1
Vraag
2
Reacties
R_Driessen

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wifibooster icm Netgear router

Goedemorgen,

Ik ben nieuw hier op deze community en heb de gerelateerde topics een beetje doorgespit.
Veel gerelateerde topics hebben iets van mijn probleem weg, maar ik kom niet tot de oplossing.

Apparatuur: Connectbox ( wifi uitgeschakeld door medewerker ),Netgear router en Wifi booster van Ziggo met de 3 antennes

Deze laatste zou ik graag tussen connector en netgearrouter willen plaatsen.
Dit in de hoop dat ik mijn wifi bereik vergroot.

Ik krijg de foutmelding : Wifi heeft het zelftoegekende IP-adres 169.254.33.238 en kan geen internetverbinding tot stand brengen.
Hij is dus wel verbonden, maar er is geen internet.

Mijn kennis gaat tot dusver dat er een tipadres probleem is met de automatische DHCP van het modem/netgear router, maar ik heb geen idee hoe ik dit op moet lossen.

Connectbox ==> Netgear = bekabeld
Connectbox ==> Wifibooster is geel poortje Connetbox en Blauw poortje Wifibooster

Kan iemand mij helpen?

Mvgr,
Rob
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
R_Driessen

Hi Rob,

IP-adressen uit de ”serie” 169.254.x.x zijn speciale adressen die automatisch gegenereerd worden als een IP-adres opvraag, via DHCP, faalt.
Ergo: Apparaten, verbonden met de Wifi-booster krijgt via de Connectbox geen IP-adressen toebedeeld.

Dit kan heel goed kloppen, als de Connectbox in bridge-mode is ingesteld. Dat is namelijk het meest handige en werkbare configuratie als je daarachter ook een eigen router aansluit.

Het ertussen schakelen van de booster zal dan nooit werken.

Herstel de situatie door alle netwerkkabeltjes uit de Connectbos te halen en de CB opnieuw op te laten starten (even 20 sec d stroom eraf), vervolgen de eigen router aansluiten en ie ook opnieuw te laten opstarten. Internet zou dan weer gewoon moeten werken.

Als u de Wifi-booster dichtbij de Connectbox zou willen opstellend, dan dient deze met behulp een netwerkkabel met de Netgear-router te worden verbonden. De DHCP-server van de Netgear zal dan het uitdelen van adressen en doorgeven van verbindings-info voor zijn rekening nemen.

N.B.: Als de Connectbox in bridge mode staat, dan hoort maar één poortje te werken, namelijk LAN1.

Vriendelijke groet,
DennyW

Bekijk in context

2 Reacties 2
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
R_Driessen

Hi Rob,

IP-adressen uit de ”serie” 169.254.x.x zijn speciale adressen die automatisch gegenereerd worden als een IP-adres opvraag, via DHCP, faalt.
Ergo: Apparaten, verbonden met de Wifi-booster krijgt via de Connectbox geen IP-adressen toebedeeld.

Dit kan heel goed kloppen, als de Connectbox in bridge-mode is ingesteld. Dat is namelijk het meest handige en werkbare configuratie als je daarachter ook een eigen router aansluit.

Het ertussen schakelen van de booster zal dan nooit werken.

Herstel de situatie door alle netwerkkabeltjes uit de Connectbos te halen en de CB opnieuw op te laten starten (even 20 sec d stroom eraf), vervolgen de eigen router aansluiten en ie ook opnieuw te laten opstarten. Internet zou dan weer gewoon moeten werken.

Als u de Wifi-booster dichtbij de Connectbox zou willen opstellend, dan dient deze met behulp een netwerkkabel met de Netgear-router te worden verbonden. De DHCP-server van de Netgear zal dan het uitdelen van adressen en doorgeven van verbindings-info voor zijn rekening nemen.

N.B.: Als de Connectbox in bridge mode staat, dan hoort maar één poortje te werken, namelijk LAN1.

Vriendelijke groet,
DennyW
R_Driessen
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo DennyW,

hartelijk dank voor je antwoord.
Het verhaal is mij duidelijk.
Ik ga de kabels verleggen en zorgen dat de wifibooster rechtstreeks op de Netgear router komt.
Je hoort nog van me.

alvast bedankt.
gr.
Rob
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic