Ik heb een witte WiFi booster, deze is bekabeld verbonden met het modem. Inkomend signaal gecontroleerd en werkt prima, met een kabel een apparaat verbonden met de booster werkt ook prima, alleen ik krijg geen WiFi signaal van de booster. Instellingen gecontroleerd, WiFi staat aan, heb ook geprobeerd kanaal te veranderen, maar krijg geen uitgaand WiFi signaal van de booster. Modem al gereset, booster gereset, ook terug gezet naar fabrieksinstellingen via de reservatie knop op achterkant. Eerder dit probleem gehad en toen heeft een reset geholpen. Is er nog iets anders wat ik kan doen, of zal ik voor nieuwe WiFi booster moeten gaan ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Druk de resetknop achterop 30 seconden in, dan komt het modem weer zoals je hem binnen kreeg met de wifinamen en de inlogcode zoals op de sticker of op het kaartje.
Daarna kun je alles instellen zoals je het wenst en de SmartWifi uitzetten en de wifinamen in je modem en in je wifibooster kiezen voor de 2,4 en 5 GHz zoals je wenst.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Welke wifibooster heb je het precies over met welk model nummers/letters erop?
Een zwarte? Een witte? Of die via de stroomdraden gaat?
Een witte smart WiFi booster, model name: AP7465CE-ZG
Als je deze wifibooster op een SmartWifi modem hebt aangesloten waar SmartWifi op Ingeschakeld staat, dan hebben alle wifipunten dezelfde wifinaam / SSID, als je dit niet zelf hebt gewijzigd door de SmartWifi optimalisatie uit te zetten en de wifipunten een verschillende naam te hebben geven.
Je kunt alle wifipunten met welke wifinamen / SSID goed zien met de Wifi Analyzer van Matt Hafner:
Hey @SusanneMaas. Ben je er uit gekomen? 🙂
Hi Lycke, nee nog niet
Ooh, dat is spijtig @SusanneMaas . Tot hoe ver kom je wel? En waar loop je precies vast?
Ik heb het gevonden, mijn modem heeft hoogstwaarschijnlijk inderdaad smart WiFi geactiveerd, dit heb ik niet zelf gedaan. Wellicht door een restart of iets. Helaas lukt het me niet om op de modem instellingen in te loggen om smart WiFi uit te zetten, code moet veranderd zijn. Is dit nog ergens te achterhalen of te resetten?
Druk de resetknop achterop 30 seconden in, dan komt het modem weer zoals je hem binnen kreeg met de wifinamen en de inlogcode zoals op de sticker of op het kaartje.
Daarna kun je alles instellen zoals je het wenst en de SmartWifi uitzetten en de wifinamen in je modem en in je wifibooster kiezen voor de 2,4 en 5 GHz zoals je wenst.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.