1
Vraag
2
Reacties
Plasson

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wifiboosters niet geschikt voor snelheid boven 600 Mbps

 

Ik heb onlangs mijn internetverbinding geüpgraded naar 1G, maar de monteur van Ziggo vertelde me dat wifiboosters niet meer dan 600M aankunnen, dus uiteindelijk krijg ik niet waar ik voor betaal en dat is nooit genoemd door Ziggo. Ik vind dit niet eerlijk en eerlijk.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Plasson  schreef:
 

Ik heb onlangs mijn internetverbinding geüpgraded naar 1G, maar de monteur van Ziggo vertelde me dat wifiboosters niet meer dan 600M aankunnen, dus uiteindelijk krijg ik niet waar ik voor betaal en dat is nooit genoemd door Ziggo. Ik vind dit niet eerlijk en eerlijk.


Dat o.a. wifi boosters niet automatisch 'meegroeien', als u uw internet abonnement verhoogt, dat kan u Ziggo niet kwalijk nemen.

Net als bij zo veel zaken, als u thuis iets vervangt door een beter/sneller/groter iets, dan zal u soms ook andere zaken moeten verbeteren, als u het maximale uit het nieuwe ding wilt halen.

Overigens, als u uw apparatuur bedraad aansluit op de Ziggo modem/router, dan moet u de maximale snelheid wel kunnen halen.


Leest u dit ook eens.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Welke wifiboosters heb je precies in gebruik?

Er zijn nogal wat apparaten die die naam hebben gekregen van Ziggo.

 

De zeshoekige SmartWifi pods kunnen tot de volgende snelheden:

 

Dual Band – 2x2 2.4Ghz en 4x4 5Ghz MIMO 802.11 B/G/N/AC
2.4GHz - 20/40MHz en 5 GHz - 20/40/80MHz
AC2100 Gigabit Wifi (300+1733 Mbps)
Ethernet: 100/1000Mbps

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Plasson  schreef:
 

Ik heb onlangs mijn internetverbinding geüpgraded naar 1G, maar de monteur van Ziggo vertelde me dat wifiboosters niet meer dan 600M aankunnen, dus uiteindelijk krijg ik niet waar ik voor betaal en dat is nooit genoemd door Ziggo. Ik vind dit niet eerlijk en eerlijk.


Dat o.a. wifi boosters niet automatisch 'meegroeien', als u uw internet abonnement verhoogt, dat kan u Ziggo niet kwalijk nemen.

Net als bij zo veel zaken, als u thuis iets vervangt door een beter/sneller/groter iets, dan zal u soms ook andere zaken moeten verbeteren, als u het maximale uit het nieuwe ding wilt halen.

Overigens, als u uw apparatuur bedraad aansluit op de Ziggo modem/router, dan moet u de maximale snelheid wel kunnen halen.


Leest u dit ook eens.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

In Nederland wordt bij een product nooit genoemd wat je er niet mee kan, alleen wat je er wel mee kan.

 

b.v. er wordt niet verteld dat de Deco's geen wifi6 /ax hebben, er wordt ook niet verteld dat de Deco's geen 4X4 on/of 6X6 antennes hebben en nog veel meer wordt niet verteld wat ze niet hebben en niet kunnen, zoals alle hogere mogelijke wifi snelheden, die niet mogelijk zijn met de Deco's.

 

Wat ze wel hebben staat in de specificaties: Deco M4 | AC1200 dual-band Wifi 5 Mesh System Specificaties | TP-Link Nederland

 

Daarom is er in Nederland een onderzoeksplicht naar producten en diensten en vrijwel alle specificaties van alle apparaten kun je online al vinden tegenwoordig.

De rechter zal je daar ook op wijzen als je het tot een rechtszaak zou brengen.

 

Wat zijn mijn rechten en plichten bij een koopovereenkomst? | Rijksoverheid.nl

Daarnaast heeft u een onderzoeksplicht. Dat houdt in dat u aan de verkoper moet vragen of het product geschikt is voor wat u ermee wilt doen. De verkoper heeft op zijn beurt een informatieplicht. Hij moet u vertellen wat hij weet van het product.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic