1
Vraag
2
Reacties
ZJAPP

Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Wifibooster wordt erg warm

Mijn WiFi booster (ontvanger) wordt ZEER heet, is dit normaal?
Ik haal hem 's nachts uit het stopcontact omdat ik het simpelweg niet vetrouw.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Gerjur wrote:
Ik heb enkele dagen geleden mijn oude Wifibooster vervangen (deze zou kapot kunnen gaan). De nieuwe Wifibooster wordt bij mij ook zeer warm. Dit was NIET het geval bij de oude. Heb hem ook uit het stopcontact gehaald, want ik vertrouw hem ook niet. Lijkt mij toch niet normaal.


Het is nu warm, dus ook de apparaten worden warmer als gebruikelijk. Maar ZEER heet lijkt me niet helemaal correct, al kan bepaalde elektronica wel echt heet worden, zonder gevolgen. In apparaten zitten wel meer componenten die meteen in je vingers staan bij aanraking, maar ik weet niet welke componenten er in de Wifi booster aanwezig zijn, en wat de gebruikelijke bedrijfstemperatuur is. Vaak vind je daar ook niets over en geeft men enkel aan tussen welke waarden de ruimtetemperatuur mag fluctueren waarin het apparaat gebruikt mag worden.

Maar ik had destijds een klasse A versterker waar ik een eitje op kon bakken en waar ik ook vaak van dacht dat dit niet goed kon zijn. Maar de bleef altijd keurig doorspelen. En de andere eigenaar gebruikt hem nog. Het kan dus echt niet altijd kwaad, al begrijp ik de zorg wel een beetje.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo ZJAPP,
Ja, dat is normaal, daarom zitten er rondom ook veel ventilatiegleuven die je niet moet afdekken.
ZJAPP
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
die zijn ook niet afgedekt, hij hangt helemaal vrij.
Gerjur

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb enkele dagen geleden mijn oude Wifibooster vervangen (deze zou kapot kunnen gaan). De nieuwe Wifibooster wordt bij mij ook zeer warm. Dit was NIET het geval bij de oude. Heb hem ook uit het stopcontact gehaald, want ik vertrouw hem ook niet. Lijkt mij toch niet normaal.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Gerjur wrote:
Ik heb enkele dagen geleden mijn oude Wifibooster vervangen (deze zou kapot kunnen gaan). De nieuwe Wifibooster wordt bij mij ook zeer warm. Dit was NIET het geval bij de oude. Heb hem ook uit het stopcontact gehaald, want ik vertrouw hem ook niet. Lijkt mij toch niet normaal.


Het is nu warm, dus ook de apparaten worden warmer als gebruikelijk. Maar ZEER heet lijkt me niet helemaal correct, al kan bepaalde elektronica wel echt heet worden, zonder gevolgen. In apparaten zitten wel meer componenten die meteen in je vingers staan bij aanraking, maar ik weet niet welke componenten er in de Wifi booster aanwezig zijn, en wat de gebruikelijke bedrijfstemperatuur is. Vaak vind je daar ook niets over en geeft men enkel aan tussen welke waarden de ruimtetemperatuur mag fluctueren waarin het apparaat gebruikt mag worden.

Maar ik had destijds een klasse A versterker waar ik een eitje op kon bakken en waar ik ook vaak van dacht dat dit niet goed kon zijn. Maar de bleef altijd keurig doorspelen. En de andere eigenaar gebruikt hem nog. Het kan dus echt niet altijd kwaad, al begrijp ik de zorg wel een beetje.
Erik-Rik

Level 11
  • 479Posts
  • 11Oplossingen
  • 23Likes
Ik heb er ook een in de woonkamer zitten en wordt inderdaad erg warm en maakt niet uit met deze warme dagen ook in de wintertijd is hij erg warm. Kan voldoende ventileren niet afgedekt helemaal vrij zonder hindernissen dus. Werkt verder wel alleen jammer niet echt naar wens maar goed werken doet hij.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Erik-Rik,
even off-topic, wat doet de booster niet naar wens bij jou, zelf heb ik ook zo'n set plus 1 extra, misschien kan ik je helpen?
Erik-Rik

Level 11
  • 479Posts
  • 11Oplossingen
  • 23Likes
Dag N.N.

Dankjewel voor je eventuele hulp die je aanbied. Het werkt wel maar de downloadsnelheid is niet echt je van het te nomen helaas en ben zelf tegemoet gekomen door Ziggo, heel netjes allemaal, maar heb het min of meer opgelost door een UTP kabel te trekken daar waar ik altijd zit woonkamer/keuken waar ook een lege leiding zit dus nu alleen die UTP kabel inzit. Mijn laptop heeft geen echt hoge downloadsnelheid maar haalt ook niet echt veel met wifi bedraad is beter. Zou ook niet weten hoe ik het moet doen om het beter te krijgen en ach het werkt voor mij....... . Dankjewel voor je bod N.N.en veel groten Erik.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Erik-Rik,
aan een oplossing is gewerkt en een update komt er aan:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/lage-internetsnelheid-op-wifibooster-na-firmware-update-24326/index7.html
Engelbertus

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn ervaring sinds kort met de ziggo wifi booster bevestigt de warmte die de booster produceert: 45.6 gr Celsius infrarood met extern apparaat gemeten. Willem-A: hoe kun je beoordelen of dit acceptabel is of niet, als jezelf aangeeft niet te weten welke componenten in de booster aanwezig zijn? Ik snap Gerjur, omdat ik de boosters 's ook nachts voorlopig uitzet. De temperatuur lijkt mij te hoog. Booster van een ander merk eerder door mij gebruikt en gemeten gaf deze hoogte van warmte niet. Ik ben er dus eigenlijk niet tevreden over.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Engelbertus,
als je de boosters nog geen 30 dagen hebt kun je ze weer terug sturen en hoef je niets te betalen.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Engelbertus wrote:
Mijn ervaring sinds kort met de ziggo wifi booster bevestigt de warmte die de booster produceert: 45.6 gr Celsius infrarood met extern apparaat gemeten. Willem-A: hoe kun je beoordelen of dit acceptabel is of niet, als jezelf aangeeft niet te weten welke componenten in de booster aanwezig zijn? Ik snap Gerjur, omdat ik de boosters 's ook nachts voorlopig uitzet. De temperatuur lijkt mij te hoog. Booster van een ander merk eerder door mij gebruikt en gemeten gaf deze hoogte van warmte niet. Ik ben er dus eigenlijk niet tevreden over.


Ik geef helemaal nergens aan dat die hitte acceptabel is. Ik geef alleen aan dat er componenten zijn die flink heet kunnen worden zonder dat dit een nadelig effect heeft. En ik geef dus aan dat het lang niet altijd kwaad kan. Maar wat jij nu aangeeft zijn niet mijn woorden. Ik vind 45 graden voor een dergelijk apparaat ook fors, maar als de buiten/ruimtetemperatuur gaat oplopen worden apparaten nou eenmaal vaak wel een stuk warmer. Zeker als deze niet gekoeld worden. Componenten kunnen nu eenmaal snoeiheet worden, en daarvan geef ik aan dat dit eigenlijk normaal kan zijn of is. Maar over de booster an sich heb ik niet geschreven dat dit volstrekt normaal is. Kan dus wel zo zijn, maar schreef tevens dat ik de ongerustheid wel enigszins begrijp. Nu zie je niet veel klasse A versterkers meer, maar ook daar zullen wat ongeruste verhalen over zijn geweest, terwijl dat eigenlijk volstrekt normaal was/is. Ik meette soms wel 50-55 graden op de kast. Dat men dat niet voelt als normaal is natuurlijk wat anders. En dus ook wel begrijpelijk. Maar dus lang niet altijd zorgwekkend.

Maar het is dan aan een ieder of deze er een goed gevoel bij heeft of niet en hoe daarnaar te handelen.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
N.N. wrote:
Hallo Engelbertus,
als je de boosters nog geen 30 dagen hebt kun je ze weer terug sturen en hoef je niets te betalen.


Hoe warm word die van jou N.N? En waar is deze geplaatst? Want ook dat maakt natuurlijk verschil.

Overigens word mijn Plasma Tv nu ook flink warm. En heb je een 'one sheet of glass' Plasma kan het scherm zelf ook nog flink heet worden. En toch zijn er hier 4 fans in aanwezig. Maar ook daarover zijn zorgen geuit. En op zich is dat wel logisch. Men vraagt zich toch vrij snel af of dit normaal is.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Willem-A,
Ik heb er 1 in de garage, waar het nu 30 graden is en 1 in de meterkast waar het nu 25 graden is.
Beide boosters worden behoorlijk warm, maar zijn nog wel beet te pakken zonder gevaar voor brandwonden.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ook wel snel 40 graden dan neem ik aan... Maar goed, 30 graden als omgevingstemperatuur is ook best hoog. Maar kijk eens naar een auto. Daar merk je het niet zo snel op, maar geloof maar dat het dan ook flink kan broeien met dit weer.
Marcelvg

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
over je download snelheid
kan je interne modem wel hoge snelheden aan?
ik heb 2 laptops
1 haalt max 45 mb/sec
en de ander 112 mb/sec
op de 5 ghz
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic