1
Vraag
2
Reacties
SusanneMaas

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Wifibooster zendt geen wifi signaal

Ik heb een witte WiFi booster, deze is bekabeld verbonden met het modem. Inkomend signaal gecontroleerd en werkt prima, met een kabel een apparaat verbonden met de booster werkt ook prima, alleen ik krijg geen WiFi signaal van de booster. Instellingen gecontroleerd, WiFi staat aan, heb ook geprobeerd kanaal te veranderen, maar krijg geen uitgaand WiFi signaal van de booster. Modem al gereset, booster gereset, ook terug gezet naar fabrieksinstellingen via de reservatie knop op achterkant. Eerder dit probleem gehad en toen heeft een reset geholpen. Is er nog iets anders wat ik kan doen, of zal ik voor nieuwe WiFi booster moeten gaan ?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Druk de resetknop achterop 30 seconden in, dan komt het modem weer zoals je hem binnen kreeg met de wifinamen en de inlogcode zoals op de sticker of op het kaartje.

Daarna kun je alles instellen zoals je het wenst en de SmartWifi uitzetten en de wifinamen in je modem en in je wifibooster kiezen voor de 2,4 en 5 GHz zoals je wenst.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Welke wifibooster heb je het precies over met welk model nummers/letters erop?

Een zwarte? Een witte? Of die via de stroomdraden gaat?

SusanneMaas
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Een witte smart WiFi booster, model name: AP7465CE-ZG

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als je deze wifibooster op een SmartWifi modem hebt aangesloten waar SmartWifi op Ingeschakeld staat, dan hebben alle wifipunten dezelfde wifinaam / SSID, als je dit niet zelf hebt gewijzigd door de SmartWifi optimalisatie uit te zetten en de wifipunten een verschillende naam te hebben geven.

 

Je kunt alle wifipunten met welke wifinamen / SSID goed zien met de Wifi Analyzer van Matt Hafner:

WiFi Analyzer - Microsoft Store-toepassingen

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @SusanneMaas. Ben je er uit gekomen? 🙂 

SusanneMaas
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hi Lycke, nee nog niet

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Ooh, dat is spijtig @SusanneMaas . Tot hoe ver kom je wel? En waar loop je precies vast? 

SusanneMaas
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb het gevonden, mijn modem heeft hoogstwaarschijnlijk inderdaad smart WiFi geactiveerd, dit heb ik niet zelf gedaan. Wellicht door een restart of iets. Helaas lukt het me niet om op de modem instellingen in te loggen om smart WiFi uit te zetten, code moet veranderd zijn. Is dit nog ergens te achterhalen of te resetten?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Druk de resetknop achterop 30 seconden in, dan komt het modem weer zoals je hem binnen kreeg met de wifinamen en de inlogcode zoals op de sticker of op het kaartje.

Daarna kun je alles instellen zoals je het wenst en de SmartWifi uitzetten en de wifinamen in je modem en in je wifibooster kiezen voor de 2,4 en 5 GHz zoals je wenst.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic