1
Vraag
2
Reacties
Johan4503

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wifibooster in de garage

Vanwege slechte wifi bij mijn laptop heb ik vorig jaar een UTP kabel vanaf het modem op mijn laptop aangesloten. Prima oplossing. Nu krijg ik binnenkort zonnepanelen en de omvormer met wifi komt in de garage. Tussen mijn laptop en de omvormer zit een stenen muur. Ik verwacht dus een slechte wifi verbinding met de omvormer.

Nu denk ik aan de toepassing van een Ziggo wifibooster bij mijn laptop waarop ik de bestaande UTP kabel aansluit en met een korte UTP kabel in één van de 4 aansluitingen op de achterkant van de booster weer verbind met mijn laptop. Heb ik dan weer een vaste internetverbinding met het modem en zal de wifi verbinding met de omvormer, ondanks de muur ook voldoende zijn? Misschien zijn dit wat domme vragen maar ik ben een redelijke leek op dit terrein. Vandaar mijn hulpvraag.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Als je het simpel wilt doen dan zou je de wifibooster via het stopcontact kunnen gebruiken.
Die kun je dan bij je modem en in de garage plaatsen.
Dan blijft de laptop gewoon aan de huidige kabel.
https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/via-stopcontact/

Bekijk in context

9 Reacties 9
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Kun je de omvormer niet gewoon bekabeld aansluiten? Bekabeld heeft nog altijd de voorkeur, als het kan. WiFi is vooral handig voor mobiele apparaten.
Johan4503
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat zou inderdaad de beste oplossing zijn maar de aanleg van de kabel van modem naar laptop was nogal een crime en ik zie er tegenop op dat nog een keer te doen. Ik heb ook gedacht aan een kabel vanaf de wifibooster naar de omvormer maar ik heb geen idee of dat zal werken. Op de omvormer zit een usb aansluiting met een Wifi antenne of desgewenst een poort RS-485. Ik heb nog geen kabel of adapter kunnen vinden met enerzijds RJ-45 en anderzijds een plug RS-485.
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
De RS-485 aansluiting is geen netwerkaansluiting zoals op je modem. Het is een soort seriële aansluiting. Je zit dus vast aan wifi.
De omvormer moet via wifi contact kunnen maken met je modem. Mocht dat niet of niet goed weken dan zou je bijvoorbeeld een wifi booster kunnen overwegen:
https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/
Johan4503
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt Havana. De RS-485 kan ik dus vergeten. De wifibooster had ik al in beeld. Alleen weet ik nog niet of ik mijn laptop op één van de vier poorten achterop de booster kan zetten en dan dus eigenlijk een kabelverbinding naar mijn laptop heb. Verder vraag ik mij af of ik voldoende Wifi ontvangst zal hebben. Er zit een spouwmuur van 28 cm dik tussen de wifibooster en de omvormer plus een afstand van ca 3 meter. Wat denk je?
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Als je het simpel wilt doen dan zou je de wifibooster via het stopcontact kunnen gebruiken.
Die kun je dan bij je modem en in de garage plaatsen.
Dan blijft de laptop gewoon aan de huidige kabel.
https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/via-stopcontact/
Johan4503
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goede suggestie maar begrijp ik hieruit dat het idee om de kabel aan te sluiten op de WiFi booster en dan met een andere kabel vanuit de achterkant naar mijn laptop niet gaat werken?
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Het kan in principe wel werken. Maar dan zit je nog altijd met de wifibooster bij je laptop en niet in de garage. Of het goed gaat werken is mogelijk maar niet zeker.
Johan4503
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de informatie Havanna. Ik weet nu wat de mogelijkheden zijn. Ik heb gezien dat ik het Ziggo WiFi booster een maand kan uitproberen. Misschien probeer ik dat eerst en lukt dat niet dan kan ik de andere optie nemen. Nogmaals bedankt!!
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Dat kan inderdaad. Mocht je toch nog tegen problemen aanlopen dan horen we het wel.
Veel succes met je wifi!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic