Stefan6

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

WifiSpots - Android 11

Hallo! Helaas lukt het mij niet om WifiSpots te installeren op mijn Android 11 hoewel ik ben aangemeld voor WifiSpots met gebruikersnaam en wachtwoord. Met de Ziggo SmartWifi app krijg ik buitenshuis op straat geen beschikbare netwerken te zien als Wifi aan staat en mobiele gegevens uit. Bij handmatig instellen gaat het mis met het downloaden van het certificaat. Als ik op ziggo.nl/certificaat druk dan krijg ik dit adres: https://www.ziggo.nl/content/ziggo/klantenservice/internet-wifi/wifispots/certificaten/ en als ik op de QR-code scan dan is dit het adres: https://www.ziggo.nl/content/dam/ziggo/klantenservice/internet-en-wifi/wifi/wifispots/certificaten/q...  In beide gevallen krijg ik echter geen certificaat om te downloaden maar een website met de tekst "Er zijn meer dan 404 redenen om voor Ziggo te kiezen" en een zoekfunctie. Als ik kijk onder Instellingen > Biometrie en beveiliging > Andere beveiligingsinstellingen > Installeren uit apparaatopslag > WiFi-certificaat dan zijn er ook geen bestanden. Zonder gedownload certificaat kan ik de vervolgstappen voor het instellen van WifiSpots ook niet voltooien. Is dit probleem herkenbaar en hoe is het op te lossen? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@John Verspae Inmiddels heb ik begrepen dat het een en ander is gepatcht waardoor dit niet meer voor mag komen. Zou je het een en ander willen testen en je bevindingen willen delen? Alvast bedankt

Bekijk in context

21 Reacties 21
MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes
Pineapple

Level 16
  • 1711Posts
  • 179Oplossingen
  • 680Likes

Ziggo Wifispots installeren doe je zo https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/wifispots/instellen#/.

 

Thuis maak je altijd verbinding met je eigen netwerk. Je maakt alleen buitenshuis gebruik van het Wifispots netwerk. Meer informatie hierover lees je op https://www.ziggo.nl/internet/wifispots.

Stefan6
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor je snelle reactie. Met jouw link kan ik inderdaad wel (via Instellingen) het certificaat downloaden! Vreemd dat de officiële link van Ziggo in het stappenplan niet werkt... Ik kan nog niet controleren of WifiSpots daadwerkelijk werkt omdat ik nu thuis ben en dus via mijn eigen Wifi-modem verbinding heb, maar mocht het onverhoopt toch niet werken, dan meld ik mij wel. Voor nu alvast dank en fijne avond!

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

je kan ook je eigen wifi tijdelijk kiezen om die te vergeten dan kan je ook met je eigen wifispots testen

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@MR_CHIP  schreef:

je kan ook je eigen wifi tijdelijk kiezen om die te vergeten dan kan je ook met je eigen wifispots testen


@MR_CHIP Is dat mogelijk?

Want de blacklist zit in je modem, die apparaten blokt, die eerder verbinding via wifi hebben gemaakt.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik heb dat vaak zat gedaan in 2016-19

Cyberbuddy

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Die link werkt, maar Android 11 vereist dat je t.a.v. de online certificaatstatus kiest uit deze 4 opties:

• niet valideren

• status vereist

• status vereisen voor alle certificaten

• status vereisen voor niet-vertrouwde certificaten.

 

Bij al deze 4 keuzes moet ook nog een domein worden ingevuld en toegevoegd.

 

En dan ben je er nog niet: er komt nog een verificatie fase 2, MSCHAPV2, wat Ziggo zo'n 18 jaar zelf nog gebruikte.

 

Stefan6
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor je bericht! WifiSpots werkt inderdaad nog niet ondanks het nu aanwezige certificaat. Het Ziggo-netwerk verschijnt weliswaar bij de beschikbare netwerken, maar het wachtwoord opslaan lukt niet omdat er nog een domeinnaam ingevuld moet worden, precies zoals je zegt. Misschien dat je mij stap-voor-stap kunt uitleggen wat te doen. Welke van de 4 opties kun je mij adviseren en welke domeinnaam moet ik invullen? En wat moet ik doen bij verificatiefase 2? Alvast dank voor de hulp!

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

het is gelukt met de stappen uit het stappenplan

Zet Online certificaatstatus op Niet valideren.
Vul bij Domein Wifispots in.
Geef bij Identiteit je WifiSpots gebruikersnaam op.
Laat Anonieme identiteit leeg.
Vul bij Wachtwoord je Wifispots wachtwoord in.
Druk op Verbinden.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes
  • Kies bij EAP-methode voor PEAP.
  • Kies bij Phase 2-verificatie voor MSCHAPV2.
  • Selecteer bij CA-certificaat het certificaat met de naam Ziggo uit Stap 6.
Stefan6
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Helaas! Ondanks resetten van het WifiSpots-wachtwoord krijg ik telkens de melding onjuist wachtwoord. Wat nu?

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

vul je alles zoals hierboven in zou je anders wat screenshots kunnen maken en wachtwoord enzo afschermen maar zodat we kunnen zien of alles goed staat

Stefan6
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

20220506_075057.jpg20220506_075616.jpg20220506_075510.jpg

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5786Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemiddag @MR_CHIP

Zie jij kans om de topicstarter weer verder op weg te helpen?

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

domein is Wifispots

zonder dubbele hoofdletter

en bij identiteit moeten alleen cijfers staat en geen ziggo/xxxx

fred_66

Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

@MR_CHIP .... Met de gegevens "domein is Wifispots" (was voorheen ZIGGO), heb je mij geholpen. top..

John Verspae

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb er ook problemen mee. Krijg wifispots niet AAN gezet in mijn ziggo

John Verspae

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Er staat: er is iets mis gegaa. Probeer het later nog eens.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@John Verspae Gebruik je de SmartWifi app om de wifispots te installeren?

Zo nee, gebruik die eens, log in met je Mijn Ziggo gegevens en tik op Wifispots onderin de zwarte balk enz. 

Je hoeft daar verder niets in te vullen.

Uitgelicht topic