1
Vraag
2
Reacties
Leon Hillen

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Wifibooster via internetkabel; 5GHz SSID scheiden van 2,4 GHz SSID.

Graag zou ik gebruik willen maken van de 5 GHz band van de Wifibooster via internetkabel. Maar er is een probleem bij het instellen van de 5 GHz band. Is mij opgevallen dat de 5 GHz band de instellingen overneemt van de 2.4 GHz band (bijvoorbeeld de SSID (de naam)). Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen? Heb vele keren de instellingen aangepast om te kijken of het de fout zou verhelpen maar nog geen succes. Denk dat het een fout van de software is. Misschien een oudere versie proberen? Kortom om het duidelijk te maken. Zou de instellingen van de 2.4 GHz en de 5 GHz willen scheiden van elkaar. Tot nu toe neemt die bijna alle instellingen over van de 2.4 GHz en ook omgekeerd.
Alvast bedankt!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 173Likes
Je moet band steering uitzetten. Bij band steering krijgen beide frequenties dezelfde ssid en probeert het AP apparaten richting 5 ghz te sturen, maar dat gaat alleen als de ssid gelijk is.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 173Likes
Je moet band steering uitzetten. Bij band steering krijgen beide frequenties dezelfde ssid en probeert het AP apparaten richting 5 ghz te sturen, maar dat gaat alleen als de ssid gelijk is.
Leon Hillen
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Bedankt man!! Het heeft mij geholpen. Het probleem zat inderdaad in de band steering. Nogmaals bedankt.
Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes
Hallo Leon Hillen,

Allereerst welkom op de Community! :blush:

Ik zie dat Wlmpie je vraag al heeft kunnen beantwoorden. Super! #Lekkerbezig
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic