1
Vraag
2
Reacties
FtS

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Wifibooster via stopcontact in tuinhuisje - functioneert niet goed.

Beste leden,
Mijn thuisnetwerk wilde ik uitbreiden tot achterin de tuin. De meest eenvoudige manier leek mij een extra wifibooster via stopcontact voor in ons tuinhuisje. Deze heb ik gekocht, omdat ik in huis goede ervaringen ermee heb.
Na ontvangst geïnstalleerd, maar verbinding met basis wisselde van goed naar ‘niet’. Een vriend gaf aan om basis in de meterkast te plaatsen, vlakbij modem zodat minder verlies van signaal.
Sinds ik dat in de meterkast heb aangepast, komt het signaal helemaal niet meer in de tuin aan (ook oude situatie werkt niet meer). Is een afstand van 30m grond kabel te ver voor een wifibooster via stopcontact?

Graag hoor ik of dit überhaupt wel mogelijk zou moeten zijn. Door de vakantietijd, ben ik de 30 dagen retour garantie al voorbij.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Met vriendelijke groet, Ferry

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DennyW

Level 17
  • 3118Posts
  • 250Oplossingen
  • 904Likes
FtS wrote:

Zoals ik begrijp, moet die 30m kabel naar het tuinhuisje in principe dus geen probleem zijn?

Groeten, Ferry 

@FtS

De lengte van het traject zal wel een rol kunnen spelen, maar in de regel is zijn het de koppelingen lassen (kwaliteit en aantal) in combinatie met aftakkingen en niet  te vergeten de overige verbruikers (die hierop aangesloten zijn) die nadelig kunnen zijn voor het goed overkomen van een signaal. Dat vertaalt zich dan in een lage overdrachtssnelheid. Hier heb je het over totaal geen verbinding.

Heb je al eens een test-opstelling gemaakt over een wat korter traject, om te controleren of de booster wel goed functioneert? Er zal toch wel garantie op zitten?

**EDIT**

Wellicht help resetten naar fabrieksinstelligenen en opnieuw pairen.

Bekijk in context

9 Reacties 9
DennyW

Level 17
  • 3118Posts
  • 250Oplossingen
  • 904Likes

@FtS 

Kan je een foto maken van van de groepenkast en en de elektriciteitsmeter (nummers en streepjes-code wel even onleesbaar maken!)?

FtS
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@DennyW Dank je voor de snelle reactie. Hier foto’s van mijn slimme electriciteitsmeter en van mijn groepenkast.

Ik hoop dat je er wat mee kunt.

Groeten, Ferry 

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

In de zomer neem ik de booster wel eens mee naar de schuur. Dat werkt probleemloos.

Het basisstation zit bij ons in de meterkast, vlakbij het modem. De schuur zit op een andere groep dan het basisstation, dat is het probleem niet.

DennyW

Level 17
  • 3118Posts
  • 250Oplossingen
  • 904Likes

@FtS

Hi Ferry,

Hoewel je erg zuinig bent met de pixels, zodat ik met mijn neus op het scherm gedrukt maar moest kijken of ik een mogelijke oorzaak van het probleem kon ontdekken, moet ik bekennen dat ik die niet ontdekt heb.
Ik zie dat je een laadpaal hebt, edoch zie slechte één automaat als hoofdzekering. (Kan geen aanduidingen op de meter kan lezen.  Hieruit lijkt het mij dat je een “gewone” één fase-aansluiting hebt. Het niet kunnen werken als het basis station in de meterkast zit, kan ik niet verklaren.

N.B.:
Bij een 3-fase-aansluiting heb je een kans van twee op drie dat de beide delen niet op dezelfde fase aangesloten zijn, maar dat speelt hier niet. (Bij jouw zitten alle groepen op dezelfde fase.)
Had je een 3-fase aansluiting gehad dan zou omzetten of bij maken van een stopcontact (officieel wandcontactdoos) in de meterkast een oplossing geweest kunnen zijn. (Verbonden met dezelfde fase als die waar het tuinhuisje op zit.)

Het advies van jouw vriend is in principe een goed advies.
Ik kan je helaas niet verder helpen.

Jan F.

Level 20
  • 16994Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2597Likes

Edit**** overbodig commentaar verwijderd*****

FtS
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@DennyW Heel veel dank voor jouw moeite. Sorry voor de lage resolutie van de foto’s en fijn dag het je toch gelukt is om ze te ‘ontcijferen’. Ik was bang dat ik ze anders niet verstuurd zou krijgen.

Inderdaad heb ik 1x40A.

Zoals ik begrijp, moet die 30m kabel naar het tuinhuisje in principe dus geen probleem zijn?

Groeten, Ferry 

DennyW

Level 17
  • 3118Posts
  • 250Oplossingen
  • 904Likes
FtS wrote:

Groeten, Ferry 

@FtS

De lengte van het traject zal wel een rol kunnen spelen, maar in de regel is zijn het de koppelingen lassen (kwaliteit en aantal) in combinatie met aftakkingen en niet  te vergeten de overige verbruikers (die hierop aangesloten zijn) die nadelig kunnen zijn voor het goed overkomen van een signaal. Dat vertaalt zich dan in een lage overdrachtssnelheid. Hier heb je het over totaal geen verbinding.

Heb je al eens een test-opstelling gemaakt over een wat korter traject, om te controleren of de booster wel goed functioneert? Er zal toch wel garantie op zitten?

**EDIT**

Wellicht help resetten naar fabrieksinstelligenen en opnieuw pairen.

FtS
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@DennyW Wifibooster funktioneert prima. In huis getest. In de tuin wel aftakkingen naar tuinlampen, dus mogelijk is dat het probleem.

Dank voor het meedenken.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 13645Posts
  • 1145Oplossingen
  • 5872Likes

Hey @FtS . Welkom hier!

Kijk eens aan, wat een tophulp krijg je hier weer :-). Goed om te lezen. 

En goed dat je getest hebt hoe de verbinding is wanneer je het binnenshuis test. Dat gaat goed, dus dan moet het toch in het stroomnetwerk naar buiten zitten, ben ik bang :-(. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic