1
Vraag
2
Reacties
Gaby73

Stamgast
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Wifibooster TP-link Deco M4 in schuur plaatsen

om zeker te weten dat ik ook in de tuin sterke wifi heb denk ik eraan om 1 van mijn 3 wifi boosters (TP-link Deco M4) in de schuur te zetten. Kan dat zonder een internet kabel?

De wifi booster die ik wil verplaatsen staat nu in de keuken. Ik heb vandaag de set geinstalleerd dus ben een beetje zoekende wat ik het beste kan doen.

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi
Expert
Expert
  • 5439Posts
  • 318Oplossingen
  • 2363Likes

Hallo,

Inderdaad, zoals @Bert ( hé geen uitroepteken meer ? ) al schrijft, is de onderlinge afstand belangrijk. De Deco stations maken, net zoals uw smartphone, o.a. gebruik van wifi om een onderlinge verbinding op te zetten. Maar aangezien ze net zoveel ( = weinig ) zend vermogen hebben als u smartphone, kunnen ze ook nauwelijks grotere afstanden dan uw smartphone overbruggen. Simpel gezegd, krijgt u met uw smartphone niet/nauwelijks wifi verbinding over die afstand, dan zal het een Deco waarschijnlijk ook niet lukken.

Wat u zou kunnen proberen, om alle Deco's wat meer naar die kant te verplaatsen, zodat de lDeco in de keuken zo dicht mogelijk bij die in de schuur staat. Om een zo groot mogelijk bereik te hebben, is het verder belangrijk dat er tussen beide Deco ook zo min mogelijk obstakels staan.

Nog beter is het om b.v. nog één ( of alle ) bekabeld aan te sluiten. Daarvoor zou u b.v. vanaf de keuken Deco met een hangende of ingegraven netwerkkabel de Deco in de schuur kunnen verbinden.

Leest u ook dit eens : Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community

Bekijk in context

2 Reacties 2
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57834Posts
  • 3855Oplossingen
  • 14159Likes

Als de afstand heel groot is tussen ene en de andere booster, dan kan dat vrijwel niet via wifi, maar ik zou dat eerst uitproberen, mogelijk is je situatie dusdanig dat het geen probleem is.

Pasi
Expert
Expert
  • 5439Posts
  • 318Oplossingen
  • 2363Likes

Hallo,

Inderdaad, zoals @Bert ( hé geen uitroepteken meer ? ) al schrijft, is de onderlinge afstand belangrijk. De Deco stations maken, net zoals uw smartphone, o.a. gebruik van wifi om een onderlinge verbinding op te zetten. Maar aangezien ze net zoveel ( = weinig ) zend vermogen hebben als u smartphone, kunnen ze ook nauwelijks grotere afstanden dan uw smartphone overbruggen. Simpel gezegd, krijgt u met uw smartphone niet/nauwelijks wifi verbinding over die afstand, dan zal het een Deco waarschijnlijk ook niet lukken.

Wat u zou kunnen proberen, om alle Deco's wat meer naar die kant te verplaatsen, zodat de lDeco in de keuken zo dicht mogelijk bij die in de schuur staat. Om een zo groot mogelijk bereik te hebben, is het verder belangrijk dat er tussen beide Deco ook zo min mogelijk obstakels staan.

Nog beter is het om b.v. nog één ( of alle ) bekabeld aan te sluiten. Daarvoor zou u b.v. vanaf de keuken Deco met een hangende of ingegraven netwerkkabel de Deco in de schuur kunnen verbinden.

Leest u ook dit eens : Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.