1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
rvdg1

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Wifibooster AP7465CE-ZG toevoegen aan bestaand Deco-netwerk

hoe wifibooster AP7465CE-ZG toevoegen aan Deco TPlink wifinetwerk?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
rvdg1
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Heb geprobeerd de instellingen zoveel mogelijk gelijk te trekken. Zonder het gewenste resultaat. Heb in overleg met Ziggo de booster EOL status gegeven en extra deco unit(s) toegevoegd. Iedereen  bedankt voor het meedenken. 👍

Bekijk in context

6 Reacties 6
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34924Posts
  • 2572Oplossingen
  • 17558Likes

Dat is niet mogelijk, aan een bestaand Deco-netwerk kunnen alleen andere (typen) Deco's toegevoegd worden. Je kunt wel handmatig dezelfde SSID en PSK (wachtwoord) als de Deco's instellen op de AP7465CE, maar roaming tussen AP's werkt mogelijk niet naar behoren. In de praktijk betekent dit dat de verbinding kortstondig verloren kan gaan als je van een Deco naar de AP7465CE loopt terwijl je bijvoorbeeld aan het bellen via Wi-Fi bent.

rvdg1
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor je reactie. Ik heb de wifibooster eerder in combinatie met Deco TPlink gebruikt. En het is geen probleem als de verbinding kortstondig verloren gaat. Ik heb dezelfde netwerknaam en password (identiek aan Deco TPlink netwerk) gebruikt in de Wifibooster. Echter wanneer ik van het bereik van de Deco naar de wifibooster ga dan krijg ik geen verbinding. Ik moet dan eerst het netwerk vergeten, en opnieuw toevoegen. 

Dit is niet handig, en zou m.i. ook niet nodig moeten zijn.  

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34924Posts
  • 2572Oplossingen
  • 17558Likes

Dit impliceert dat er toch een verschil in instellingen aanwezig was. Het is bijvoorbeeld mogelijk dat de AP7465CE, WPA-TKIP/WPA2-AES gebruikte als beveiligingsmethode en de Deco's alleen WPA2-AES. Deze instellingen moeten ook identiek zijn.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4661Posts
  • 613Oplossingen
  • 2399Likes

Welkom op de Community @rvdg1! Wat gek dat het opeens niet meer werkt, als het altijd wel heeft gefunctioneerd. Heb je de overige instellingen nog nagelopen zoals @tobiastheebe aangeeft? Laat het ons vooral weten!

rvdg1
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Heb geprobeerd de instellingen zoveel mogelijk gelijk te trekken. Zonder het gewenste resultaat. Heb in overleg met Ziggo de booster EOL status gegeven en extra deco unit(s) toegevoegd. Iedereen  bedankt voor het meedenken. 👍

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34924Posts
  • 2572Oplossingen
  • 17558Likes

Dat is een meer betrouwbare en stabiele oplossing.