TP LInk). Om deze te kunnen installeren moet ik de wifi van mijn modem uitzetten. Als ik dit probeer, krijg ik telkens de melding dat deze instelling niet aangepast kan worden om ik Smartwifi pods heb.

 

Ik heb de wifipods al lang niet meer gebruikt omdat ik niet het gevoel had dat het wifi signaal versterkten, dus ik krijg de melding:
Je SmartWifi pod lijk offline te zijn  en daaronder de optie: Verwijderen SmartWifi pod. Ik krijg dan de melding dat mijn SmartWifi pod is verwijderd. Maar ook na veel langer wachten dan de gemelde 5 minuten blijven ze zichtbaar in het menu en kan ik dus nog steeds niet wifi uitschakelen op mijn modem.

 

Wat zou ik moeten doen, dat de pods ook echt verwijderd worden?

 

Bedankt alvast voor jullie tips.

 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21926Likes

Log in je modem en zet SmartWifi optimalisatie op Uitgeschakeld en sla op, daarna kun je in je modem de wifi uitzetten.

Inloggen op het modem klik hier : http://192.168.178.1/ 

Geavanceerde instellingen - Draadloos - Draadloos signaal

Bekijk in context

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

Ik zie @Bert  al aardig is voor gaan werken.

Ik weet niet of je al verder bent gekomen met de Wifi Boosters:

 

Als je zoals Bert zei inlogt op je modem via http://192.168.178.1 password

Je klikt op Geavanceerde instellingen > Draadloos > Draadloos Signaal

 

Zet eerst je Wifi Optimalisatie onderaan uit. Dan zie kun je de 2,4 GHz en de 5GHz handmatig uitzetten en opslaan, daarnaa modem herstart.

 

Schermafbeelding 2023-02-19 om 23.30.20.pngSchermafbeelding 2023-02-19 om 23.30.35.pngSchermafbeelding 2023-02-19 om 23.31.01.png

 

 

 

Als de Wifi uit is, dan download je de TP-Link Deco M4 wifi app, staat op de doos een QR of in de handleiding een QR Code.

 

Maak wel even een account aan en dan zet je de volgende over.

Ga naar Wifi Instellingen of onderaan naar Meer:

 

Ga naar Wi-fi instellingen of Meer onderaanGa naar Wi-fi instellingen of Meer onderaan

Ga naar Wi-Fi instellingen

 

 

Klik op Wi-Fi instellingenKlik op Wi-Fi instellingen

 

 

Voer je Wifi naam en wachtwoord in en opslaan

 

Voer je Wifi naam en wachtwoord inVoer je Wifi naam en wachtwoord in

 

Ga naar Geavanceerd en kijk of je dit zo hebt staan en klik

2,4 GHz en 5GHz aan.

 

Kijk bij Band 2,4 GHz en 5 GHzKijk bij Band 2,4 GHz en 5 GHz

 

 

 

Check of je bewerkings modus zo staat als op plaatje, staat deze op Router dan omzetten naar

Acces Points. De Wi-Fi Boosters zullen zich dan wel herstarten.

 

NetwerkoptimalisatieNetwerkoptimalisatie

 

Anders kan je altijd dit topic er nog bij pakken.

 

Als je meer wilt weten over de TP-Link Deco M4 dan kan je ook deze Leidraad lezen.
Leidraad voor TP Link DECO

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21926Likes

Log in je modem en zet SmartWifi optimalisatie op Uitgeschakeld en sla op, daarna kun je in je modem de wifi uitzetten.

Inloggen op het modem klik hier : http://192.168.178.1/ 

Geavanceerde instellingen - Draadloos - Draadloos signaal

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

Ik zie @Bert  al aardig is voor gaan werken.

Ik weet niet of je al verder bent gekomen met de Wifi Boosters:

 

Als je zoals Bert zei inlogt op je modem via http://192.168.178.1 password

Je klikt op Geavanceerde instellingen > Draadloos > Draadloos Signaal

 

Zet eerst je Wifi Optimalisatie onderaan uit. Dan zie kun je de 2,4 GHz en de 5GHz handmatig uitzetten en opslaan, daarnaa modem herstart.

 

Schermafbeelding 2023-02-19 om 23.30.20.pngSchermafbeelding 2023-02-19 om 23.30.35.pngSchermafbeelding 2023-02-19 om 23.31.01.png

 

 

 

Als de Wifi uit is, dan download je de TP-Link Deco M4 wifi app, staat op de doos een QR of in de handleiding een QR Code.

 

Maak wel even een account aan en dan zet je de volgende over.

Ga naar Wifi Instellingen of onderaan naar Meer:

 

Ga naar Wi-fi instellingen of Meer onderaanGa naar Wi-fi instellingen of Meer onderaan

Ga naar Wi-Fi instellingen

 

 

Klik op Wi-Fi instellingenKlik op Wi-Fi instellingen

 

 

Voer je Wifi naam en wachtwoord in en opslaan

 

Voer je Wifi naam en wachtwoord inVoer je Wifi naam en wachtwoord in

 

Ga naar Geavanceerd en kijk of je dit zo hebt staan en klik

2,4 GHz en 5GHz aan.

 

Kijk bij Band 2,4 GHz en 5 GHzKijk bij Band 2,4 GHz en 5 GHz

 

 

 

Check of je bewerkings modus zo staat als op plaatje, staat deze op Router dan omzetten naar

Acces Points. De Wi-Fi Boosters zullen zich dan wel herstarten.

 

NetwerkoptimalisatieNetwerkoptimalisatie

 

Anders kan je altijd dit topic er nog bij pakken.

 

Als je meer wilt weten over de TP-Link Deco M4 dan kan je ook deze Leidraad lezen.
Leidraad voor TP Link DECO

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

Misschien kan  @Rikst of @Vincent deze Wifi Pods Serienummers eruit halen maandag.

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1105Posts
  • 115Oplossingen
  • 548Likes

@Suzanne01 De pods zijn verwijderd. Kan ik je nog ergens bij helpen dan hoor ik dat graag! 

Uitgelicht topic