Ik heb een apart probleem met mijn ziggo connect box. Naast het normale ssid die ik heb ingesteld (2.4ghz en 5ghz) is er een tweede die wordt uitgezonden via de 2.4ghz band. Deze heet simpelweg Ziggo en de WiFiman scanner app maakte het duidelijk dat deze door mijn router werd uitgezonden. De optie voor een gastennetwerk staat uit. Het lijkt geen verschil te maken in de prestaties van mijn wifi netwerk, ik kwam er toevallig achter.
Dezelfde kanaal en kanaalbreedte (ch:6 en 20Mhz) wordt gebruikt als mijn normale netwerk. Het MAC adres voor het spooknetwerk scheelt maar één letter met die van de normale, ze beginnen respectievelijk met B en A. Er zijn meer access points dichtbij onder deze naam volgens WiFiman, dus ik denk dat andere ziggo klanten dit probleem ook hebben.
Ik kan 'Ziggo' gewoon zien in de wifi-lijst op mijn android telefoon, alhoewel het vraagt om EAP method, CA certificate etc. in plaats van alleen een wachtwoord. Wat kan ik hier aan doen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Er is geen sprake van een probleem. De 'Ziggo' SSID is voor Wifispots en kun je uitschakelen via Mijn Ziggo. WifiSpots wordt inderdaad uitsluitend op 2,4 GHz uitgezonden met WPA2-Enterprise (EAP) en maakt in de infrastructuur van RADIUS AAA gebruik, op de modemrouter tevens van een apart extern/publiek IPv4-adres en aparte service flows (10/2 Mbps).
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Er is geen sprake van een probleem. De 'Ziggo' SSID is voor Wifispots en kun je uitschakelen via Mijn Ziggo. WifiSpots wordt inderdaad uitsluitend op 2,4 GHz uitgezonden met WPA2-Enterprise (EAP) en maakt in de infrastructuur van RADIUS AAA gebruik, op de modemrouter tevens van een apart extern/publiek IPv4-adres en aparte service flows (10/2 Mbps).
dat verklaard het, hier had ik nog nooit van gehoord. De klantenservice kon mij dit niet vertellen, haha!
Is er eigenlijk nog iets wat de klantenservice wel kan vertellen? Dit is toch wel bedenkelijk dat de klantenservice Ziggo’s eigen wifispots niet meer kent……..
Klantenservice moet je verplichten om elke dag een uur op dit forum door te brengen. 😀
Ergens heb je wel gelijk maar dit geld niet voor elke medewerker van de klanten service. Wij breken meestal het gesprek netjes af als een medewerker niet kundig is of niet te verstaan of met jengelende kinderen op de achtergrond.
Wij bellen dan gewoon een aantal keren net zolang dat je wel een kundig en goed nederlands sprekende medewerker aan de lijn hebt en dat lukt zeker ook wel.
Want er zijn zeker ook wel kundige medewerkers van de klantenservice.
Vraag Ziggo of ze je modem willen omwisselen met de zwarte Sagemcom modem, dan is je 'probleem' meteen opgelost.
@tobiastheebe schreef:Er is geen sprake van een probleem. De 'Ziggo' SSID is voor Wifispots en kun je uitschakelen via Mijn Ziggo...
...
Aanvulling :
@wifi_mysterie: als u zelf Ziggo's wifi-spots wil gebruiken, dan moet wifi-spots bij u aan staan ! Zet u deze via Mijn Ziggo uit, dan kan u zelf ook geen wifi-spots gebruiken.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.