Hallo allemaal,
Ik heb nu al een tijdje een wifibooster in het huis. Een ouder model (van ziggo) dan die nu op de markt is. Die zorgt ervoor dat ik via mijn wifi op mijn pc bekabeld internet heb. Daarmee bedoel ik, mijn router staat in de meterkast die zend het wifi signaal uit naar de wifibooster in de woonkamer die in het stopcontact zit. Daarmee gaat een UTP kabel naar mijn pc. Maar nu heb ik wat zitten testen en zie ik tot mijn verbazing dat ik maar ongeveer 60 Mbit/s doorgestuurd krijg terwijl ik voor 300 Mbit/s betaal.
De UTP kabel die naar mijn tv gaat, die dus rechtstreeks aan mijn router zit geeft wel ongeveer 280 Mbit/s.
Nu is mijn vraag, heb je echt zoveel internet verlies door die wifibooster of is de booster niet helemaal goed meer?
Ik heb al een andere UTP kabel geprobeerd maar dat lost niks op. Ook als ik op het wifi ga, dus met wireless receiver ontvang ik ook maar 50 Mbit/s. Is dat de wifi output niet goed?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
60 Mbits/s bedraad en dan 50 Mbit/s via wifi, met een wifibooster via de stroom, kan volkomen normaal zijn.
Het hangt er van af of de randaarde gebruikt wordt, die doet mee in de verbinding, of de verbinding tussen module A en module B via andere stroomgroepen gaan in de meterkast en hoeveel lassen er tussen module A en module B zitten en of dit oudere zijn of de nieuwe lassen.
Ze kunnen snel zijn, maar dan met randaarde, op dezelfde groep en een niet te oud intern stroomnet.
Hier met een nieuwe 3 fase 12 groepen meterkast, met randaarde, op verschillende fase en heel ver van elkaar door de loop van de stroomkabels ook zo'n 45 Mbit/s.
Over een ouder deel van het interne stroomnet, geen verbinding te maken door te veel en te oude lassen.
Dat geeft nog niet weer waarom ik via wifi ook maar 60 Mbit/s krijg
Bekabeld vanuit de wifibooster of via wifi vanuit de wifibooster is dezelfde snelheid, als het goed is.
Module A stuurt het signaal via de stroom naar module B en module B geeft wat hij krijgt via een netwerkkabel door naar je computer en geeft wat hij krijgt via wifi door naar je computer, beide geven niet meer dan wat er via de stroomkabels aankomt in module B.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.