@TonNouwens schreef:
@Pasi dank u voor de link. Daar hebt u veel werk aan gehad.👍
ik heb alleen de 1e pod bedraad aangesloten, de andere 2 niet.
zover ik kan nagaan staan de deco’s in accesspoint, dus minder kritisch.
maar wat bedoelt u precies met “minder kritisch”?
Zoals u in de leidraad kan lezen, kunnen ( ! ) de Deco stations anders worden aangesloten, als de set in AccessPoint mode staat. Voor router mode gelden, qua aansluiten, strengere regels.
Ik weet niet hoe oud o.a. uw tablet is, maar soms hebben de wat oudere apparaten ook problemen met de MESH technologie, die o.a. in de Deco set zit. Waardoor sommige apparaten wifi problemen blijven houden. Probeert u dan voor die apparaten, eens één of een mix van het onderstaande :
Voor op het apparaat zelf:
-Verwijder/vergeet/reset de oude wifi verbindingen/instellingen.
-Herstart apparaat
-Nu proberen in te loggen op wifi.
Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app op uw smartphone
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?
Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.
Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk