Albert78

Level 3
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Wifipods app kan niet verbinden met server

Hallo, even proberen via deze weg. Sinds week of 5 klant en al evenveel mensen gesproken omdat wifipods niet in bedrijf gesteld kunnen worden. ‘Misschien moet u nog even wachten meneer, dan komt het goed.’ Pffffff

 

Als ik inlog in de smartwifi app dan log ik in met mijn login van mijnziggo. Ik krijg dan ook sms met code, zo snel ik die invoer lijkt het alsof hij inlogt, maar krijg dan de melding ‘kan niet verbinden met server, probeer het later nog een keer’… 

 

Iemand een idee? Bedankt alvast.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Albert78 In de informatie van het storingsticket lees ik dat er aanpassingen doorgevoerd zijn. Wil je laten weten of je op het moment nog problemen ervaart met de Mijn Ziggo en SmartWifi app? Ik koppel je bevindingen dan terug naar de collega's die het storingsticket in behandeling hebben. 

Bekijk in context

65 Reacties 65
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Mogelijke oplossing:

Haal het modem 30 seconden van de stroom en laat hem opnieuw opstarten.

Daarna: Verwijder de app op je mobiel en installeer hem opnieuw.

Albert78
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank je, geprobeerd maar melding blijft gelijk.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Albert78 van harte welkom op de Ziggo Community en ook als zijnde vrij nieuwe Ziggo klant 😉

Balen dat de kuren met de te verbinden Wifipods nog niet opgelost zijn. Ik snap dat dit irritant is. Al zoekende in vergelijkbare situaties kom ik tegen dat het 9 van de 10 keer toch een euvel in de gebruikersnaam en wachtwoord combinatie is.

Mijn eerste tip is om aldus je wachtwoord via je Mijn Ziggo te veranderen. Wacht dan 24 uur en doe dan aub nog eens een poging tot het koppelen van de wifipods via de app. Volg daarbij deze stappen exact en geef hier aan waar het (eventueel) vastloopt. We horen het graag!

Albert78
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo, geprobeerd. Zelfde resultaat. 
- wachtwoord gewijzigd

- app verwijderd

- 24 uur gewacht

- app geinstalleerd

- mailadres en wachtwoord ingevoerd

- code teruggekregen via sms

- code ingevoerd

- zelfde foutmelding (kan niet verbinden met server)

 

grrrrr

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 676Likes

@Albert78 frustrerend is het zeker! Is het in de afgelopen dagen nog gelukt? 
De SmartWifi app is zo niet echt helpende. De Smart wifipods horen al aan jouw modem gekoppeld te zijn, kun je eens kijken of ze wel werken? 

Ik help je graag verder om dit uit te zoeken, zorg ervoor dat je bij je profiel de postcode en huisnummer plaatst. 
Werken de pods niet, dan ontvang ik graag ook de S/N die onder de barcode staat. Zet deze achter je postcode tussen haakjes.

BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

@Albert78 ,

 

OK even een long shot, staat in het modem Smart Wifi wel aan?

Modem wel in Router mode?

Telefoon met juiste WiFi verbonden?

Als je toch op je telefoon / tablet in bij / de WiFi instellingen zit, trek de Pods eens uit het stopcontact, zie een tweede ( vreemde ) WiFi naam ( SSID ) wegvallen?

Heb je deze Pods via Ziggo gekregen of elders verworven? ( gekke vraag i know )

 

 

Hoor graag van je,

 

Bam

 

Albert78
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Bam, bedank voor je reactie. Wifi is ok, zelfs mijn next mini draait daar prima op. Router staat wifi ook aan. Ik zit op het juiste netwerk. 
Ik kan de pods niet installeren omdat ik niet in de smartwifi app terecht kom. Als ik in die app wil inloggen dan zegt hij direct na het invoeren van de sms code: kan niet verbinden met de server, probeer het later nog eens. 

Probleem is dus niet de wifi maar ik kom niet in de app om de pods te installeren zodat ik ook in mijn tuin wifi heb. 

Zijn originele wifi pods van ziggo. 

Albert78
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Jos, ik krijg nog steeds dezelfde melding als ik de app wil openen. Wifi pods ingeplugd maar hoe kan ik zien of deze actief is? Lampje erop knippert langzaam aan/uit. 
Gegevens aangevuld.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De SmartWifi pods moeten eerst geïnstalleerd worden via de app, eerder werken ze niet.

Albert78
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Exact Bert, dus daar loop ik tegenaan dat die app niet werkt…..

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Zonder de app zal het niet lukken inderdaad 😞 Wil je het serienummer van de Wifipods eens invullen in je profiel? Ik zie daar nu namelijk enkel het serienummer van je modem staan. Geef me hier maar een seintje zodra je het ingevuld hebt. 

BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

Goedendag,

 

Probeer eens eerst via de telefoon met de webbrowser in te loggen op je modem.

Als je erin zit dan de App openen en zien of het dan werkt ( truukje van @Bert  )

 

 

Succes er mee,

 

Bam

Albert78
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi BAM, geen verschil. Sterker nog sinds vandaag krijg ik zelfs foutmelding bij inloggen mijnziggo. Zie bijlage.

Albert78
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Rikst, ik begrijp niet wat dat met het inloggen op een app te maken heeft. Ik krijg de indruk dat er gewoon aan mijn account iets niet klopt. Enig idee of ze dat compleet kunnen wissen en ik opnieuw account kan aanmaken?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Albert78 Als de pods en het modem en de app- in je abonnement mogelijk niet goed gekoppeld zijn in de achtergrond, dan kan alles handmatig gekoppeld worden.

Mijn Ziggo weghalen en een nieuw account maken koppelt in de achtergrond niet automatisch de juiste apparatuur.

 

Rikst van Ziggo zag alleen je modem in het abonnement en niet de pods en dat heeft niets met het Mijn Ziggo op zich te maken, dat is alleen een manier voor de klant om één en ander in te zien en te kunnen wijzigen, maar er zit veel meer achter.

Albert78
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ah op die manier. Ik zal nr’s van de 2 pods erbij zetten. Volgende probleem treedt zich ook al weer op. Men rekent 10 euro op factuur extra voor een mediabox XL die in mijn standaard pakket zat maar mij is een next mini belooft. Die is later opgestuurd. De mediabox xl heb ik niet nodig maar die hoefde ik van de 1 niet terug te sturen en de ander wist dat niet. Kan dat er ook nog mee te maken hebben. Wat een waardeloze organisatie waarbij verkoop geen idee heeft wat ze wel/niet kunnen verkopen en de klant daarvan de dupe is. Was ik toch maar bij KPN gebleven. Blij als mn contract van een jaar voorbij is. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Albert78 Een Ziggo moderator kan dit voor je oplossen en/of de juiste personen bereiken en hier heb je een vast aanspreekpunt.

 

Vanwege mijn jarenlange zeer slechte internet ervaringen met KPN zit ik bij Ziggo, tot een jaar of 5 geleden kwamen ze hier in de wijk niet hoger dan 13 Mbit/s down en 6 Mbit/s down en maar meer beloven, zoals supersnel internet.

Het mobiele netwerk van KPN is hier het beste en stabielste in de regio en gebruik dat al bijna 25 jaar.

Daar is de rest van de providers weer bagger.

 

In ieder geval een snelle oplossing gewenst voor je.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

@Albert78 Ik snap dat als het allemaal zo misloopt, je er niet veel vertrouwen in hebt en baalt van de gang van zaken maar we doen onze uiterste best om het voor je op te lossen, linksom of rechtsom. 

Wat betreft de pods: Ik zie de serienummers van de 2 pods (nog) niet in jouw profiel staan. Zou je deze alsnog toe kunnen voegen? Je mag mij ook een privébericht sturen als je dat makkelijker vind.

Ik heb je factuur er ook bij gepakt en ik zie dat er niet een Mediabox XL in rekening wordt gebracht maar dat er €10,- 'overige abonnementen' in rekening is gebracht voor de Extra Mediabox Next mini over de periode van 16 juni t/m 31 augustus. (je betaald bij Ziggo 1 maand vooruit) 
 

Albert78
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Mariska, bedankt voor je duidelijke antwoord. Er is mij een pakket ‘compleet’ verkocht maar omdat ik in huis geen coax heb liggen zou ik een next mini krijgen in plaats van een mediabox die er standaard bij zit. Omdat dit niet als 1 pakket mogelijk was moet ik eerst wachten op het pakket met de mediabox, dan bellen zodat de mediabox omgeruild kon worden voor een next mini. Dat is afgestemd met jullie verkoper Joshua Kempen. Ik heb netjes gebeld en diegene heeft de next mini opgestuurd, zei dat de Mediabox niet terug hoefde, en dat de extra kosten per maand gecrediteerd zouden worden. Ik heb maar 1 tv dus de mediabox ligt nog nieuw in doos. Ik doe daar niets mee en wil gewoon de router en de next mini voor het bedrag dat ik afgesproken heb. Die mediabox XL mag wat mij betreft zsm terug, daar doe ik niets mee. Ik zal de serie nrs van de pods er even bij zetten. 

Uitgelicht topic