1
Vraag
2
Reacties
Johan4503

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wifibooster in de garage

Vanwege slechte wifi bij mijn laptop heb ik vorig jaar een UTP kabel vanaf het modem op mijn laptop aangesloten. Prima oplossing. Nu krijg ik binnenkort zonnepanelen en de omvormer met wifi komt in de garage. Tussen mijn laptop en de omvormer zit een stenen muur. Ik verwacht dus een slechte wifi verbinding met de omvormer.

Nu denk ik aan de toepassing van een Ziggo wifibooster bij mijn laptop waarop ik de bestaande UTP kabel aansluit en met een korte UTP kabel in één van de 4 aansluitingen op de achterkant van de booster weer verbind met mijn laptop. Heb ik dan weer een vaste internetverbinding met het modem en zal de wifi verbinding met de omvormer, ondanks de muur ook voldoende zijn? Misschien zijn dit wat domme vragen maar ik ben een redelijke leek op dit terrein. Vandaar mijn hulpvraag.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Als je het simpel wilt doen dan zou je de wifibooster via het stopcontact kunnen gebruiken.
Die kun je dan bij je modem en in de garage plaatsen.
Dan blijft de laptop gewoon aan de huidige kabel.
https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/via-stopcontact/

Bekijk in context

9 Reacties 9
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Kun je de omvormer niet gewoon bekabeld aansluiten? Bekabeld heeft nog altijd de voorkeur, als het kan. WiFi is vooral handig voor mobiele apparaten.
Johan4503
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes