arman123

Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Wifipods installatie wilt niet lukken

Problemen met de installatie van de Wifipods. Na het installeren van de Smartwifi app geprobeerd de Wifipods toe te voegen. Vervolgens de barcode gescand en wachten tot de installatie voltooid. Hier loopt het hele proces vast. Meerdere dingen geprobeerd zoals herstart van de fabrieksinstellingen en nieuwe pods installaren. Blijf hetzelfde probleem

houden. Werkt niet!!! Wat te doen??

72 Reacties 72
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@arman123 Ik zie al 2 pods in je screenshot, dus die moeten geïnstalleerd zijn en werken.

De app wil niet altijd goed werken.

Ziggo werkt eraan.

Duw de andere eens in de buurt van de 1e en kijk of die dan wel werkt, mogelijk is die op zolder te ver van de 1e?

Of zit er een betonnen vloer tussen?

Of een zilverfolielaag onder parket of laminaat?

arman123
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Deze pods doen het nog steeds niet. Ze blinken zachtjes wit. Het zou kwa afstand ook geen probleem moeten zijn, aangezien ik hiervoor een wifi versterker heb gehad wat prima werkte maar niet de gewenste snelheid behaalde. Is het zo veel moeite om dit telefonisch door te nemen. Begint heel vervelend te worden.

arman123
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik las zojuist in een ander topic dat daar 30 seconden de resetknop op de achterkant van het modem geholpen had om ze te kunnen installeren.

 

Ik zag geen antwoord op deze vragen: 

Duw de andere eens in de buurt van de 1e en kijk of die dan wel werkt, mogelijk is die op zolder te ver van de 1e?

Of zit er een betonnen vloer tussen?

Of een zilverfolielaag onder parket of laminaat?

arman123
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Reset knop heb ik eerder uitgevoerd. Zie hierboven. Verder gaf ik aan dat ik hiervoor ook een versterker (wifi booster) heb gehad van Ziggo. Was niks mee aan de hand. Als ik de pods naast elkaar doe blinken zij nog steeds wit ook hierboven aangegeven.

arman123
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes


kan nu ook niet meer opnieuw toevoegen of iets doen.

 

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@arman123 Klopt het dat je ze nu helemaal uit het netwerk hebt gehaald? Ik zie momenteel alleen je andere wifi booster actief 😞 Ik kan proberen om ze voor je toe te voegen, maar daarvoor moet via de app eerst het netwerk geoptimaliseerd worden. Zou je dit kunnen uitvoeren? 

arman123
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

1ED4DC10-91F0-4EE9-8E44-EE42C09D58F2.png

Ja je moet wat om het werkend te krijgen. Duurt allemaal te lang. Heb nu opnieuwe een reset gedaan en mijn wifi geoptimaliseerd. Wifi pods zitten in de stocontact echter knipper nog steeds wit.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@arman123 Als de pods toegevoegd zijn of via de app of via @Marijn- , dan gaan de lampjes vanzelf uit, nadat de verbinding tot stand gekomen is en getest is door het systeem.

arman123
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Oke en wanneer gaat dit gebeuren?

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@arman123 Als dat na vandaag nog niet is gestopt met knipperen zal ik ze voor je proberen toe te voegen. Zou je in dat geval privé de barcodes in tekstvorm willen doorgeven? Op de foto's zijn ze niet 100% duidelijk te lezen 🙂

arman123
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ze doen het nog steeds niet. Zou je ze willen toevoegen? En ga ik nog een keer gebeld worden? Elke dag heen en weer gechat helpt niet echt.

 

Pod 1: XXXXXXX

Pod 2: XXXXXXX
*serienummers pods verwijderd door moderator*

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes

@arman123 
We hebben zojuist telefonisch contact met elkaar gehad en ik heb zojuist het e.e.a. aangepast om te testen of je SmartWifi pods straks wel gaan verbinden met het modem. Ik hou je verbinding vandaag tot het einde van de middag in de gaten en hou je op de hoogte van de voortgang.

arman123
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Serkan,

 

De lampjes branden niet meer. Wifi bereik is nu ook weer vol. Denk dat het is opgelost.

 

Echter kom ik niet over de 75mbps met een wifi test terwijl dit beneden 250 mbps is. Is dit normaal?

arman123
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Nu gaat de snelheid hard omhoog. Lampje knippert nu wit in een hogere snelheid.

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes

@arman123 
Bedankt voor je terugkoppeling! 

Zodra de pods online komen zijn ze onderling nog met een 2,4GHz netwerk verbonden. Na +/- 15 min. probeert hij je netwerk te optimaliseren, en zo te zien is dat gelukt ;-)! Geef de pods even de tijd om even te optimaliseren en test de komende dagen nog een aantal keren je netwerk. 

 

De pod wat eindigt met SN B6A is momenteel met je andere pod verbonden, die op zijn beurt weer draadloos met het modem is verbonden. Het is dan ook te verwachten dat je op dit wifi-netwerk een mindere snelheid kan ervaren. De belangrijkste vraag is altijd 'werkt het stabiel en kun je alles doen wat je wilt'?


De SmartWifi pods kwamen online nadat ik de WifiSpots optie had uitgeschakeld. 

 

Ter info:

Ben je in het bezit van een Arris Connectbox en komen de SmartWifi pods na het scannen niet online?

Schakel in je Mijn Ziggo account, je WifiSpots (tijdelijk) uit
We zien een relatie van Arris Connectboxen i.c.m. WifiSpots aan functie waarbij de SmartWifi pods niet online komen. Dit is in onderzoek en dit betreft een tijdelijke oplossing om in ieder geval de SmartWifi pods online te krijgen. 


arman123
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Serkan alles werkt naar behoren! Super thanks voor de goede service. Dat waar ik al 2 weken tegenaanloop heb jij kunnen regelen in een paar uur. Fijn dat je ook de tijd hebt genomen om mij telefonisch te woord te staan. 👍🏻💪🏻

Vliegfan

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo allemaal, Hier krijg ik een netwerk met de Arris Box en 2 pods niet goed werkend. Eerst lijkt alles in de Ziggo App goed zichtbaar. Maar dan doet bv mijn ING App het niet en de meeste sites zijn niet toegankelijk. (Wel als ik mijn VPN aan zet)  Na een poosje gaan de Pods lanzaam knipperen en doet het hele wifinetwerk het niet meer. Dus zowel aan de Web kant als aan de Wifi kant problemen. Al uren met expert van ziggo aan de lijn gehangen. Alle resets al geprobeerd, pods op nog kortere afstand opgestart, Systeem via App geoptimaliseerd, etc, etc. Expert ziet geen fouten in het systeem. Wel nieuwe splitter en bijbehorende kabel opgestuurd. Helaas geen verschil. (Toevoeging, er is in de Ziggo App en voor de Expert 1 pod zichtbaar die ik niet daadwerkelijk heb. Geen naam, geen barcode) Op dit moment met frustratie de pods dus terug in de doos. 

Vliegfan

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik heb dezelfde problemenreeks en het Arris modem. Nu net ook de Wifispots uitgezet in “mijn Ziggo” en ik zie direct al dat eea anders opstart met de Pods. Ben benieuwd of het nu wel stabiel bijft en ik alles sites en Apps weer werkend krijg als ik mijn wifi gebruik. 

Vliegfan

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

is er al een oplossing voor het Arris modem icm wifipods? Na 20 minuten gaan mijn pods weer langzaam kippeten en is de wifi niet net het internet verbonden. Wifispots staat al uit in mijn Ziggo. 

Uitgelicht topic