1
Vraag
2
Reacties
Arriedus85

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wifiboosters - Printer maakt geen verbinding met netwerk

Beste allen, 

 

Ik heb bijna alle draadjes hier over dit onderwerp gelezen maar mijn situatie vond ik er nog niet bij. Ik heb wifiboosters geïnstalleerd en mijn HP OfficeJet Pro 8020 printer kan geen verbinding maken met het draadloze netwerk. Wanneer de printer scant naar netwerken vindt hij ons netwerk wel in de lijst, maar verbinding maken lukt niet. (heel gek ook, achter alle netwerken staat een slotje, behalve achter dat van ons)

 

Bij het uitprinten van een storingsrapport geeft de printer het volgende aan:

 

LET OP: Kan de HP-printer niet verbinden met draadloze router. Het filteren van MAC-adressen is mogelijk ingeschakeld op de draadloze router waardoor de HP-printer geen verbinding kan maken met uw draadloze netwerk.

 

OPLOSSING: Als het filteren van MAC-adressen is ingeschakeld en als u deze optie ingeschakeld wilt houden, moet u het MAC-adres van de printer (beschikbaar in dit testrapport) toevoegen aan de lijst met toegestane apparaten voor uw draadloze router.

 

Ik weet niet hoe dit moet dus ik belde Ziggo maar de telefoniste vertelde me dat de router buitenspel staat omdat deze geen signaal meer uitzendt (want dit gaat via de boosters) dus daar iets aan veranderen heeft geen zin. Mijn WPS heb ik aangeschakeld.

 

Iemand ideeën? 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Gebruiker456325

Level 5
  • 71Posts
  • 3Oplossingen
  • 17Likes

Ik heb de hele tijd zitten stoeien met m'n printer op wifi en bij mij lukt het. Hier twee foto's van het scherm, de eerste is het openingsscherm en als ik rechtsboven op het wifi symbool druk krijg ik het tweede scherm.

20211010_134118w.jpg

 Op het tweede scherm rechtsboven de blauwe lijntjes dat er sterke wifi verbinding is, net als op een smartphone. Met de twee wachtwoorden heb ik verwarring gemaakt. Het zit als volgt:

 

Eerste wachtwoord. Druk op Wi-Fi Dir, AAN, in vervolgmenu zie je  staan Wifi Direct wachtw. en dan het wachtwoord van 8 cijfers.

Linksonder drukken op instelingen en dan onderste regel onder Wifi Direct Wachtwoord controleren of het wachtwoord goed is, zoniet het juiste invullen. 

Dit wachtwoord heb ik op mijn smartphone moeten invullen in het overzicht van de wifi netwerken onder instellingen. Daar dacht ik dat je het normale wachtwoord van het thuisnetwerk moest invullen, maar het moet dus dit 8-cijferige wachtwoord zijn. 

 

Tweede wachtwoord. Daarna terug in het tweede scherm van de foto rechts. Druk op Netwerk Wi-Fi AAN.

In het vervolgscherm moet er bij Draadloos staan AAN en bij SSID de naam van je thuisnetwerk.

Onder Instellingen kies bovenaan Wifi draadl. netw. inst., het scherm daarna zie je de lijst met te verbinden netwerken. Je thuisnetwerk staat erbij, als je die aanklikt kan je het wachtwoord van het thuisnetwerk invullen.

 

Dit is dus waar de twee wachtwoorden ingevuld moeten worden.

 

Op mijn smartphone zie ik nu ook mijn printer in de lijst met te verbinden netwerken. Als ik op mijn smartphone een pdf file oproep en in het menu zoek naar Afdrukken, dan kies ik daarna deze printer en kan ik die pdf file vanaf mijn smartphone afdrukken op die printer. Nou moet ik een rondje pils leveren want het was de eerste keer sinds ik die printer heb (5 jaar) dat ik iets vanaf mijn smartphone kon printen op die printer. Ik had door de betonvloer te weinig wifi-signaal (65% minder) maar wist toen nog niet dat het door de betonvloer kwam. 

 

Ik heb nog getest, printer helemaal uitzetten. Dan verdwijnt de printer uit het lijstje van de netwerken. Printer weer aan, verschijnt ie weer en kan ik weer verbinden. 

 

Zelfde met een pc die bekabeld is aangesloten op de connectbox, die weer bekabeld is aangesloten op de wifi pod, kan ik die printer kiezen als ik een printopdracht geef in Word, dan zie ik staan Gereed en als ik print dan print hij. Ik heb daarvoor wel eerst het installatieprogramma opnieuw uitgevoerd want de instellingen was hij kwijt. 

 

Ik heb nu 105 Mbps met de speedtest op mijn smartphone naast de printer. Ik kan de printer ook met een USB kabel verbinden aan de pc, maar die kabel was nu dus los. Dus alles ging via de lucht. Mijn pc heeft geen wifi maar bekabelde ethernetkaart, ik kan met de pc dus geen wifi netwerken zien. Ik zie alleen maar Network 3. Mijn printer is een HP LaserJet Color M252dw printer. Ik kan nergens zien of hij wel of niet verbinding heeft met wifi, behalve dat ik hem in het lijstje in mijn smartphone zie, het tweede schermpje op de foto rechts onder instellingen als je drukt op  Netwerk Wifi AAN, en in Word of zo als ik een printopdracht geef en die printer kies waar er dan Gereed onder staat. 

 

Kan je misschien kijken of je hem op je smartphone ziet? Is hij verbonden? Zoniet, ingedrukt houden en dan in uitklapmenuutje Netwerk Aanpassen kiezen en dan het 8-cijferige wachtwoord invullen. 

 

Kan je er wel mee printen vanaf boven? Ik hoop dat het te volgen is wat ik schrijf.

 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Niet dat ik direct een idee heb en mogelijk later ook niet, omdat er nogal wat verschillende wifiboosters zijn.

Welke wifiboosters heb je geïnstalleerd?

Arriedus85
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het zijn Deco M4R boosters. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @Arriedus85

 

Met het schaamrood op de kaken lees ik je topic en kom tot de conclusie dat je geen reactie van ons of onze leden hebt gekregen. Wat ontzettend sneu dat dit topic aan onze aandacht is ontsnapt.

Is het probleem inmiddels opgelost? Heb je jouw printer kunnen koppelen aan de Wifibooster?

Yvo3

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb wat hetzelfde probleem lijkt. Recent de wifipods geïnstalleerd. Werkt voor de rest goed, maar kan met mijn printer, HP OfficeJet 6700, geen verbinding krijgen met de pod. Als ik de printer beneden naast de modem zet, komt er keurig een draadloze verbinding tot stand, maar op de 1e etage (waar de printer normaal staat), is de pod het dichtstbij en blijft hij hangen op zoeken naar wifi netwerk. Heb geprobeerd de printer opnieuw aan te melden, maar krijg dan op storingsrapport de melding bij ‘Geen filter’: ‘MISLUKT’

 

ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen

Gebruiker456325

Level 5
  • 71Posts
  • 3Oplossingen
  • 17Likes

Ik had vanmiddag hetzelfde met mij HP Laserjet printer M252dw. Mijn printer heeft een klein minivenster met touchscreen. Daarop drukte ik op het wifi symbooltje rechtsboven. Dan krijg je een menuutje om o.a. de wifi in te stellen. Daar kwam voorbij dat de printer een eigen wachtwoord heeft van 8 cijfers. Die stonden bij mij verkeerd en heb ik het goed ingevuld. Daarna zag hij mijn wifi netwerken, Ziggo thuisnetwerk, Ziggo gast netwerk en Ziggo hotspot. Bij Ziggo thuisnetwerk moest ik het wifi wachtwoord invullen, en bingo verbinding.

 

Ik wist ook niet waar ik het moest zoeken, ik heb zomaar de mogelijkheden afgelopen. Ik liet het ook met dat HP Smart programma helemaal zoeken op de pc, maar dan krijg je inderdaad die foutmelding van kan nie vinden. Als je Office Jet geen beeldschermpje heeft moet het op een andere manier op je pc te benaderen zijn. Dan moet je spits zijn op twee dingen, dat de printer een eigen 8-cijferig wachtwoord heeft dat je goed moet zetten, en je wifi wachtwoord. Succes!

Yvo3

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor je reactie. Ik denk dat ik mijn probleem niet helemaal duidelijk heb uitgelegd. Ik heb ook zo’n schermpje en kan mijn netwerk wel vinden, maar na invullen wachtwoord komt er geen verbinding tot stand en volgt bovenstaande foutmelding. Als ik mijn printer naast de modem beneden zet, die dus dezelfde netwerknaam heeft als de pod boven (mesh netwerk) wordt er wel verbinding gelegd. Probleem lijkt hem dus specifiek in de verbinding pod-printer te zitten. 

Gebruiker456325

Level 5
  • 71Posts
  • 3Oplossingen
  • 17Likes

Ik heb het ook niet goed genoeg gelezen. 

 

Ik ben aan het raden. Bij mij is de witte connectbox bij de meterkast beneden met 300 Mbps abo snelheid. Beneden prima wifi, maar de betonnen verdiepingsvloer houdt zoveel tegen dat ik op de kamer boven naast de trap bij de printer maar een speed heb van 9 Mbps. Dus heb ik gisteren een wifipod in de hal gezet met een cat6 kabel naar de connectbox. Dus die wifipod zendt dan ook 300 Mbps uit. Nu heb ik bij de printer op de smartphone ook 80-100 Mbps zoals ik ook bij de eettafel beneden heb.

 

Ik heb eerst uitgevraagd over wifipod zonder kabel, want in de hal boven is het hoogstens 37 Mbps, en als de pod dat gaat doorsturen is het toch een zwak signaal. Dus ik weet niet hoe u dat heeft. Kan je een speedtest bij de printer doen met je smartphone? Als je een mesh gemaakt hebt is er geen 2,4 en 5,0 GHz netwerk meer maar een samenvoeging daarvan en heb je ook de snelheid van de 5 GHz band. Anders, bij een zwak signaal (< 20 Mbps), moet je op de 2,4 GHz band zitten, die verbindt dan nog als 5,0 het niet meer doet. Als uw pod niet bekabeld is verbonden met de connectbox is het signaal misschien toch te zwak. Is er bij u ook een betonvloer op de verdieping? 

 

Mijn printer staat nu uit en zie ik hem niet in de wifilijst. Ik zie wel de overige tablets, laptops en smartphones. Als de printer aan staat kon ik hem wel zien in de lijst. Ik heb de connectbox daar niet voor hoeven te herstarten.

 

U schrijft dat u één wachtwoord invulde, maar voor mijn hp printer waren er twee wachtwoorden. Eentje op de printer zelf van acht cijfers, op te zoeken in dat schermpje als je op het wifisymbooltje rechtsboven drukt, en de tweede is het wifi wachtwoord van het thuisnetwerk. 

 

Daarnaast had ik het hp installatie programmaatje aan staan op de pc, hp smart of zoiets dat bij de printer zit, en liet dat zoeken. Toen eenmaal de wifi connectie goed was vond ie hem ook. Dus het kan zijn het tweede wachtwoord of het widi signaal is ondanks de pod toch te zwak.

Yvo3

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nogmaals dank. Pod is niet bedraad, maar snelheid is erg goed. 150mbps naast de printer boven. Printerwachtwoord kom ik niet tegen op het printerschermpje, maar wordt ook nergens gevraagd, dus denk

niet dat dat mijn probleem kan oplossen. Printer vindt het netwerk wel, maar kan de verbinding vervolgens niet maken als hij boven staat en dus de pod benadert, terwijl de verbinding met datzelfde netwerk wel lukt als hij verbinding legt met de modem zelf (gebeurt als ik de printer naast de modem beneden zet of als ik de pod even uit het stopcontact haal). Al mijn andere apparaten schakelen probleemloos over van modem naar pod (zoals het hoort in een mesh netwerk). Lijkt dus alsof de verbindingstechniek van mijn wat oudere printer niet met de pod overweg kan. 

Gebruiker456325

Level 5
  • 71Posts
  • 3Oplossingen
  • 17Likes

Ik heb de hele tijd zitten stoeien met m'n printer op wifi en bij mij lukt het. Hier twee foto's van het scherm, de eerste is het openingsscherm en als ik rechtsboven op het wifi symbool druk krijg ik het tweede scherm.

20211010_134118w.jpg

 Op het tweede scherm rechtsboven de blauwe lijntjes dat er sterke wifi verbinding is, net als op een smartphone. Met de twee wachtwoorden heb ik verwarring gemaakt. Het zit als volgt:

 

Eerste wachtwoord. Druk op Wi-Fi Dir, AAN, in vervolgmenu zie je  staan Wifi Direct wachtw. en dan het wachtwoord van 8 cijfers.

Linksonder drukken op instelingen en dan onderste regel onder Wifi Direct Wachtwoord controleren of het wachtwoord goed is, zoniet het juiste invullen. 

Dit wachtwoord heb ik op mijn smartphone moeten invullen in het overzicht van de wifi netwerken onder instellingen. Daar dacht ik dat je het normale wachtwoord van het thuisnetwerk moest invullen, maar het moet dus dit 8-cijferige wachtwoord zijn. 

 

Tweede wachtwoord. Daarna terug in het tweede scherm van de foto rechts. Druk op Netwerk Wi-Fi AAN.

In het vervolgscherm moet er bij Draadloos staan AAN en bij SSID de naam van je thuisnetwerk.

Onder Instellingen kies bovenaan Wifi draadl. netw. inst., het scherm daarna zie je de lijst met te verbinden netwerken. Je thuisnetwerk staat erbij, als je die aanklikt kan je het wachtwoord van het thuisnetwerk invullen.

 

Dit is dus waar de twee wachtwoorden ingevuld moeten worden.

 

Op mijn smartphone zie ik nu ook mijn printer in de lijst met te verbinden netwerken. Als ik op mijn smartphone een pdf file oproep en in het menu zoek naar Afdrukken, dan kies ik daarna deze printer en kan ik die pdf file vanaf mijn smartphone afdrukken op die printer. Nou moet ik een rondje pils leveren want het was de eerste keer sinds ik die printer heb (5 jaar) dat ik iets vanaf mijn smartphone kon printen op die printer. Ik had door de betonvloer te weinig wifi-signaal (65% minder) maar wist toen nog niet dat het door de betonvloer kwam. 

 

Ik heb nog getest, printer helemaal uitzetten. Dan verdwijnt de printer uit het lijstje van de netwerken. Printer weer aan, verschijnt ie weer en kan ik weer verbinden. 

 

Zelfde met een pc die bekabeld is aangesloten op de connectbox, die weer bekabeld is aangesloten op de wifi pod, kan ik die printer kiezen als ik een printopdracht geef in Word, dan zie ik staan Gereed en als ik print dan print hij. Ik heb daarvoor wel eerst het installatieprogramma opnieuw uitgevoerd want de instellingen was hij kwijt. 

 

Ik heb nu 105 Mbps met de speedtest op mijn smartphone naast de printer. Ik kan de printer ook met een USB kabel verbinden aan de pc, maar die kabel was nu dus los. Dus alles ging via de lucht. Mijn pc heeft geen wifi maar bekabelde ethernetkaart, ik kan met de pc dus geen wifi netwerken zien. Ik zie alleen maar Network 3. Mijn printer is een HP LaserJet Color M252dw printer. Ik kan nergens zien of hij wel of niet verbinding heeft met wifi, behalve dat ik hem in het lijstje in mijn smartphone zie, het tweede schermpje op de foto rechts onder instellingen als je drukt op  Netwerk Wifi AAN, en in Word of zo als ik een printopdracht geef en die printer kies waar er dan Gereed onder staat. 

 

Kan je misschien kijken of je hem op je smartphone ziet? Is hij verbonden? Zoniet, ingedrukt houden en dan in uitklapmenuutje Netwerk Aanpassen kiezen en dan het 8-cijferige wachtwoord invullen. 

 

Kan je er wel mee printen vanaf boven? Ik hoop dat het te volgen is wat ik schrijf.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic