1
Vraag
2
Reacties
Muzen

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wifibooster Pod koppelen aan klantnummer - SmartWifi Pods

Ik heb twee Wifiboosters Pods gekocht op Marktplaats. Deze waren niet gehuurd en dus eigendom. Nu is het eigendom op mij overgegaan en zou ik deze graag willen installeren. Dat is nu niet mogelijk omdat deze reeds op een ander modem zijn geïnstalleerd. Kan Ziggo de serienummers van de twee pods kunnen overzetten zodat deze geïnstalleerd worden op mijn modem?

 

Alvast bedankt voor de reacties.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Muzen

Ik ebn hier even voor je ingedoken. De pod met het serienummer dat eindigt op 961 is beschikbaar, deze kun je koppelen aan je modem. De andere pod is geen kooppod. Deze kunnen we dus niet voor je koppelen. De verkoper zal deze pod aan ons moeten retourneren gezien hij deze in bruikleen ontvangen heeft. 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Muzen 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens (net als u) ook gewoon klant ben. 

Om deze SmartWifi Pods te kunnen gebruiken moet u de serienummers tussen haakjes achter uw postcode in uw profiel zetten, dan kunnen Ziggo-moderators nagaan of deze pods door u te gebruiken zijn.

Omdat het vrijgeven van deze pods niet wordt gedaan via een enkele muisklik van de moderator maar door een andere afdeling, moet u er wel op rekenen dat het meestal iets van drie werkdagen duurt voordat u ze kunt installeren. 

Zodra Ziggo een SMS heeft verstuurd kunt u de SmarWifi Pods installeren.

 

Muzen
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Moet ik daarvoor Ziggo nog bellen?

 

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Nee, zoals gezegd de serienummers invullen in je profiel 😉

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Sorry @Muzen ik vergat te schrijven dat een Ziggo-moderator vandaag of morgen langskomt in dit topic om het met u af te handelen.

Muzen
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wauw! Dat klinkt geweldig. Bedankt!

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Muzen

Ik ebn hier even voor je ingedoken. De pod met het serienummer dat eindigt op 961 is beschikbaar, deze kun je koppelen aan je modem. De andere pod is geen kooppod. Deze kunnen we dus niet voor je koppelen. De verkoper zal deze pod aan ons moeten retourneren gezien hij deze in bruikleen ontvangen heeft. 

Muzen
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Rikst,

 

Dank voor de snelle beantwoording. Kan ik de ....961 al aansluiten of moet ik nog ergens op wachten?

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Muzen ik haak even aan 😉

Ja, dat kan! Ik heb nog enkele tips voor je. De volgorde is dan wel even cruciaal. 

- Als het modem draait, haal deze even uit het stopcontact.

- Haal de Smart Wifi Pods uit het stopcontact (allemaal, mocht dit het geval zijn)

- Vervolgens: herstart je modem, door deze 1 minuut van de stroom te halen

- En als die helemaal online is, wat tot 15 minuten kan duren, dan start je de hoofd Wifi Pod op die aan het modem hangt en open de App, daarna de volgende Pod tot dat deze wordt gezien in de App en dan de laatste tot die wordt gezien in de App (mocht je meer pods gebruiken)

 

Tip: plug de Pods voor de eerste keer even dicht bij elkaar, elke 3 meter 1, daarna kan je ze weer de vaste plek geven.

Succes!
 

Muzen
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste @Jacob Dank voor de uitgebreide instructies. Zoals het netwerk nu is, heb ik geen 'hoofd WiFi pod'. Er hangt dus niets aan het modem. Het zijn de Smart WiFi Pods, niet de TP-links. Kan ik niet alles laten zitten er 1 pod toevoegen?

Alvast dank voor het antwoord.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Muzen graag gedaan!

Ik deed de aanname dat het ook om wifipods ging hoor, dus dat is prima. In dit geval om één. Het stappenplan voor installeren vind je hier

Je noemde in het begin immers dat je er twee had gekocht, waarvan uiteindelijk één te koppelen is, de ander niet. 

Muzen
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Jacob Dank voor de goede service. Overigens staat op het doosje van de WiFiBooster "Pod". Er zijn blijkbaar meerder "pods". Dat wist ik niet.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic