Albert78

Level 3
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Wifipods app kan niet verbinden met server

Hallo, even proberen via deze weg. Sinds week of 5 klant en al evenveel mensen gesproken omdat wifipods niet in bedrijf gesteld kunnen worden. ‘Misschien moet u nog even wachten meneer, dan komt het goed.’ Pffffff

 

Als ik inlog in de smartwifi app dan log ik in met mijn login van mijnziggo. Ik krijg dan ook sms met code, zo snel ik die invoer lijkt het alsof hij inlogt, maar krijg dan de melding ‘kan niet verbinden met server, probeer het later nog een keer’… 

 

Iemand een idee? Bedankt alvast.

65 Reacties 65
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Check, @Albert78

Ik heb de interactie inderdaad terug gevonden betreft de Next Mini en de credit die hiervoor aangemaakt moest worden. Die heb ik nu voor je aangemaakt. Er wordt eenmalig € 36,- voor je vergoed om je tegemoet te komen in die extra kosten voor de Next Mini. 

Als je korting straks is verlopen, kun je opnieuw contact opnemen met de klantenservice om je pakket te wijzigen naar Internet Complete en TV Start (met Next Mini). Dan heb je de Next Mini als hoofdbox en kun je de andere box naar ons terugsturen. Die kun je nu nog niet terugsturen, omdat je tv abonnement daaronder hangt. Met andere woorden: Als je de hoofdbox nu naar ons terugstuurt, word je tv abonnement opgezegd. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. 

 

Betreft de WifiPods is het gelukt om ze toe te voegen voor je. Als het goed is, moet je die ook in de SmartWifi app terug vinden nu 🙂

Albert78
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Marije, bedankt voor je bericht. Ik was even uit de lucht ivm vakantie. 

Bedankt voor het toevoegen van de pods maar waarmee ik hebtopic begon geldt nog steeds. Ik kan niet inloggen in de smartwifi app. Zie allereerste post met de foutmelding ‘kan niet verbinden met server’. Dat is nog steeds het geval!!

Daarnaast kan ik nog ook niet meer in mijn ‘mijn ziggo’ die geeft een foutcode 002. Zie bijlage. 

Overigens nog steeds vreemd dat ik straks mijn abonnement moet veranderen. Dat is niet aan mij verkocht en ga ik ook niet mee akkoord! Mij is internet en tv complete verkocht inclusief een next mini. Dit omdat de verkoper aan de deur (schooljongen) een pakket had verkocht obv coax en ik dat niet wilde. Jullie verkoper Joshua Kempen heeft toen de constructie bedacht met Internet en TV complete waarbij ik de Mediabox retour kon sturen en daar een next mini voor terug kreeg. Ik wil geen tv start dus waar ik niet mee kan opnemen en ik geen series e.d. heb. 

Ik hoop dat dit nu snel geregeld gaat worden anders kom ik het spul terugbrengen. 

 

Alvast bedankt voor je reactie. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Albert78

 

Laten we de punten eens stapsgewijs doornemen.

 

1. Je abonnement, daarin is het mij niet duidelijk waarom je straks zou moete veranderen. Gezien je al Internet en TV Complete Next hebt 🙂 Je kan dus met je huidige abonnement zonder problemen opnemen/pauzeren

2. De Smart Wifi app en Mijn Ziggo. Dit zou zonder problemen moeten werken middels het nieuwe account dat is aangemaakt. Je hebt een account geregistreerd met je e-mailadres als gebruikersnaam. Als je Mijn Ziggo probeert via een andere browser, werkt dat wel? Kun je Mijn Ziggo inloggen via de Mijn Ziggo app?
Deze gegevens zijn namelijk aan elkaar gekoppeld. Ik hoor graag even of dit wel werkt 🙂

Albert78
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Jamyla, bedankt voor je reactie. Ik kan zowel via safari, als chrome en de app niet in mijnziggo met de genoemde foutmelding 002. Daarnaast werkt de smartwifi app nog steeds niet en geeft nog steeds dezelfde melding als waar ik dit topic mee begon. Wachtwoord klopt, ik heb gister nog eens gewijzigd en dat werkt. Bij beide problemen log ik in met email en wachtwoord, krijg ik daarna een verificatiecode via sms en nadat er in beeld komt ‘code controleren’ komt de foutmelding. 

Ik hoop dat je me kunt helpen.

 

Albert

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Dank voor de informatie @Albert78

Ik heb in de achterliggende systemen een aanpassing gedaan in de 2FA, zou je het nu eens willen testen? Het liefst eerst even de browser etc. cache cleanen 🙂

Albert78
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank je. Ik logde in via safari, ging goed. Toen via de mijnziggo app, daar gaf ie een foutmelding 002. Daarna ook via browser weer dezelfde fout. Ook de smartwifi geeft nog dezelfde fout. 
Ik zag op mijn telefoon overigens de melding ‘wachtwoord voor vodafone is gewijzigd, aanpassen?’. Ik heb niets met vodafone, maar kan het zijn dat mijn account verkeerd is aangemaakt oid? 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Wat ik zou kunnen proberen is je account in zijn geheel verwijderen. Dan kan je 24 uur later opnieuw registreren. 

Sta je ervoor open dat te testen? @Albert78

Albert78
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ja hoor, misschien is dat wel de beste oplossing. Dat heeft verder geen invloed op mijn contract e.d. ? Oftewel, mijn router blijft wel werken?

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Uiteraaaaaard @Albert78

Ik heb je account nu verwijderd en over 24 uur kun jij je via Mijn Ziggo opnieuw registreren 🙂

Albert78
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Thx, ik hou je hier op de hoogte. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Helemaal goed. Ik ben na vandaag op vakantie maar mijn collega's nemen het met alle liefde over 🙂 @Albert78

Albert78
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Jamyla (en collega’s), ook dit heeft geen effect gehad. Ik kan niet inloggen op mijnziggo (via browser of app) foutcode 002 kan gegevens niet ophalen. Ik kan niet inloggen op smartwifi-app, zie foutmelding begin dit topic (kan niet verbinden met server). 

Wie o wie heeft de oplossing? Als jullie er niet achter komen, is er een mogelijkheid om mijn contract te ontbinden?

 

Albert.

Albert78
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Is er (buiten Jamyla) dan werkelijk niemand die me kan/wil helpen????

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Albert78 Ontzettend vervelend dat het allemaal nog niet wil vlotten met zowel het Mijn Ziggo account als het installeren v.d. SmartWifi Pods met de SmartWifi App! Zo te zien heb je met mijn collega al een boel zaken nagelopen zonder het gewenste resultaat. Dit duurt allemaal al veel te lang en ik kan mij goed voorstellen dat het geduld zo langzamerhand ook op begint te raken. Ik heb de kwestie daarom even onder de loep genoemen en hiervoor een interne werkbon aangemaakt zodat een van onze specialisten dit op afstand kan oplossen. Ik laat het binnen dit topic weten zodra ik hierop een terugkoppeling heb. 

Albert78
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Paul, bedankt voor je bericht. Ik raad je aan je collega dit hele topic eens door te lezen. Geduld begint inderdaad op te raken… 

 

Ik ben benieuwd, hij mag mij ook bellen, telefoonnummer is bekend lijkt me.

 

Albert

Albert78
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

En Paul wanneer denk je dat er iemand zal reageren? Weer ruim 1,5 week verder…. Nog steeds foutcode 002 bij mijnziggo en ‘kan niet verbinden met server’ bij smartwifi. Is er een mogelijkheid dat ik per direct van jullie af kan want ik ga jullie officieel in gebreke stellen denk ik. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Albert78 Het spijt mij ontzettend dat het nu al zo lang duurt! Ik heb de afdeling die hiermee bezig vandaag opnieuw benaderd met de vraag binnen welke termijn dit vervelend probleem opgelost is. Ik laat het weten als ik een terugkoppeling heb.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Albert78 Onze specialisten  hebben inmiddels gereageerd en vragen of je het volgende wil doen:
 

1. De fabrieksinstlellingen uitvoeren op het modem.

2 Het wachtwoord voor Mijn Ziggo wijzigen met deze stappen. 

3. Vervolgens de SmartWifi App opnieuw installeren Doorloop de SmartWifi installatie opnieuw.
4, Probeer vervolgens weer in te loggen met het nieuwe Mijn Ziggo wachtwoord in de SmartWifi app in te loggen. 

 

Als je ook hierna nog een foutmelding te zien krijgt, dan willen wij graag weten of het wel lukt in Mijn Ziggo in te loggen.Test hiervoor op meerdere apparaten. Wil je jouw bevindingen terugkoppelen? 

Albert78
Topicstarter
Level 3
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Paul, alles gedaan wat je zei:

- modem naar fabrieksinstellingen

- wachtwoord opnieuw ingesteld

- smartwifi app verwijderd op iphone

 

Nog steeds zelfde foutmeldingen:

- kan niet verbinden met server in de smartwifi app

- foutcode 002 bij inloggen op mijn wifi (geprobeerd op pc, iphone en beide met chrome en edge)

 


Wordt het niet eens tijd om een slim iemand langs te sturen?

 

Albert

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Albert78 

Ik lees dat je al een veel te lange tijd problemen ervaart. Vergeef me als ik door de vele reacties er misschien overheen heb gelezen, maar heb je de web-versie van de SmartWifi app al eens geprobeerd? 

Uitgelicht topic