Dennis3

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Wifibooster

Ik heb wifiboosters geïnstalleerd. Nu moet ik (en mijn gezin) heel vaak het wifiwachtwoord opnieuw invoeren in onze telefoons

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een aantal mobiele telefoons werkt niet goed met dezelfde wifinamen en beveiligingssleutels.

(Ik heb het hier uitgebreid getest met verschillende telefoons en 3 verschillende sets wifiboosters, d zwarte, witte en via de stroom.)

Anderen telefoons werken juist weer wel prima met dezelfde wifinamen en beveiligingssleutels.

Het is een kwestie van uitproberen.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

dat is raar dat zou normaal niet hoeven. normaal voer je 1x je wifi wachtwoord in en je kan gewoon zonder problemen wisselen van de ene wifi naar de andere wifi. 

Dennis3
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb de wifibooster dezelfde netwerknaam en wachtwoord gegeven. Het lijkt wel of er daar een conflict onstaat. Op mijn telefoon staat de hele tijd onjuist wachtwoord.

Ik heb de wifiboosters maar uitgezet en nu werkt het weer normaal.

Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

oke dus zover ik je begrijp werkt nu ook de wifi weer op je telefoon? ik ga even kijken voor je of ik iets kan vinden over dit probleem. of kijk je zelf even op de site? www,ziggo,nl

Dennis3
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Richard,

Het is toch de bedoeling dat de wifiboosters dezelfde naam hebben als de modem. Zo had ik het begrepen volgens de instalatieapp

Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

Hoi dennis ik heb dat toen wel gedaan. dat de wifi booster hetzelfde wachtwoord heeft als de connectbox maar of het echt nodig is dat weet ik niet. om eerlijk te zijn het is sowieso wel handiger voor jezelf. 

Dennis3
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik ga het morgen wel weer opnieuw proberen.

Bedankt voor je hulp

Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

Graag gedaan voor nu wens ik je een fijne avond verder.

Dennis3
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Richard,

De wifiboosters heb ik gereset.

Ik heb nu een andere netwerknaam gekozen, wel hetzelfde wachtwoord.

Tot nu toe werkt het.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een aantal mobiele telefoons werkt niet goed met dezelfde wifinamen en beveiligingssleutels.

(Ik heb het hier uitgebreid getest met verschillende telefoons en 3 verschillende sets wifiboosters, d zwarte, witte en via de stroom.)

Anderen telefoons werken juist weer wel prima met dezelfde wifinamen en beveiligingssleutels.

Het is een kwestie van uitproberen.

Dennis3
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Bert,

Dat klop wat je zegt want de telefoon van mijn vrouw had er geen last van.

Ik heb vandaag nog geen klagende kinderen over het signaal gehad dus so far so good.

Bedankt allen voor het meedenken, 

Dennis3
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik hoop alleen wel dat de apparaten automatisch kunnen schakelen tussen de 2 netwerknamen

Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

Dat is mooi om te lezen. Ik hoop dat je wifi het nu blijft doen.

Uitgelicht topic