1
Vraag
2
Reacties
TonNouwens

Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Wifipods verliezen steeds verbinding

Hallo

afgelopen week 3 wifipods geïnstalleerd en sindsdien valt de verbinding met diverse apparaten steeds weg. Erg irritant bij het kijken van tv op mijn tablet. Als ik op die momenten een speedtest doe, heb ik volle bak snelheid.

de installatie is volgens mij wel goed gelukt, maar zijn er misschien instellingen die ik nog moet aanpassen? Ik heb een Technicolor modem van Ziggo.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@TonNouwens  schreef:

@Pasi dank u voor de link. Daar hebt u veel werk aan gehad.👍

ik heb alleen de 1e pod bedraad aangesloten, de andere 2 niet.

zover ik kan nagaan staan de deco’s in accesspoint, dus minder kritisch.

maar wat bedoelt u precies met “minder kritisch”?


Zoals u in de leidraad kan lezen, kunnen ( ! ) de Deco stations anders worden aangesloten, als de set in AccessPoint mode staat. Voor router mode gelden, qua aansluiten, strengere regels.

Ik weet niet hoe oud o.a. uw tablet is, maar soms hebben de wat oudere apparaten ook problemen met de MESH technologie, die o.a. in de Deco set zit. Waardoor sommige apparaten wifi problemen blijven houden. Probeert u dan voor die apparaten, eens één of een mix van het onderstaande :

Voor op het apparaat zelf:
-Verwijder/vergeet/reset de oude wifi verbindingen/instellingen.
-Herstart apparaat
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app op uw smartphone
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?

Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.

Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk

Bekijk in context

Uitgelicht
TonNouwens
topicstarter
Level 4
  • 26Reacties
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Beste  @Paul ,

 

ik heb gisteren de pods als access point ingesteld en snelle roaming ingeschakeld.

Daarna verder geen last gehad van het wegvallen van de verbinding.

Het lijkt er dus op dat het probleem is opgelost.

17 Reacties 17
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Welke wifipods heb je in gebruik?

Als dit de TP-Link Deco's zijn, loop dan deze stappen een door, want dan moet de wifi op je modem uit staan:

Deco M4 installatie incombinatie met Ziggo | TP-Link Nederland

 

Heb je de zeskantige wifipods die in een stopcontact moeten, laat het hier weten, want die kunnen alleen werken met een Connect box.

rjenniskens

Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi, ik heb de zeskantige wifipods die in een stopcontact moeten. echter sinds de vorige downgrade van de modem is de verbinding slecht, traag en valt steeds weg. VPN blijft aan het reconnecten en ik moet vaak terugvallen op 4G.

TonNouwens
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Dank voor je reactie @Bert 

 

ik heb inderdaad de Tp link Deco’s. Ik heb de tp link app doorlopen en ook de wifi kanalen 2.4 en 5 ghz uitgezet.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Helaas weet ik verder niet veel van de Deco's, maar @Pasi des te meer en kan je mogelijk op weg helpen.

TonNouwens
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

@Bert Ik heb nog even de stappen doorlopen en ik zag dat ik de stappen 10 en 11 niet had uitgevoerd. Dat heb ik nu alsnog gedaan. Nu even afwachten of dat de oorzaak is van het wegvallen. Ik laat het nog weten.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@TonNouwens  schreef:

...Ik heb nog even de stappen doorlopen en ik zag dat ik de stappen 10 en 11 niet had uitgevoerd. Dat heb ik nu alsnog gedaan. Nu even afwachten of dat de oorzaak is van het wegvallen. Ik laat het nog weten.


Als de Deco set in AccessPoint mode staat, is alles minder 'kritisch'.

Leest u ook dit eens : Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community

TonNouwens
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

@Pasi dank u voor de link. Daar hebt u veel werk aan gehad.👍

ik heb alleen de 1e pod bedraad aangesloten, de andere 2 niet.

zover ik kan nagaan staan de deco’s in accesspoint, dus minder kritisch.

maar wat bedoelt u precies met “minder kritisch”?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@TonNouwens  schreef:

@Pasi dank u voor de link. Daar hebt u veel werk aan gehad.👍

ik heb alleen de 1e pod bedraad aangesloten, de andere 2 niet.

zover ik kan nagaan staan de deco’s in accesspoint, dus minder kritisch.

maar wat bedoelt u precies met “minder kritisch”?


Zoals u in de leidraad kan lezen, kunnen ( ! ) de Deco stations anders worden aangesloten, als de set in AccessPoint mode staat. Voor router mode gelden, qua aansluiten, strengere regels.

Ik weet niet hoe oud o.a. uw tablet is, maar soms hebben de wat oudere apparaten ook problemen met de MESH technologie, die o.a. in de Deco set zit. Waardoor sommige apparaten wifi problemen blijven houden. Probeert u dan voor die apparaten, eens één of een mix van het onderstaande :

Voor op het apparaat zelf:
-Verwijder/vergeet/reset de oude wifi verbindingen/instellingen.
-Herstart apparaat
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app op uw smartphone
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?

Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.

Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk

TonNouwens
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

dank voor het uitgebreide antwoord. Het zal iets van de lange adem worden vrees ik.

je moet iedere keer toch even geduld hebben om te zien of een bepaalde instelling het gewenste resultaat heeft. Omdat de tv op een plaats staat waar geen coaxkabel ligt, kijk ik tv via airplay. Dat ging met een wifi extender redelijk, af en toe wat wazig beeld maar dat trok na een half minuutje wel weer bij.

nu dus de deco air pods geïnstalleerd. Het beeld is helder, maar nu krijg ik met enige regelmaat de melding dat de tv niet is verbonden met internet. Met het gevolg dat ik de app opnieuw moet starten. Ik zie dan ook dat de pod een rode led geeft. Redelijk frustrerend en ik ben geneigd om de pods maar teug te sturen en de wifi extender weer te installeren.

of toch nog maar een paar van de voorgestelde instellingen uitproberen……

zo, dat moest ik ff kwijt.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

Goedemorgen @TonNouwens en een warm welkom op de Communtiy,

Zo te zien zijn er naar aanleiding van je vraag al diverse goede suggesties gegeven door expert @Pasi. Heb je hier al naar gekeken en gecontroleerd of het daarmee opgelost is?

TonNouwens
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Beste @Paul ,

 

er zijn inderdaad een aantal suggesties gegeven (daar ben ik blij mee) en die ben ik nu aan het uitproberen. Maar dat duurt even natuurlijk. Na het wijzigen van de instellingen moet je toch afwachten wat dat doet. Gisteren bijvoorbeeld heb ik maar 1 keer een melding gekregen dat de verbinding verbroken was. Dat is al een verbetering maar liever wil je geen melding.

ik ga vandaag weer een van de suggesties uitproberen en wacht dan weer af wat dat doet.

wordt vervolgd dus….

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@TonNouwens Dankjewel voor je reactie! Super dat je nog druk bezig bent met de gegeven tips. We wachten dan even rustig af wat je bevindingen zijn op het moment dat je hiermee klaar bent. 

TonNouwens
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Beste @Paul ,

ik heb de pods opnieuw geïnstalleerd en heb ze ook wat dichter bij elkaar gezet. Ik had 1 pod op de verdieping staan, maar deze heb ik nu ook beneden in de eetkamer gezet. De stappen 10 en 11 uit de eerder genoemde instructie heb ik nog niet uitgevoerd, maar vandaag is de eerste dag dat de verbinding niet onderbroken is geweest, dus het lijkt erop dat het nu stabiel is. Moet ik stap 10 en 11 toch nog uitvoeren of gaat dat de boel weer verstoren?

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@TonNouwens Stap 10 en 11 zijn ervoor dat er maar 1 DHCP server in je netwerk actief is die IP adressen uitdeelt, dat maakt het nog stabieler.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@TonNouwens Hartelijk dank voor je terugkoppeling! Het is inderdaad zoals @Bert aangeeft wel aan te raden de stappen 10 & 11 te doorlopen. Is het al gelukt om dit te doen? We zijn erg benieuwd hoe he nu gaat.

TonNouwens
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Beste  @Paul ,

 

ik heb gisteren de pods als access point ingesteld en snelle roaming ingeschakeld.

Daarna verder geen last gehad van het wegvallen van de verbinding.

Het lijkt er dus op dat het probleem is opgelost.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@TonNouwens Ontzettend fijn dat het probleem is opgelost na het wijzigen van de instellingen! Heel veel surfplezier toegewenst. Als je nog vragen hebt, weet je ons hier te vinden. 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic