Hallo,
Op dit moment maak ik gebruik van wifibooster (gekocht) via het stopcontact. Nu heb ik het aanbod van Ziggo gekregen voor 2 gratis Smartwifipods. Op dit moment werkt de Wifi in huis uitstekend met de wifibooster. Is het dan zinvol om dan de Smartwifipods te gaan bestellen en gebruiken?
Opgelost! Ga naar oplossing.
De pods zullen in vrijwel alle gevallen een veel snellere en meestal stabielere wifi verbinding beschikbaar maken.
Ze vormen één mesh wifi netwerk met je modem, wat het overspringen van de apparaten regelt tussen de wifipunten die wifi verbinding hebben, zonder dat het apparaat waarmee je wifiverbinding maakt, dat zelf hoeft te doen.
Je ziet dan ook maar 1 wifinaam en het systeem pakt automatisch de beste kanalen om te gebruiken.
Het duurt wel een uur voordat de verbindingen goed opgebouwd zijn en een dag-2 dagen voordat de optimale snelheid bereikt en beschikbaar is, maar dan heb je ook wat.
De pods en het modem hebben ook nog een extra verborgen wifi verbinding met elkaar voor een stabielere verbinding en een hogere snelheid.
Als een pod via de wifi verbinding heeft met de andere pod en het modem, dan kun je ook nog een apparaat via de netwerkaansluiting aansluiten wat een nog hogere snelheid beschikbaar maakt.
Jawel, dat kan, voor zover ik weet, sowieso tot 9 stuks.
Je kunt er naar eigen keuze bij lenen/huren: SmartWifi pods | Internet | Ziggo
@Bert27 Pods die je huurt moeten altijd retour, Ziggo past de prijs niet aan.
Je kunt de pods 4 jaar huren voor de prijs van kopen en je hebt dan onbeperkte garantie op de werking, wil je ze niet meer, dan zeg je ze op, komen er na een paar jaar weer nieuwe uit, dan kun je deze opzeggen en de nieuwste huren.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Als je wifi thuis uitstekend werkt zou ik het zo laten als het is, maar als je het aanbod voor 2 Smart Wifi Pods hebt gehad zou ik die zekers in overweging nemen, je gekochte wifibooster via Stopcontact die kan je altijd nog terug plaatsen. Voordeel er veranderd weinig, de Smart Wifi Pods nemen het wifi over van het modem, wat de Wifibooster doet via stopcontact.
Aanbieding kan je altijd proberen, niet goed, kan ze ze alsnog retour zenden.
De pods zullen in vrijwel alle gevallen een veel snellere en meestal stabielere wifi verbinding beschikbaar maken.
Ze vormen één mesh wifi netwerk met je modem, wat het overspringen van de apparaten regelt tussen de wifipunten die wifi verbinding hebben, zonder dat het apparaat waarmee je wifiverbinding maakt, dat zelf hoeft te doen.
Je ziet dan ook maar 1 wifinaam en het systeem pakt automatisch de beste kanalen om te gebruiken.
Het duurt wel een uur voordat de verbindingen goed opgebouwd zijn en een dag-2 dagen voordat de optimale snelheid bereikt en beschikbaar is, maar dan heb je ook wat.
De pods en het modem hebben ook nog een extra verborgen wifi verbinding met elkaar voor een stabielere verbinding en een hogere snelheid.
Als een pod via de wifi verbinding heeft met de andere pod en het modem, dan kun je ook nog een apparaat via de netwerkaansluiting aansluiten wat een nog hogere snelheid beschikbaar maakt.
kan ik dan op een later moment extra pods in het netwerk zetten?
Jawel, dat kan, voor zover ik weet, sowieso tot 9 stuks.
Je kunt er naar eigen keuze bij lenen/huren: SmartWifi pods | Internet | Ziggo
Dank je voor het overnemen @Bert 👍🏻😉
Ik lees wisselende ervaringen met de smart wifipods, bestaat er ook een goedkopere manier om dit eerst eens te testen voor ik ze ga aanschaffen? Het 5G wifi spreekt mij het meest aan. 2e hands ofzo? verkoopt Ziggo de geretourneerde pods ook als 2e kansje? (net zoals Coolblue doet)
hoi Erik, worden teruggestuurde pods vernietigd of staan die op Marktplaats? of worden die weer als nieuw verkocht
@Bert27 Alles wordt zo mogelijk refurbished en hergebruikt In bruikleen.
hoi Bert, als ik eerst 3 pods huur en daarna besluit ze te kopen ipv retourneren (dit ivm mogelijk hoofdpijn voor teveel wifisignalen) wordt dan door Ziggo de prijs aangepast?
@Bert27 Pods die je huurt moeten altijd retour, Ziggo past de prijs niet aan.
Je kunt de pods 4 jaar huren voor de prijs van kopen en je hebt dan onbeperkte garantie op de werking, wil je ze niet meer, dan zeg je ze op, komen er na een paar jaar weer nieuwe uit, dan kun je deze opzeggen en de nieuwste huren.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.