Vraag
Reacties
Oplossing
bilder21
Level 4

Wifibooster vervangen door Pods

Hallo,

 

Op dit moment maak ik gebruik van wifibooster (gekocht) via het stopcontact. Nu heb ik het aanbod van Ziggo gekregen voor 2 gratis Smartwifipods. Op dit moment werkt de Wifi in huis uitstekend met de wifibooster. Is het dan zinvol om dan de Smartwifipods te gaan bestellen en gebruiken?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

De pods zullen in vrijwel alle gevallen een veel snellere en meestal stabielere wifi verbinding beschikbaar maken.

 

Ze vormen één mesh wifi netwerk met je modem, wat het overspringen van de apparaten regelt tussen de wifipunten die wifi verbinding hebben, zonder dat het apparaat waarmee je wifiverbinding maakt, dat zelf hoeft te doen.

Je ziet dan ook maar 1 wifinaam en het systeem pakt automatisch de beste kanalen om te gebruiken.

Het duurt wel een uur voordat de verbindingen goed opgebouwd zijn en een dag-2 dagen voordat de optimale snelheid bereikt en beschikbaar is, maar dan heb je ook wat.

 

De pods en het modem hebben ook nog een extra verborgen wifi verbinding met elkaar voor een stabielere verbinding en een hogere snelheid.

Als een pod via de wifi verbinding heeft met de andere pod en het modem, dan kun je ook nog een apparaat via de netwerkaansluiting aansluiten wat een nog hogere snelheid beschikbaar maakt.

Bekijk in context

Bert
Level 21
T.E.A.M.

Jawel, dat kan, voor zover ik weet, sowieso tot 9 stuks.

 

Je kunt er naar eigen keuze bij lenen/huren: SmartWifi pods | Internet | Ziggo

Bekijk in context

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Bert27 Pods die je huurt moeten altijd retour, Ziggo past de prijs niet aan.

Je kunt de pods 4 jaar huren voor de prijs van kopen en je hebt dan onbeperkte garantie op de werking, wil je ze niet meer, dan zeg je ze op, komen er na een paar jaar weer nieuwe uit, dan kun je deze opzeggen en de nieuwste huren.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Als je wifi thuis uitstekend werkt zou ik het zo laten als het is, maar als je het aanbod voor 2 Smart Wifi Pods hebt gehad zou ik die zekers in overweging nemen, je gekochte wifibooster via Stopcontact die kan je altijd nog terug plaatsen. Voordeel er veranderd weinig, de Smart Wifi Pods nemen het wifi over van het modem, wat de Wifibooster doet via stopcontact.

 

Aanbieding kan je altijd proberen, niet goed, kan ze ze alsnog retour zenden.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

De pods zullen in vrijwel alle gevallen een veel snellere en meestal stabielere wifi verbinding beschikbaar maken.

 

Ze vormen één mesh wifi netwerk met je modem, wat het overspringen van de apparaten regelt tussen de wifipunten die wifi verbinding hebben, zonder dat het apparaat waarmee je wifiverbinding maakt, dat zelf hoeft te doen.

Je ziet dan ook maar 1 wifinaam en het systeem pakt automatisch de beste kanalen om te gebruiken.

Het duurt wel een uur voordat de verbindingen goed opgebouwd zijn en een dag-2 dagen voordat de optimale snelheid bereikt en beschikbaar is, maar dan heb je ook wat.

 

De pods en het modem hebben ook nog een extra verborgen wifi verbinding met elkaar voor een stabielere verbinding en een hogere snelheid.

Als een pod via de wifi verbinding heeft met de andere pod en het modem, dan kun je ook nog een apparaat via de netwerkaansluiting aansluiten wat een nog hogere snelheid beschikbaar maakt.

bilder21
Level 4
Topicstarter

kan ik dan op een later moment extra pods in het netwerk zetten?

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Jawel, dat kan, voor zover ik weet, sowieso tot 9 stuks.

 

Je kunt er naar eigen keuze bij lenen/huren: SmartWifi pods | Internet | Ziggo

Dave
Level 20
T.E.A.M.

Dank je voor het overnemen @Bert  👍🏻😉

Bert27
Level 2

Ik lees wisselende ervaringen met de smart wifipods, bestaat er ook een goedkopere manier om dit eerst eens te testen voor ik ze ga aanschaffen? Het 5G wifi spreekt mij het meest aan. 2e hands ofzo? verkoopt Ziggo de geretourneerde pods ook als 2e kansje? (net zoals Coolblue doet)

0 Kudos
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Leuk dat je belangstelling in de smart wifipods hebt @Bert27! In plaats van kopen, kun je ze ook huren. Voordeel daarvan is dat je ze maandelijks kunt opzeggen als ze onverhoopt niet bevallen. 

0 Kudos
Bert27
Level 2

hoi Erik, worden teruggestuurde pods vernietigd of staan die op Marktplaats? of worden die weer als nieuw verkocht

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Bert27 Alles wordt zo mogelijk refurbished en hergebruikt In bruikleen.

Bert27
Level 2

hoi Bert, als ik eerst 3 pods huur en daarna besluit ze te kopen ipv retourneren (dit ivm mogelijk hoofdpijn voor teveel wifisignalen) wordt dan door Ziggo de prijs aangepast?

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Bert27 Pods die je huurt moeten altijd retour, Ziggo past de prijs niet aan.

Je kunt de pods 4 jaar huren voor de prijs van kopen en je hebt dan onbeperkte garantie op de werking, wil je ze niet meer, dan zeg je ze op, komen er na een paar jaar weer nieuwe uit, dan kun je deze opzeggen en de nieuwste huren.