arman123
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Wifipods installatie wilt niet lukken

Problemen met de installatie van de Wifipods. Na het installeren van de Smartwifi app geprobeerd de Wifipods toe te voegen. Vervolgens de barcode gescand en wachten tot de installatie voltooid. Hier loopt het hele proces vast. Meerdere dingen geprobeerd zoals herstart van de fabrieksinstellingen en nieuwe pods installaren. Blijf hetzelfde probleem

houden. Werkt niet!!! Wat te doen??

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10496Posts
  • 752Oplossingen
  • 3175Likes

@arman123 
Bedankt voor je terugkoppeling! 

Zodra de pods online komen zijn ze onderling nog met een 2,4GHz netwerk verbonden. Na +/- 15 min. probeert hij je netwerk te optimaliseren, en zo te zien is dat gelukt ;-)! Geef de pods even de tijd om even te optimaliseren en test de komende dagen nog een aantal keren je netwerk. 

 

De pod wat eindigt met SN B6A is momenteel met je andere pod verbonden, die op zijn beurt weer draadloos met het modem is verbonden. Het is dan ook te verwachten dat je op dit wifi-netwerk een mindere snelheid kan ervaren. De belangrijkste vraag is altijd 'werkt het stabiel en kun je alles doen wat je wilt'?


De SmartWifi pods kwamen online nadat ik de WifiSpots optie had uitgeschakeld. 

 

Ter info:

Ben je in het bezit van een Arris Connectbox en komen de SmartWifi pods na het scannen niet online?

Schakel in je Mijn Ziggo account, je WifiSpots (tijdelijk) uit
We zien een relatie van Arris Connectboxen i.c.m. WifiSpots aan functie waarbij de SmartWifi pods niet online komen. Dit is in onderzoek en dit betreft een tijdelijke oplossing om in ieder geval de SmartWifi pods online te krijgen. 


Bekijk in context

57 Reacties 57
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47930Posts
  • 2902Oplossingen
  • 10586Likes

Dat komt helaas vaker voor.

Je kunt de barcode ook handmatig invoeren.

Werken de wifipods al wel?

Want vaak verbinden ze toch wel.

 

Je kunt dat zien aan een wit lampje aan de voorkant van de pod, als dat uit is, zou die het moeten doen.

heb je wifiverbinding als je erbij staat?

arman123
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Bert,

 

Dank voor je bericht. Ze werken nog steeds niet. Een wit lampje brandt zachtjes aan en uit. Hij blijft iedere keer vastlopen bij het stukje App zoekt naar Smartwifi. Zie foto. Uiteindelijk krijg ik een foutmelding na 15 min wachten. Zie foto.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47930Posts
  • 2902Oplossingen
  • 10586Likes

Staat in het modem Smart Wifi op ingeschakeld in je modem onder Geavanceerde instellingen -> Draadloos -> Draadloos signaal?

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47930Posts
  • 2902Oplossingen
  • 10586Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

arman123
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Bert, 

 

ja, die staat aan zie foto. Verder zie ik de pods ook in mijn SmartWifi app echter zonder dat de installatie is voltooid. Heel vervelend dit. Ga ze maar terugsturen denk ik.

Marijn-
Community Moderator
Community Moderator
  • 618Posts
  • 19Oplossingen
  • 161Likes

Hi @arman123, wat vervelend dat het maar niet wil lukken om de pods geïnstalleerd te krijgen! 😞 Er zijn momenteel nog wat problemen mee, dit zijn we aan het onderzoeken. Graag zou ik jouw situatie ook door willen geven zodat we even wat dieper kunnen kijken waar het hier misgaat. Ik stuur je even een privébericht voor wat details. Hopelijk kunnen we ze snel voor je aan de praat krijgen 🙂 

Marijn-
Community Moderator
Community Moderator
  • 618Posts
  • 19Oplossingen
  • 161Likes

Hi @arman123, gelukkig kunnen we er weer bij! Ik zie hier twee pods gekoppeld, maar beide geven aan offline te zijn - kan dat kloppen? 

arman123
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

DAF5B655-E04B-4EEC-AC7E-9F440E88BA96.png

Hoi Marijn,

 

Zoals eerder benoemd lopen ze vast bij de installatie. De pods koppelen niet met de app. Zie foto.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47930Posts
  • 2902Oplossingen
  • 10586Likes

Werken ze al wel?

Zijn de lampjes voorop de pod uit?

Merk je dat je er verbinding mee hebt?

De app wil nog wel eens haperen om ze te laten zien.

Ziggo is bezig om dit op te lossen.

arman123
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Bert,

 

Ze werken nog steeds niet. Al dagen in de stopcontact zonder effect. Er brandt een wit lampje zachtje aan en uit. Dit doen de pods continue. Hij blijft continue vastlopen op het stukje installatie waarbij de app signaal zoekt met mijn pods. Mijn abonnement loopt door en nu heb een al een week niet werkende pods. Heel vervelend!

Marijn-
Community Moderator
Community Moderator
  • 618Posts
  • 19Oplossingen
  • 161Likes

Hi @arman123, ik had de vraag voor je uitgezet en jouw pods vallen onder een bekend probleem. Ik zal het daarom voor je gaan aanmelden als voorbeeld. Zou je de pod wiens serienummer eindigt op een F aan het modem kunnen koppelen door middel van een internetkabeltje? Hopelijk kunnen we dit snel voor je verhelpen via deze weg! 

arman123
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Marijn,

 

Dit kan ik wel doen en dan?? Wat voor effect heeft dit. Mijn pod boven op de gang heeft geen modem. Zodra deze is verbonden wat zijn dan de stappen?

Marijn-
Community Moderator
Community Moderator
  • 618Posts
  • 19Oplossingen
  • 161Likes

@arman123 Door de pod bekabeld aan te sluiten kan het team wat dit probleem onderzoekt beter bekijken wat er gebeurd 🙂 Ze vragen ook nog of je zelf even het modem naar de standaard instellingen kan zetten via het knopje achterop, aangezien het de vorige keer door een collega is uitgevoerd. Mocht een andere pod makkelijk voor je zijn om bekabeld te verbinden dan kan ik deze ook voor je doorgeven als je dat liever hebt! 

arman123
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Reset is gedaan en Pod F is met een kabel aan mijn modem verbonden.

Marijn-
Community Moderator
Community Moderator
  • 618Posts
  • 19Oplossingen
  • 161Likes

@arman123 Super, dank je wel! Is het bij deze wel gelukt om het te koppelen of krijg je nog dezelfde melding? 

arman123
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bekabeld doet de pod het wel. Zie ook in de app dat deze actief is. Wat zijn de vervolg stappen? Wil deze boven ook installeren aangezien ik nu slecht internet heb boven.

arman123
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Zo ziet het er nu uit. Zie foto.

 

Kan ik anders gebeld worden? Dit duurt mij allemaal veels te lang.

80CFEA36-58FF-480E-857B-4A396B561019.png

Marijn-
Community Moderator
Community Moderator
  • 618Posts
  • 19Oplossingen
  • 161Likes

Hi @arman123, met de eerste bekabeld zou je de rest nu verder draadloos moeten kunnen installeren. Er zijn momenteel nog wat problemen met het installatieproces, maar met de eerste bekabeld zou het moeten lukken om ze werkend te krijgen. Kan je de andere twee opnieuw koppelen? 

arman123
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Marijn,

 

De bekabelde doet het maar de andere niet. Installatie loopt nog steeds vast. Zou jij mij de stappen kunnen uitleggen wat jij precies bedoeld.

Uitgelicht topic