Marijke4

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wifipods ontkoppelen

Ik heb een set van 2 Wifipods aangeschaft. Bij ontvangst blijken deze te zijn gekoppeld aan mij modem. Nu wilde ik er eentje aan mijn vader geven, maar dat kan dus niet. Van Ziggo krijg ik op mijn vraag de reactie dat dit niet ontkoppeld moet worden, maar ik koop deze pods. Hoezo mag ik zelf niet bepalen wat ik met mijn set doe?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Bedankt voor jouw geduld, @Marijke4
Ik heb de pod verwijderd uit jouw Smart Wifi omgeving. Je kunt hem nu met een gerust hart koppelen bij jouw vader 🙂

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Ziggo moderator kan die pod van je modem laten ontkoppelen.

Zet het serienummer wat je weg wilt geven aan je vader achter je huisnummer in het profiel van dit forum.

Marijke4
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Bert, 

Dank voor je reactie. Ik heb het serienummer toegevoegd aan mij huisnummer, zoals aangegeven. Ik wacht nu tot een moderator dit oppakt. Hopelijk kan hij mij dan helpen.

groetjes,

Marijke

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Goedemiddag @Marijke4 en welkom op de Community! Zodra je een product hebt gekocht, mag je inderdaad zelf bepalen wat je ermee doet. Bizar dat mijn collega's via de Mijn Ziggo App iets anders aangeven. Dat is niet juist. Ik voorzie de betreffende medewerkers dan ook van feedback. Het spijt me dat er foutieve informatie is verstrekt.

Ik zie dat mijn collega een aanvraag had ingediend voor het opzeggen van 1 van de 2 pods. De opzegging heb ik gelukkig tegen gehouden. Op dit moment zie ik geen verbonden Pod(s) in jouw smart wifi omgeving. Dat betekent ofwel dat de Pod al verwijderd is uit jouw omgeving ofwel niet op de stroom is aangesloten. Om de Wifi Pod te kunnen verwijderen uit de omgeving, is het van belang dat de Pod aangesloten zit op de stroom. Je kunt dit ook uitsluiten door de Pod bij je vader te installeren.  Als je geen melding krijgt dat de Pod elders in gebruik is, kun je probleemloos verder gaan met de installatie. Houd je ons op de hoogte?

 

Marijke4
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Vincent,

Bedankt voor je antwoord en het tegenhouden van de opzegging. Ik heb in mijn omgeving 1 pod hangen. De andere pod wilde ik installeren bij mijn vader, maar dat lukte niet omdat deze al elders gekoppeld stond, bij mij dus. Het serienummer van die pod heb ik achter mijn huisnummer in mijn gegevens geplaatst. Hoe kan ik deze nu ontkoppelen en bij mijn vader installeren? 
groetjes, Marijke

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Klopt, dat begreep ik inderdaad uit je reactie. Ik zie op dit moment slechts 1 Pod verbonden. De andere welke je aan je vader wil geven staat er niet tussen. Het kan zijn dat deze nog wel in jouw Smart Wifi omgeving hangt. Hier komen we op 1 manier achter: door de Pod bij je thuis in het stopcontact te steken. Wil je dit voor ons doen?

Als de Pod hierna in jouw Smart Wifi omgeving verschijnt, is het voor ons mogelijk om de Pod te verwijderen. Zodra dit is gelukt, is het mogelijk om de Pod bij je vader te installeren. 

Marijke4
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Vincent,

Ik heb nu de pod in mijn netwerk geïnstalleerd, dus die kun je nu ook zien denk ik. Nu kun je deze ontkoppelen? 

Groetjes Marijke 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Bedankt voor jouw geduld, @Marijke4
Ik heb de pod verwijderd uit jouw Smart Wifi omgeving. Je kunt hem nu met een gerust hart koppelen bij jouw vader 🙂

Marijke4
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Jiri, Vincent,

Het installeren van beide pods op de beoogde plek is gelukt. Hartstikke bedankt voor jullie hulp. 
groetjes, Marijke

Uitgelicht topic