hoe wifibooster AP7465CE-ZG toevoegen aan Deco TPlink wifinetwerk?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Heb geprobeerd de instellingen zoveel mogelijk gelijk te trekken. Zonder het gewenste resultaat. Heb in overleg met Ziggo de booster EOL status gegeven en extra deco unit(s) toegevoegd. Iedereen bedankt voor het meedenken. 👍
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dat is niet mogelijk, aan een bestaand Deco-netwerk kunnen alleen andere (typen) Deco's toegevoegd worden. Je kunt wel handmatig dezelfde SSID en PSK (wachtwoord) als de Deco's instellen op de AP7465CE, maar roaming tussen AP's werkt mogelijk niet naar behoren. In de praktijk betekent dit dat de verbinding kortstondig verloren kan gaan als je van een Deco naar de AP7465CE loopt terwijl je bijvoorbeeld aan het bellen via Wi-Fi bent.
Dank voor je reactie. Ik heb de wifibooster eerder in combinatie met Deco TPlink gebruikt. En het is geen probleem als de verbinding kortstondig verloren gaat. Ik heb dezelfde netwerknaam en password (identiek aan Deco TPlink netwerk) gebruikt in de Wifibooster. Echter wanneer ik van het bereik van de Deco naar de wifibooster ga dan krijg ik geen verbinding. Ik moet dan eerst het netwerk vergeten, en opnieuw toevoegen.
Dit is niet handig, en zou m.i. ook niet nodig moeten zijn.
Dit impliceert dat er toch een verschil in instellingen aanwezig was. Het is bijvoorbeeld mogelijk dat de AP7465CE, WPA-TKIP/WPA2-AES gebruikte als beveiligingsmethode en de Deco's alleen WPA2-AES. Deze instellingen moeten ook identiek zijn.
Welkom op de Community @rvdg1! Wat gek dat het opeens niet meer werkt, als het altijd wel heeft gefunctioneerd. Heb je de overige instellingen nog nagelopen zoals @tobiastheebe aangeeft? Laat het ons vooral weten!
Heb geprobeerd de instellingen zoveel mogelijk gelijk te trekken. Zonder het gewenste resultaat. Heb in overleg met Ziggo de booster EOL status gegeven en extra deco unit(s) toegevoegd. Iedereen bedankt voor het meedenken. 👍
Dat is een meer betrouwbare en stabiele oplossing.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.