bilder21

Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Wifibooster - plotseling ander wachtwoord?

Bezit wifibooster via stopcontact.  Kon vanmorgen geen verbinding krijgen met de booster. Ingelogd op de booster blijkt er een ander wachtwoord te staan. Iemand een idee hoe dat kan?

13 Reacties 13
bilder21
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Aanvulling op het bovenstaande. Het wachtwoord van de wifibooster is nu hetzelfde als die van de connectbox. Wij hebben het wachtwoord niet zelf aangepast.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@bilder21. Erg vreemd, maar ik had het deze week ook bij een klant van ons, maar dan met de booster via kabel, die ook spontaan weer op het originele wachtwoord stond, waardoor hij geen internet meer had. Moest hem dus weer terugzetten naar het eigen wachtwoord. Denk dat er iets mis is gegaan met een update???

Misschien dat een van de moderatoren hier een antwoord op heeft.

 

Teun.

bilder21
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Het vreemde is dat bij ons het wachtwoord van de booster dus is gewijzigd in die van de connectbox. Tot vandaag waren dat twee verschillende wachtwoorden. De booster bestaat uit twee delen unit A met draad aan modem en unit b hangt op de tweede verdieping.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@bilder21 . Dat was dus ook het geval van onze klant. Wachtwoord zelfde als van modem. Erg vreemd allemaal toch?

 

Teun.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @bilder21! Bijzonder dat het wachtwoord van je Wifibooster ineens gewijzigd was naar het wachtwoord van je modem. Ik heb daar net als @Teun eerlijk gezegd geen verklaring voor. Is dit eerder ook al eens voorgekomen of was dit nu voor het eerst aan de orde?

Hopelijk is het gelukt om het wachtwoord weer aan te passen. Houd het vooral in de gaten, want als dit vaker voorkomt horen we dat hier graag!

bilder21
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Nee is nog niet eerder voorgekomen. Booster teruggezet naar fabrieksinstelling. Toen weer het oorspronkelijke ww. Na paar uur weer hetzelfde ww als de modem. Lijkt wel of dit komt door een update.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Wat vreemd. Je booster zit nu dus in een soort van 'loop' waarbij het wachtwoord steeds gewijzigd wordt naar het wachtwoord van het modem? Hij neemt die settings over?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Erik S Het lijkt wel op een actie van iets wat bij de testboys bekend is als de Connect app.

Mogelijk hebben zij inzicht in deze acties in de achtrgrond.

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes

Goedemorgen allen,

@Bert We hebben op de achtergrond uitgezocht of het wat met onze projecten te maken kan hebben, en dat is niet het geval. 

@bilder21 Je geeft explicitiet aan dat alleen je wachtwoord is gewijzigd en we zien niets terug over je SSID. Was dit nog wel dan het originele SSID van de Wifibooster? 
Zou het kunnen dat je misschien de WPS knop van de Wifibooster hebt gebruikt? (Op de zijkant van de Wifibooster)

Is het probleem uberhaupt nog een keer voorgekomen of blijven de instellingen nu wel goed?

@Teun 
We zoeken graag ook voor 'jouw klant' uit wat er aan de hand is. Is het probleem bij hem/haar nu ook verholpen en niet meer teruggekomen? 
In jouw geval geef je aan dat het wachtwoord weer op het 'originele wachtwoord' teruggekeerd was. Is dit het wachtwoord van de booster of van het modem? Net zoals wat @bilder21 meldde?


bilder21
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Vorige week donderdag kon ik niet meer op het netwerk van de wifibooster komen. Gaf aan wachtwoord fout. Zaterdag heb ik ingelogd op de booster en zag ik dat het wachtwoord dezelfde was als die van de connectbox, SSID was dezelfde. Toen heb ik de booster gerest (na drie pogingen pas gelukt). Toen waren de SSID en wachtwoord weer zoals vanaf het begin (fabrieksinstellingen). Echter na paar uur was het netwerk van de booster niet meer vindbaar. Weer ingelogd op de booster en toen waren de SSID en wachtwoord dezelfde als van de connectbox. Heb de SSID zelf een naam gegeven en wachtwoord laten staan. Nu werkt alles weer. Ik hoop dat ik zo duidelijk ben.

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes

@bilder21 

Bedankt voor je terugkoppeling. We tasten momenteel nog in het duister en weten niet wat er heeft plaatsgevonden.

Zijn er nog andere huisgenoten die eventueel de WPS knop van de booster kunnen indrukken? Of zit er echt niemand anders in het huishouden aan de Wifibooster, behalve jij? 😉

Laten we van het goede uitgaan en hopen dat het probleem niet terugkeert. Mocht dat wél het geval zijn, dan zien we heel graag je terugkoppeling opnieuw tegemoet. Het liefst ook met een zo specifiek mogelijke datum/tijdstip wanneer jij het hebt waargenomen.


Datum/tijdstip probleem:

Naam van de SSID op het moment van het probleem:


En heel graag dat het nog even in de ongewenste situatie blijft zodat we kunnen onderzoeken wat er exact mis gaat. In dat geval mag je mij ook een privébericht sturen zodat ik er z.s.m. naar kan kijken.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Serkan. De wifibooster (met draad) had weer zijn oorsproinkelijke wachtwoord. Heb hem weer teruggezet naar het wachtwoord wat ik samen met de klant had gemaakt en tot nu draait het nog steeds. Dus inderdaad wel raar.

 

Teun.

bilder21
Topicstarter
Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Als de was knop is ingedrukt is dit onbewust gedaan.

Uitgelicht topic